Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:10:46 GMT

افزایش سواد سلامت شهروندان حیاتی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۶۴۴

افزایش سواد سلامت شهروندان حیاتی است

به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا ظفرقندی روز دوشنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور افزود: افزایش سطح سواد سلامت مردم می‌تواند در مکان‌های شهری از جمله مترو، اتوبوس و... ترویج داده شود که یکی از اهداف این تفاهم‌نامه است.

وی تروما (ضربه) را یکی از مسائل شهر تهران که بیشترین آمار مربوط به عمر از دست رفته را به خود اختصاص داده ذکر و خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان ما در پایتخت به دلیل تصادفات با موتورسیکلت جان خود را از دست می‌دهند که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی و حمایت کمک کرد این مساله با اصلاح روش حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اختیارات اندک شهرداری‌ها

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین گفت: در کلانشهر تهران که مشکل اصلی آن آلودگی هوا و ترافیک است توسعه استفاده از حمل و نقل عمومی می‌تواند یکی از راه‌حل‌های اساسی باشد اما مساله مهم در این زمینه نحوه رسیدن به حمل و نقل عمومی است. 

وی ادامه داد: در بسیاری از شهرها در مرکز شهر فاصله رسیدن تا ایستگاه حمل و نقل عمومی حدود یک کیلومتر در نظر می‌گیرند تا مردم مجبور شوند با استفاده از دوچرخه یا پیاده به حمل و نقل عمومی برسند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: در تهران نیز باید به این مساله توجه کرد تا مردم خود را پیاده یا با استفاده از دوچرخه به حمل و نقل عمومی برسانند که این مساله برای سلامت آنان نیز مفید است. 

هاشمی با بیان اینکه موضوع شهر زیست‌پذیر با شادمانی لازم یکی از وظایف جدی است که برعهده شهرداری ها گذاشته شده اظهارداشت: در قانون شهرداری‌ها ۲۳ مورد مشخص شده که موظف به انجام آن هستند اما تنها یک سوم اختیارات آنها به شهرداری‌ها داده شده است. 

وی امضای این تفاهم‌نامه را گامی رو به جلو در انجام خوب مسئولیت‌ها در حوزه سلامت شهروندان با همکاری یکدیگر ذکر کرد. 

به گزارش ایرنا در نتیجه این تفاهم‌نامه قرار است همکاری‌های مشترک شهرداری و مجموعه نظام پزشکی در زمینه ارتقای سلامت، توسعه بخش های ارائه خدمات سلامت و نیز افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در حوزه سلامت شکل گیرد.

تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت محمدرضا ظفرقندی شهرداری تهران سازمان نظام پزشکی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری

به گزارش خبرگزار، مهر، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقا سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقا سلامت اداری، خصوصاً ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضائی، مدیریت اخلاق حرفه‌ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

بر اساس گزارش سایت شهر، الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و در اسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 6089965 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ۷ موجود زنده‌ای که می‌توانند سیارۀ ما را نجات دهند
  • جلائی‌پور، استاد دانشگاه: برای عملیات «وعدهٔ صادق» به قدر کافی پیوست‌های دیپلماتیک و مربوط به سیاست داخلی و اقتصاد تمهید و عملیاتی نشده/ به جای انسجام داخلی و افزایش همبستگی ملی و رضایت عمومی شهروندان، شاهد تجدید طرح گشت ارشاد بوده‌ایم
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • چگونه تقاضای افزایش حقوق بدهیم؟ ( 12 توصیه کاربردی)
  • افزایش و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی احترام به شهروندان است
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع اخذ «سند کاداستری» / صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک در یک سال
  • حذف مراجعه به دفترخانه‌ها برای شروع فرآیند اخذ«سند کاداستری»/صدور ۶۹۷ سند تک برگ املاک دریک سال
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌های سلامت اجتماعی است