Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان صبح دوشنبه در نشست با خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های مناسب در حوزه ارتباطات به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار است و تلاش می‌شود که مردم از بهترین خدمات بهره‌مند باشند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه ارتباطات استان بوشهر بیان کرد: یکی از شاخص‌های پیشرفت هر کشور بحث اقتصاد دیجیتال است که باعث می‌شوود رتبه‌بندی کشورها را نشان دهد که در کشور ما وزارت ارتباطات برنامه‌های مهمی در این زمینه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر به اجرای طرح ایران هوشمند اشاره کرد و افزود: طرح ایران نوآفرین و ایران کارفا از طرح‌های مهم است که در استان بوشهر است که از شرکت‌ها و کسب و کارهای نوپا حمایت می شود.

وی ادامه داد: زیست‌بوم فناوری به کمک دانشگاه‌های استان و اداره‌کل فناوری اطلاعات آمده تا فارغ‌التحصیلان بتوانند در قالب کسب و کارهای نوپا به فعالیت بپردازند.

سملیان اضافه کرد: در طرح نوآفرین، شرکت‌هایی را می‌پذیرد که میزان درآمد و سرمایه آنها بیش از ۵۰۰ میلیون تومان نباشد و تا سه سال از بیمه و مالیات معاف خواهند بود.

وی ادامه داد: در طرح ایران کارفا نیز میزان تسهیلات محدود است که در ارائه تسهیلات به شرکت‌های نوپا تسهیلاتی پرداخت می‌شود و برای هر شغل ۳۰ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد پرداخت می‌شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر به طرح حمایت از شتاب‌دهنده اشاره کرد و گفت: سقف این طرح یک میلیارد تومان است که باید حداقل ۱۰ تیم را تحت پوشش قرار دهند.

وی به حمایت از توسعه‌های پلت‌فرمی کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌های خوبی در استان حضور دارند که می‌توانند از تسهیلات تا سقف سه میلیارد تومان استفاده کنند.

سملیان یکی دیگر از حمایت‌ها را کمک به صنف تعمیرات داسنت و خاطرنشان کرد: برای هر شغل به صورت مستقیم ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است که سقف آن ۱۰۰ میلیون تومان است.

وی از توانمندسازی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های مهم نام برد و افزود: ایجاد شتاب‌دهنده در استان بوشهر به جد دنبال می‌شود و فضای کار اشتراکی را در دانشگاه‌ها دنبال می کنیم.

افتتاح ۳۳ میلیارد تومان پروژه

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: در هفته دولت امسال ۳۳.۵ میلیارد تومان پروژه در استان بوشهر افتتاح می شود که فیبر نوری اهرم - کلمه از مهمترین طرح‌ها است.

وی از افتتاح سایت‌های تلفن همراه 4g در نقاط مختلف استان خبر داد و اضافه کرد: طرح فیبر نوری برای منازل در شهر جم از دیگر طرح‌های مهم و مورد نیاز شهر جم بوده است که واگذاری آن شروع شده است.

سملیان به افتتاح سایت‌های تلفن همراه در چهاربرج گناوه اشاره کرد و افزود: در بخش ارم و بوشکان شهرستان دشتستان نیز طرح‌های خوبی داریم. توجه خوبی به روستاهای گردشگری استان بوشهر صورت گرفته است.

وی با اشاره به اتصال ۲۰۵ روستای استان به زیرساخت شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد و ادامه داد: این روستاها امکان اتصال به تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت را دارند.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر بیان کرد: در بحث اپراتور اول ۸۸ درصد جاده‌های استان پوشش جاده‌ای دارند و اپراتور دوم نیز ۷۷ درصد پوشش دارد.

وی در مورد پوشش تلفن همراه در روستاهای استان نیز بیان کرد: اپراتور همراه اول در ۴۰۲ روستا دارای شبکه نسل دوم در ۱۴۰ روستا دارای پوشش نسل سوم و در ۷۸ روستا پوشش نسل چهارم دارد. اپراتور دوم نیز به ترتیب در ۱۱۲، ۱۱۰ و ۵۷ روستا پوشش نسل دوم، سوم و چهارم دارد.

۱۷۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت داریم

سملیان با بیان اینکه پهنای باند ورودی استان ۲۳۲ گیگا بیت است که ۱۸۶ گیگ استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: امروز ۴۷۴ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرایی شده است. ۹۲۶ مشترک همراه اول و ۷۲۶ هزار مشترک ایرانسل داریم. ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر ۱۱۰ درصد است.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان بوشهر با اشاره به اینکه ۱۷۰ هزار مشترک اینترنت پرسرعت داریم بیان کرد: ۵۵۲ روستای استان دارای تلفن ثابت هستند و مابقی روستاها دارای تعداد سکنه بسیار کمی هستند.

وی گفت: ۴۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار را پایش ارتباطی انجام دادیم. وضعیت مرکز مخابراتی، فیبر نوری، پوشش نسل‌های مختلف همراه اول، خانه بهداشت، اتصال مدارس و خانه بهداشت به اینترنت و .... پایش شد.

کد خبر 4696401

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت بوشهر شبکه ملی اطلاعات فیبر نوری روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!

 اطلاعات آنلاین نوشت: پیش از گسترش رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیر الانتشار مهم‌ترین رسانه‌های کنکور در کشور بودند. یکی از روش‌های جذاب رسانه‌ها پس از پایان کنکور چاپ تست‌ها و پاسخ آن‌ها بود. مرور چند تست ادبیات از کنکور ریاضی نیم قرن پیش به نقل از روزنامه اطلاعات ۱۷ تیر ۱۳۵۲ خالی از لطف نیست:

- کلیله و دمنه را چه کسی برای اولین بار به نظم درآورد؟

- کتاب حاوی از کیست؟

- سبک خراسانی در چه نوع شعری بیشتر سروده شده؟

- پسوند گاه در درمانگاه حالت زمانی دارد یا مکانی؟

- بیشترین موضوع کتاب‌های نوشته شده فارسی همزمان با حمله مغول چیست؟

دیگر خبرها

  • انتخابات انجمن مد و لباس شهر بوشهر تشکیل شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • (تصویر) تصویر متفاوت از پوشش زنان در کنکور ۵۰ سال قبل
  • ۱۶۵۰ روستای کردستان تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • تصویر پوشش متفاوت دختران ایران در کنکور ۵۰ سال قبل | چند تست بزنید!
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید