Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدارسی که در قبال برنامه آموزش جنسی مقاومت نشان داده‌اند، با آسیب‌های کمتری نسبت به سایر مدارس مواجه بوده‌اند و متقابلا هرجا دولت بر ارائه آموزش‌های جنسی اصرار کرده، آسیب‌ها بیشتر شده است. تاریخ انتشار: 13:12 - 28 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۸۴۹

به گزارش  گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، در سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با عنوان "برنامه کاری برای ۲۰۳۰، دگرگون کردن جهان و توسعه پایدار" تصویب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این قطعنامه ۱۷ دستور کاری را برای توسعه پایدار کشور‌های عضو سازمان ملل فهرست می‌کند.

 

آموزش یکی از بخش‌های هفده‌گانه برنامه توسعه پایدار سازمان ملل است و در آن ضرورت آموزش‌های جنسی برای کودکان و نوجوانان با هدف کاهش آسیب‌های جنسی مورد توجه قرار گرفته و از کشور‌های عضو درخواست شده است که به این آموزش‌ها توجه جدی نشان دهند.

 

در دولت فعلی، مورخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ هیأت وزیران تصویب‌نامه‌ای را منتشر کرد که دستور ایجاد "کارگروه ملی آموزش ۲۰۳۰" را صادر می‌کرد. وظیفه این کارگروه "ارائه راهکار‌هایی برای تحقق اهداف ۲۰۳۰" تعیین شده و در بند سوم آن آمده بود: "دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اهداف برنامه آموزش ۲۰۳۰ موظف به اجرای تصمیمات این کارگروه می‌باشند. "

 

این ماجرا حاشیه‌های فراوانی به‌دنبال داشت و با هشدار دلسوزان و کارشناسان نسبت به تبعات منفی مترتب بر این متد آموزشی، اجرای سند ۲۰۳۰ متوقف شد.

 

حالا تحقیقات علمی ثابت کرده است که آموزش‌های جنسی برای این رده‌های سنی، باعث افزایش آسیب‌های جنسی می‌شود.

وب‌سایت انگلیسی "دیلی میل" در این باره گزارش داد: آموزش‌های جنسی برای نوجوانان باعث کاهش آمار بارداری‌های ناخواسته نمی‌شود، بلکه خود یکی از دلایل بارداری نوجوانان است.»

 

گزارش دیلی میل از آسیب‌های آموزش جنسی برای نوجوانان

 

در این گزارش از قول "دیوید پاتون" (David Paton) استاد دانشگاه ناتینگهام و "لیام رایت" (Liam Wright) مدرس دانشگاه شفیلد تصریح شده است که حسب تحقیقات علمی، گمراه کننده بودن نظریه‌های لیبرالیستی درباره ضرورت ارائه آموزش‌های جنسی به کودکان ثابت شده است.

طبق این تحقیقات، آموزش‌های جنسی در آن رده سنی دقیقا نتیجه برعکس داده، عوارض هولناکی در پی داشته و باعث تشدید ناهنجاری‌های جنسی در نوجوانان شده است.

 

دیلی میل ادامه می‌دهد: به استناد این پژوهش میدانی که در مجله اقتصاد بهداشت"the Journal of Health Economics" به چاپ رسیده است، مدارسی که در قبال برنامه آموزش جنسی مقاومت نشان داده‌اند، با آسیب‌های کمتری نسبت به سایر مدارس مواجه بوده‌اند و متقابلا هرجا دولت بر ارائه آموزش‌های جنسی اصرار کرده، آسیب‌ها بیشتر شده است.

 

بخشی از تحقیقات آکادمیک درباره آسیب آموزش‌های جنسی به نوجوانان (سند ۲۰۳۰)

 

شایان ذکر است که در جهان امروز، برنامه‌ریزی قدرت‌ها برای تسلط بر ملت‌ها از پیچیدگی‌های بسیار زیادی برخودار شده و سند موسوم به ۲۰۳۰ یکی از آن‌هاست.

قدرت‌های تمامیت‌خواه با برنامه‌های دقیق برای استحاله فرهنگی کشور‌های هدف، از دوران کودکی حمله به ارزش‌های اخلاقی و اعتقادی را سازماندهی کرده و نظام تربیتی خود را دیکته می‌کنند.

این در حالی است که همین برنامه‌ها در کشور‌های غربی منسوخ شده و تبعات منفی‌شان به ثبت رسیده است.

منبع: جام نیوز

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش جنسی کودکان سازمان ملل آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ولی موسوی در نشست ویبناری کارشناسان روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق این استان با موضوع بزرگداشت هفته معلم گفت: برنامه‌های هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت با شعار "همه مدیون توییم" با تجدید میثاق با شهدا و حضور مسئولان و اولیاء دانش آموزان در کلاس‌های درس معلمان در مدارس آغاز و براساس روز شمارهفته معلم برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته معلم در استان اجرا می‌شود.  موسوی، برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی با حضور معلمان خلاق، ایثارگر و فداکار، تهیه مستند و کلیپ از برنامه‌های خودجوش دانش آموزان برای تکریم منزلت معلمان خود در مدارس، تهیه کلیپ‌های یک دقیقه‌ای از روسای ادرات، نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف با موضوع جایگاه و منزلت و ارزش کار معلمی و تبریک روز معلم، تبلیغات محیطی و رسانه‌ای با هماهنگی شهرداری و ادارات مختلف با موضوع مقام معلم و تهیه تیزر از افراد شاخص علمی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و نخبه شناخته شده در خصوص مقام و جایگاه معلم را، بخشی از برنامه‌های هفته معلم عنوان کرد.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد افزود: نواختن زنگ سپاس معلم، دیدار با خانواده‌های معلمان شهید، جانباز و ایثارگر، سخنرانی مدیرکل و روسای آموزش وپرورش قبل از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه، برپایی میز خدمت و تجلیل از معلمان برترشهرستانی و استانی بخش دیگری از این برنامه‌های هفته معلم است.  وی از اجرای ۲۸ برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و نشست خبری با اصحاب رسانه خبرداد وگفت:اختصاص یک برنامه تلویزیونی به مدرسه تحولی استان برای اطلاع خانواده‌ها و الگوگیری مدیران مدارس نیز پیش بینی شده است.  رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همچنین، تهیه کلیپ از خاطرات اقشار مختلف مردم از قبیل، مسئولان، هنرمندان یا سرایداران مدرسه در خصوص مدرسه و معلم در این هفته را، از کار‌های جالب توجه عنوان کرد.  موسوی تاکید کرد: فعالیت‌های روابط عمومی شهرستان‌ها ومناطق در هفته معلم ارزیابی و روابط عمومی‌های برتر معرفی خواهند شد. 

دیگر خبرها

  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • دستگیری دو بازیکن 19 ساله لیگ برتر انگلیس به اتهام تجاوز جنسی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی