Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@06:50:59 GMT

۱۵ هزار کردستانی در نهمین جشنواره رضوی شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۱۷۳

۱۵ هزار کردستانی در نهمین جشنواره رضوی شرکت کردند

محمد عبدالملکی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سنندج اظهار داشت: تعداد شرکت کنندگان سال گذشته در این جشنواره ۵ هزارو ۲۸ نفر بود که این افزایش چشمگیر در سال جاری نتیجه تلاش های کتابداران و مجموعه کارکنان کتابخانه های عمومی استان است.

وی با بیان اینکه در بخش مکتوب این جشنواره ۵ هزار و ۴۵ نفر شرکت کرده بودند، اضافه کرد: در بخش الکترونیکی نیز یک هزار و ۶۳ نفر شرکت کننده داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالملکی افزود: در این جشنواره ۱۲ عنوان کتاب در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره امامان معصوم(ع) بویژه امام رضا (ع) معرفی شد.

مدیرکل کتابخانه های کردستان با اشاره به اینکه هدف این جشنواره افزایش آمار مطالعه و معرفت و بصیرت خوانندگان کتاب است، یادآور شد: خواندن کتاب‌های حوزه معارف اسلامی موجب افزایش چندین برابری معرفت و بصیرت می‌شود.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان نیز در این مراسم گفت: کتاب راه رسیدن انسان به علم است و علم نیز زمانی که با آگاهی و توان اجرایی همراه شود جامعه را به سوی پیشرفت و آبادانی سوق می‌دهد.

حجت الاسلام اصغر شایسته با بیان اینکه خواندن کتاب های حوزه دینی و معارف اسلامی از ضروریات جامعه کنونی است، اظهار داشت: متاسفانه آمار کتابخوانی در کشور قابل توجه نیست و باید در راستای افزایش این آمار نهادهای فرهنگی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

وی افزود: برگزاری چنین جشنواره‌های در این راستا بسیار ارزشمند بوده و این جشنواره باید در دوره های بعدی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام شایسته با بیان اینکه یکی از اهداف پیامبران متمدن کردن جامعه بود، اضافه کرد: احکام اسلامی همان احکام اجتماعی است که باید به درستی برای جامعه تبیین شود.

معاون فرهنگی نماینده ولی فقیه در استان کردستان یادآور شد: کودکان یادگیرنده هستند از این رو پدر و مادر برای اینکه فرزندی کتابخوان پرورش دهند در درجه اول خود باید کتابخوان باشند.

در این مراسم از ۲۳ منتخب این جشنواره از شهرستان‌ سنندج تجلیل شد.

۷۳۴۹/۹۱۰۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان جشنواره استانی فرهنگی کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: در اردیبهشت سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط بنیاد البرز به ۶۲ نفر اهدا می‌شود.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در توضیح جایزه البرز ملقب به نوبل ایرانی گفت:  بنیاد فرهنگی البرز یک بنیاد مقوفه‌ای است که بیش از ۶۰ سال پیش توسط زنده یاد حسین علی البرز تاسیس شده که با وقف همه‌ی اموالش به این بنیاد پایه‌گذار قدیمی‌ترین جایزه علمی کشور است در طول بیش از ۶ دهه که از عمر این جایزه می‌گذرد بیش از ۶ هزار نفر از برترین‌های علمی کشور را شناسایی و مورد حمایت خود قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز افزود: ماموریت این بنیاد اهدای جایزه البرز است که همه ساله به نخبگان علمی کشور شامل دانش‌آموزان، دانشجویان، مخترعان و فناوران کشور اهدا می‌شود و سالانه در دو مراسم همایش ملی نخبگالتی و همایش ملی دانش آموزی اهدا شده که در اردیبهشت هر سال به منتخبان داده می‌شود. در مراسم سال جاری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان توسط این بنیاد موقوفه به ۶۲ نفر اهدا می‎شود و همین اتفاق را در آبان ماه سال جاری برای دانش آموزان برتر در دستور کار داریم.

وی با ذکر حوزه‌های تحت حمایت جایزه البزر ادامه داد: در بخش همایش ملی نخبگانی جایزه البرز که به نوبل ایرانی معروف است؛ به نخبگان در حوزه‌های علوم پزشکی، علوم فنی و مهندسی، علم انسانی و علوم پایه اهدا می‌شود. 

گفتنی است دلیل نامگذاری جایزه البرز به نوبل ایرانی به دلیل تعدد حوزه‌های تحت پوشش این جایزه است.

ارشدی با اشاره به نحوه امتیاز آوری متقاضیان این جایزه گفت: فراخوان جایزه البرز هر ساله توسط بنیاد البزر در سایت منتشر می‌شود و دانشجویان با مراجعه به سایت می‌توانند ثبت نام کنند. همچنین  شیوه‌ نامه دانشجویان در آن پایگاه منتشر می‌شود. علاوه بر فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی که به عنوان سرفصل‌ انتخاب شده، معدل دانشجویان، آثار تالیفی، المپیاد‌ها و گواهی‌های علمی از جمله شاخه‌های امتیاز آوری است که درج می‌شود و توسط هیات انتخاب جایزه البرز که متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های تهران است بررسی شده و نفرات برتر موفق به کسب این جایزه می‌شود.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • آغاز دومین جشنواره عکاسی سنندج
  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • جلد دوم کتاب «تاریخ تحلیلی جامعه شناسی دیوان سالاری در ایران» چاپ و رونمایی شد
  • فراخوان ششمین جشنواره دو سالانه بین المللی «کارتون کتاب»