Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاتم شاکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آخرین وضعیت سامانه جامع روابط کار و ساماندهی قراردادهای نیروی کار اظهار داشت: ما در راستای دولت الکترونیک در جهت الکترونیکی کردن خدمات وزارت کار و تامین اجتماعی گامی جدی در وزارتخانه برداشته‌ایم که هم در سرعت بخشیدن و هم در تسهیل امور تاثیر قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بعد از راه اندازی رسمی سامانه جامع روابط کار، کارگران و کارفرمایان «فقط برای یکبار» باید به دفاتر پیشخوان برای احراز هویت مراجعه کنند، گفت: در غیر اینصورت امکان ارائه خدمات خدمات الکترونیک به کارگران و کارفرمایان فاقد کدرهگیری وجود ندارد. 

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه سامانه جامع روابط کار در حال حاضر در تهران و اردبیل به صورت آزمایشی راه اندازی شده است، از عملیاتی شدن آن در سایر استان ها به تدریج خبرداد و افزود: بعد از تکمیل فرایند تجهیز زیرساخت ها در هر استان و اعلام فراخوان عمومی کارگران و کارفرمایان پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان و دریافت کدرهگیری می توانند از خدمات مهم روابط کار از جمله طرح شکایت به صورت الکترونیکی بهره مند شوند و نیازی به مراجعه حضوری به ادارات کار نیست.

معاون وزیر کار تاکید کرد: سامانه جامع روابط کار ۳۲ زیرسامانه دارد که در فاز نخست چند زیرسامانه مهم از جمله طرح الکترونیکی دادخواست و ثبت الکترونیکی قراردادهای نیروی کار عملیاتی می شوند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت راه اندازی سامانه جامع روابط کار گفت: زیرساخت های فنی این پروژه در حال تجهیز است؛ ضمن اینکه سرور سامانه به دلیل حفظ امنیت اطلاعات کاربران در وزارت کار نصب شده و اجازه تجهیز و راه اندازی سرور در خارج از وزارتخانه داده نشده است.

شاکرمی با بیان اینکه کمک و همراهی جامعه کارگری و کارفرمایی برای مراجعه به دفاتر پیشخوان پس از اعلام فراخوان در استان بسیار در پیشرفت اجرای الکترونیکی کردن خدمات مهم است، گفت: یکی از موضوعات و مسائل امروز جامعه کارگری ترویج قراردادهای سفید است که با استقرار این سامانه تقریبا موضوع انعقاد قراردادهای سفید با کارگران برچیده می شود یا حداقل به صورت چشمگیر این قراردادها کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه یکی از زیرسامانه های سامانه جامع روابط کار در حوزه «ثبت قراردادهای کار» است، افزود: با توجه به دغدغه جامعه کارگری در حوزه انعقاد قراردادهای موقت با نیروی کار، راه اندازی این سامانه باعث نظارت و پایش قراردادهای کار دائم و موقت و در نهایت سیاست گذاری برای افزایش امنیت شغلی کارگران خواهد شد.

معاون وزیر کار در پاسخ به این سوال که از سال گذشته راه اندازی این سامانه در دستور کار قرار گرفت اما هیچگاه به نتیجه نرسید، گفت: مقدمات راه اندازی این سامانه در آن زمان فراهم شده بود اما اکنون به مرحله اجرا رسیده است و به تدریج در استان های مختلف رونمایی می شود.

کد خبر 4696136 محمد جندقی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرارداد کار سامانه ثبت قرارداد کار و دادخواست سامانه جامع روابط کار امنیت شغلی قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت نفت تولید نفت بورس قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت دلار جنگ تجاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کالاهای اساسی قیمت یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • بیش از ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها