Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-27@02:04:55 GMT

۲۹۰ راس دام در حریق مراتع «کامیاران» تلف شدند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۷۷۱۹

۲۹۰ راس دام در حریق مراتع «کامیاران» تلف شدند

سنندج - آتش سوزی در هفت هکتار از مراتع ۲ روستای مجید آباد و شترمکل کامیاران موجب تلف شدن ۹۰ راس از دام‌های این روستا تلف شد.

به گزارش قدس آنلاین،بخشدار موچش گفت: بر اثر این حریق هفت هکتار از مراتع این ۲ روستا در آتش سوخت که علاوه بر این باعث تلف شدن ۲۹۰ راس از گوسفند دامداران روستای مجید آباد شد.

صلاح مرادی با بیان اینکه در این حادثه چوپان گله در نیز دچار سوختگی شده و هم اکنون در بیمارستان سنندج بستری است اضافه کرد: در نهایت آتش با همکاری انجمن های زیست محیطی موچش و کوانه و دوستان منابع طبیعی موچش و کامیاران کنترل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه علت اصلی این حادثه مشخص نیست و در دست بررسی است اضافه کرد: در خاموش کردن این آتش سوزی نیروهای مردمی ۲ روستا، انجمن شنەی پیروێ موچش وانجمن سبز کوانە، منابع طبیعی با هم همکاری داشتند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کردستان حریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندارسمنان در نخستین جلسه شورای عشایری استان سمنان در سالجاری گفت: ازمحل مالیات برارزش افزوده بیست وپنج میلیاردتومان به عشایر در سال گذشته اختصاص یافته است و تلاش می‌شود امسال نیز خدمات بهتری به عشایراستان ارئه شود.
سیدمحمدرضا هاشمی پایش ممیزی را جهت تعیین تکلیف مراتع میان بند خاطر نشان کرد و گفت: قیمت گذاری برای فاقدان ممیزی نیز با حضورکارشناس انجام‌شود.
استاندار راه اندازی فروشگاه‌های محصولات عشایری را یادآور شد و افزود:با تعیین تکلیف دو واحد جدید تولید کننده نهاده‌های دامی تامین نهاده‌های دامی برای عشایر آسانتر می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اطلاع رسانی پیامکی بارندگی‌ها به عشایر را هم از دستگاه‌های مربوط خواستارشد.
با حضور اعضای شورای عشایری استان سمنان نحوه ارائه خدمات درمسیرکوچ و استقرارگاه‌های عشایر بخصوص در موضوعات آبرسانی و نگهداری راه و حمل ونقل ومدیریت کوچ درمناطق میان بندو ییلاق بررسی شد.
در این جلسه نمایندگان عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • پویش کاشت هزار و ۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • پویش کاشت یکهزار و ۵۰۰  اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • پویش کاشت ۱۵۰۰ اصله نهال زالزالک در پیرانشهر
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • طرح کنترل کوچ ومدیریت چرای دام تا پایان اردیبهشت
  • تخصیص ۸ میلیارد تومان به مرکز تحقیقات فسیل مراغه