Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، اکثر مشاغل زندگی امروزه، بسیار کم‌تحرک و به اصطلاح پشت میزی هستند و افراد مجبورند زمان زیادی را پشت میزهای کاری خود سپری کنند.

اصولا کارمندان که شامل جمعیت بسیار زیادی در جامعه هستند، درچار دردهای شدیدی در ناحیه گردن، کمر، لگن، دست و زانو می‌شوند که نشان‌دهنده ضعف و تحلیل عضلات و آسیب مفاصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی از این مشکلات بر اثر نشستن اشتباه و عدم رعایت اصول صحیح نشستن پشت میز به وجود می‌آید.

در ابتدا برای جلوگیری از آسیب‌ مفاصل و خارج شدن ساختار استخوانی بدن از حالت طبیعی باید به روش صحیح پشت میز کار نشست. شما می‌توانید با تنطیم صندلی خود به طوری که کمرتان کاملا تکیه داده شود، خطر ابتلا به کمر درد را کاهش دهید. تنظیم ارتفاع صندلی به گونه‌ای که زانوهایتان اندکی پایین‌تر از باسن باشد، از آسیب مفصل زانو جلوگیری می‌کند.

صندلی نسبت به میز باید در حالتی قرار گیرد که هنگام استفاده از کیبورد، مچ و ساعد در حالت مستقیم و هم سطح باشد. آرنج‌ها باید در کنار بدن به طوری که بازوها در محل مفصل آرنج L شکل تشکیل دهد، قرار بگیرند.

صفحه‌ نمایش باید به طور مستقیم مقابل شما قرار گرفته باشد زیرا اگر صفحه، بالاتر و یا پایین‌تر باشد مجبور می‌شوید گردن‌تان را خم کنید که این می‌تواند آسیب‌زا باشد. اشیایی مانند تلفن همراه که مکرر از آن‌ها استفاده می‌کنید را در محدوده‌ نزدیک خود قرار دهید تا از کشش، خم شدن و چرخیدن‌های مکرر برای دستیابی به اشیا، خودداری کنید.

علاوه بر این کم‌تحریکی پشت میز باعث بروز آسیب‌های مفصلی و عضلانی می‌شود که می‌توان با انجام چند تمرین ساده و تحرک در زمان‌های مشخص از این آسیب‌های جبران ناپذیر جلوگیری کرد.

بر اساس نتایج تحقیقات دانشمندان، بدن هر فرد فقط ۲۰ دقیقه می‌تواند تحمل قرار داشتن در یک وضعیت ثابت را داشته باشد. بنابراین بهتر است که هر ۱۵ تا ۲۰ دقیقه یک بار، از جای خود بلند شوید و مدت ۳۰ ثانیه قدم بزنید، یا بدن‌تان را کش و قوس دهید.

با انجام 15 تمرین زیر در زمان‌های کاری خود از این مشکلات و آسیب‌ها جلوگیری کنید:

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلفن همراه جامعه مشکلات برنا آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: کارشناسان شبکه دامپزشکی به صورت مستمر، از کارخانجات شیر، مراکز جمع آوری شیر و گاوداری‌ها بازرسی و نظارت داشته و نمونه‌های اخذ شده از این مراکز برای انجام آزمایشات لازم به آزمایشگاه مرجع استان ارجاع داده می‌شود.


محمود زین الدینی گفت: فسادپذیری سریع شیر رعایت اصول بهداشتی در تمام مراحل زنجیره تولید تا عرضه شیر ضروری و قابل اهمیت است.


وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف ذاتی سازمان دامپزشکی کشور تضمین امنیت غذایی مردم جامعه است که پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام در زمره این وظایف است.
وی تصریح کرد: مصرف شیر غیر پاستوریزه زنگ خطری برای سلامت عمومی جامعه است و احتمال انتقال بیماری تب مالت را بالا می‌برد.


زین الدینی افزود: بیماری تب مالت به دلیل بروز سقط در دام سبب کاهش جمعیت دامی و بروز خسارات اقتصادی فراوانی به دامداران و جامعه می‌شود.


وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت استفاده از شیر خام می‌باشد گفت: بهتر است شیر بصورت بسته بندی شده و پاستوریزه مصرف شود و در غیر اینصورت شیر خام را بایستی حداقل به مدت ۳ تا ۵ دقیقه جوشانده شود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نقش دامپزشکی در تامین سلامت شیر بیان کرد: دامپزشکی به عنوان یکی از متولیان بهداشت و سلامت جامعه در راستای تامین بهداشت شیر اقداماتی از جمله کنترل گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی از نظر بیماری‌های عفونی دام و مشترک بین انسان و دام، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی برای آشنایی روستاییان و دامداران و کنترل گاوداری‌های سنتی را از طریق واکسیناسیون علیه بیماری بروسلوز انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • نظارت دامپزشکی کرمان بر کارخانجات شیر و مراکز عرضه شیر خام
  • مجلس دوازدهم به وضعیت معیشتی و مشکلات اقتصادی رسیدگی کند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟