Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید امروز در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید واحد شرق دانشگاه علمی کاربردی استان تهران گفت: سال گذشته با وجود کاهش جمعیت دانشجویی در دانشگاه‌های کشور ما توانستیم بیش از ۱۵۰ هزار دانشجو جذب کنیم.

وی ادامه داد: امسال نیز این میزان از گرایش برای حضور در رشته‌های مهارتی به دلیل بازار اشتغال این رشته‌ها با استقبال زیادی مواجه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یادآورشد: بیش از ۱۰۰ رشته کم متقاضی در سال ۹۷ از چرخه آموزشی دانشگاه علمی کاربردی حذف شد و یکی از مزیت‌هایی که این دانشگاه دارد، این است که برخلاف سایر دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رشته‌هایی که حد نصاب لازم دانشجو را کسب نکرده‌اند، از چرخه آموزشی حذف کند.

امید با بیان اینکه در واقع رشته‌های مهارتی ارائه می‌شود افزود: سال گذشته به دلیل نظام ۶، ۳، ۳ آمار متقاضیان ورود به واحدهای دانشگاه علمی کاربردی کاهش پیدا کرد، اما به دلیل اینکه اولین خروجی‌های این نظام از آموزش و پرورش تحصیل خود را به اتمام می‌رسانند، ما شاهد گرایش بالا به سمت رشته‌های مهارتی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه با گرایش جوان‌ترها برای حضور در رشته‌های مهارتی مواجه هستیم، گفت: در سال ۹۵، ۶۰ درصد دانشجویان این دانشگاه مسن بودند که این آمار در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد، به طوری که ۷۰ درصد ورودی‌ها به دانشجویان جوان اختصاص یافت که البته این وضعیت در سال ۹۸ بسیار بهتر خواهد بود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی باید متناسب با نیاز نیروی جوان کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کنند، گفت:‌با توجه به حجم بالای ورود دانشجویان جوان به این دانشگاه دیگر برگزاری کلاس‌های آموزشی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه قابل قبول نیست؛ چرا که ما نمی‌توانیم به دانشجویان بگوییم که شما در طول هفته به نوعی خود را سرگرم کنید و آخر هفته‌های خود را سر کلاس‌های درس بنشینید؛ بنابراین تمامی کلاس‌های واحدها باید در ساعات اداری برگزار شود.

امید ادامه داد: به طور کلی هزار و ۱۰۰ مرکز علمی کاربردی در کل کشور وجود داشت که با رویکرد کیفی‌نگری تعداد این مراکز به بیش از ۶۰۰ مرکز کاهش پیدا کرد و بر اساس برنامه ابلاغی دانشگاه تمامی واحدها موظف هستند که محیط کار را تأسیس کنند. همچنان که اخیرا پنج مرکز علمی کاربردی راه‌اندازی کردیم که تمام آن‌ها مجهز به محیط کار بودند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از حذف ۲۰ مرکز علمی کاربردی از گردونه فعالیت آموزشی خبر داد و گفت:‌ بر اساس نظام سطح‌بندی ۲۰۰ مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۲۰ مرکز به دلیل عدم کسب استانداردهای لازم از گردونه فعالیت حذف شدند.

امید خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ رشته محل در این دانشگاه دایر است و امسال به دنبال این هستیم که با تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی، دولت بخشی از هزینه‌های دانشجویان علمی کاربردی را پرداخت کند.

کد خبر 4696552 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد حسین امید دانشگاه جامع علمی کاربردی مراسم تودیع و معارفه کنکور 98 سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی منصور غلامی حسین توکلی وزارت بهداشت دانشگاه پیام نور دانشگاه های ایران مرکز سنجش آموزش پزشکی آموزش پزشکی دانشگاه جامع علمی کاربردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ قاسم عموعابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در رأس هیئتی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدید در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اظهار کرد: موفقیت‌های دانشگاهی با قدمت این واحد دانشگاهی از حیث علمی پژوهشی و فرهنگی چشمگیر بوده و با بهره‌گیری از هیئت علمی مجرب و تربیت بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموخته، منشأ خیرات فراوان برای شهرستان، استان و کشور است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد:‌ حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی در طول عمر پربرکت خود موفقیت‌های عظیمی را کسب کرده به نحوی که اکنون با مراجعه به هر یک از واحد‌های استانی این دانشگاه با حجم انبوهی از فعالیت‌های عظیم علمی، فرهنگی و آموزشی مواجه می‌شویم که حقیقتاً مایه مباهات است.

عموعابدینی بیان کرد: با توجه به تأکیدات مسئولان عالی‌رتبه نظام جمهوری اسلامی، آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار مسئولان وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

خدمات واحد کاشان به مجموعه علمی و اداری کشور

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان نیز با ارائه گزارشی از عملکرد ۴۰ ساله این واحد دانشگاهی گفت: هیئت علمی مجرب واحد کاشان که عمدتاً از دانش‌آموختگان دانشگاه‌های معتبر کشور هستند به همراه کارکنان اداری به لطف الهی توانستند خدمات شایان توجهی را به مجموعه علمی و اداری کشور داشته باشد.

میثم عرب‌زاده اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان اکنون با بیش از ۱۰۰رشته تحصیلی و حدود ۶ هزار دانشجو به‌عنوان قطب آموزش عالی در نگین مرکزی ایران به توفیقات خوبی دست یافته و مجتمع مدارس سما با ۹ مدرسه از پیش‌دبستانی، متوسطه دوره اول و دوم، هنرستان تخصصی تربیت‌بدنی دختران، و هنرستان فنی و حرفه‌ای پسران با حدود ۲ هزار دانش‌آموز، و بیش از ۲۰۰ معلم و کادر اداری با ایجاد فضای رقابتی در شهرستان موجب کیفیت‌بخشی مراکز آموزشی از دبستان تا متوسطه شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امین: فعالیت دانشجویان در صنایع را برای سازمان‌ها توجیه کنیم 
  • بیش از ۱۰۰ رشته بدون داوطلب در دانشگاه فنی و حرفه ای حذف شد
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
  • اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه جامع علمی کاربردی
  • نتایج فراخوان جذب مدرس حق‌التدریس دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد
  • همایش بین المللی مدیریت ورزشی در اردبیل برگزار شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • مرکز ملی نوآوری مغز راه اندازی می‌شود
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد