Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اشاره به رویکرد این شرکت در صیانت حداکثری از محیط زیست اعلام کرد: هم‌اکنون بیش از 88 درصد گازهای همراه موجود در مناطق عملیاتی این شرکت جمع‌آوری می‌شود.
به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، حمید کاویان در ویژه‌برنامه دهه ولایت سیمای خوزستان، با بیان این مطلب افزود: تنها 2 میلیون مترمکعب از گازهای همراه در این شرکت می‌سوزد که اگرچه از نظر زیست محیطی، خطرناک و آسیب‌رسان به شمار نمی‌رود، اما به واسطه قراردادهای امضا شده با هلدینگ و مجتمع‌های پتروشیمی، جمع‌آوری گازهای همراه باقی‌مانده تا صفر شدن کامل گازسوزی در دستور کار این شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه صنعت نفت در همه سطوح، همواره در کنار راهبری تولید، صیانت از زیست‌بوم اطراف تاسیسات عملیاتی و تامین رفاه مجاوران این تاسیسات را در برنامه‌های صنعتی و غیرصنعتی خود گنجانده است، ادامه داد: در حال انجام پروژه‌هایی با همکاری بخش خصوصی برای بهسوزی مشعل‌ها هستیم، زیرا از نظر عملیاتی و فنی نمی‌توان مشعل را حذف کرد، اما با انجام بهسازی نوک مشعل‌ها، می‌توان هدف سوختن بدون دود و آلاینده را محقق کرد.
صفر شدن نفت‌سوزی در عملیات انگیزشی چاه‌ها
کاویان با اشاره به اینکه با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) و فراورش سیار نفت (MOT)، نفت‌سوزی بعد از عملیات انگیزشی و تعمیراتی چاه‌ها به صفر رسیده است، یادآور شد: خوشبختانه با همکاری مناطق نفت‌خیز جنوب برای نخستین بار در سطح این شرکت و در مجمتع شماره 3 مارون، طرح بازیافت نفت از واحدهای بهره‌برداری نیز در حال اجرایی شدن است که به موجب آن، نفت‌سوزی درون واحدی نیز حذف خواهد شد و این موضوع افزون بر جلوگیری از آلایندگی زیست‌بوم پیرامونی، صرفه اقتصادی قابل‌توجهی را نیز به همراه خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون افزود: ما کمترین معضلات عملیاتی را در حوزه پساب‌های نمک‌زدایی داریم، به طوری که بیش از 98 درصد این پساب‌ها را به چاه‌های دفعی تزریق و 2 درصد باقی‌مانده را پس از طی مراحل آلاینده‌زدایی، در حوضچه‌های کاملا ایزوله رهاسازی می‌کنیم و حتی یک قطره از آن به سوی مناطق مسکونی، اراضی کشاورزی یا مشاعات ملی جریان نمی‌یابد.
حمایت از سازندگان داخلی و تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی
وی به بخش مهم حمایت از ساخت داخل کالای مورد نیاز تولید پرداخت و گفت: سال گذشته 318 قلم از کالاهای مورد نیاز تجهیزات، تاسیسات و ماشین‌آلات فرایندی شرکت را با استفاده از دانش فنی و همراهی سازندگان داخلی بومی‌ کردیم و امیدواریم با افزایش تعامل بین ما و بخش خصوصی ساخت، دیگر نیازی به تامین کالا از منابع غیر ایرانی نباشد.
کاویان اقدام‌های شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون را در بخش مسئولیت‌های اجتماعی بسیار گسترده خواند و گفت: این شرکت بخش غیزانیه و دو شهر رامشیر و رامهرمز را در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود دارد و به اختصار، احداث 15 مدرسه دو و سه کلاسه، بهسازی 19 مدرسه، بازسازی و مرمت 32 مسجد، آبرسانی روزانه به روستاهای فاقد سیستم لوله‌کشی، پرداخت حدود 6 میلیارد تومان اعتبار به پروژه احداث زیرساخت و خطوط لوله انتقال آب آشامیدنی به روستاهای غیزانیه از محل صرفه‌جویی‌های عملیاتی را از اقدام‌های این شرکت برشمرد.
وی همچنین به تامین ماشین‌آلات، احداث سیل‌بند و ایمن‌سازی روستاهای حوزه عملیاتی شرکت در زمان وقوع سیل، تامین ماشین‌آلات و منابع انسانی برای ستاد مقابله با شرایط اضطراری مناطق نفت‌خیز جنوب برای شهرهای درگیر سیل استان و ارسال سه محموله بزرگ آذوقه برای سیل‌زدگان خوزستانی نیز اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت

ایسنا/زنجان معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: برخورد پژو ۴۰۵ با ستون پل در جاده خدابنده _ کرسف منجر به فوت ۲ جوان شد.

داود مهرگان امروز (شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) در جمع خبرنگاران گفت:  وقوع این تصادف در کیلومتر پنج قیدار به کرسف رخ داد که در این سانحه پژو ۴۰۵ با ستون پل برخورد کرده و ۲ سرنشین در دم جان باختند.

او با بیان اینکه نجات‌گران اقدام به رهاسازی ۲ جوان فوت شده ۲۵ ساله کردند، متذکر شد: گزارش این سانحه توسط اورژانس به ندای امداد اطلاع داده شد و یک تیم عملیاتی چهار نفره همراه با ست نجات برای امدادرسانی اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه برخورد ۲ دستگاه خودروی سمند در جاده زنجان - تهم - چورزق توسط مردم به ندای امداد اطلاع داده شد، اظهار کرد: یک تیم عملیاتی از پایگاه کوهستان همراه با آمبولانس برای امدادرسانی به کیلومتر ۱۰ این مسیر ارتباطی اعزام شدند. نجاتگران اقدام به رهاسازی مصدوم با ست نجات سبک کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، از هموطنان خواست در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث برای دریافت خدمات امدادی با شماره ۱۱۲ ندای امداد بدون محدودیت زمانی تماس برقرار کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی در سنندج
  • اسکان اضطراری تعدادی از ساکنان خیابان طالقانی سنندج در پی بارندگی
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای به راه‌اندازی کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • آمادگی شرکت نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • آمادگی نفت مناطق مرکزی برای راه‌اندازی ایستگاه تقویت فشار گاز چشمه‌خوش و کارخانه ان‌جی‌ال ۳۱۰۰
  • رفع ۹۰ درصد آبگرفتگی‌های ناشی از بارندگی در اهواز