Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان گفت: هجوم‌ مردم برای خرید کالاهای مختلف، از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تنظیم بازار است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا آبی‌پور صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که کشور در شرایط تحریم قرار دارد، ادامه داد: اگر چه این تحریم‌ها فرصت‌هایی را نیز برای کشور ایجاد کرده است اما اثراتی نیز در پی داشته است که گاهی در بازار شاهد آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبی‌پور یادآور شد: شبکه تحریم‌ها سبب شده است که در حوزه انتقال ارز به کشور با مشکل مواجه باشیم اما این امر دلیل بر این نیست که در حوزه مدیریتی داخلی دچار مشکل شویم.

این مسئول، ضعف در قوانین را یکی از چالش‌های پیش روی کشور در شرایط فعلی عنوان کرد و افزود: قوانین موجود برای شرایط عادی وضع شده و این قوانین جواب‌گوی شرایط فعلی نیست.

وی با اشاره به این‌که کارهای صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی نیازمند اطلاع‌رسانی است، تصریح کرد: مدیران باید اهتمام بیشتری در بیان عملکردها و انتشار آن داشته باشند.

آبی‌پور، هجوم مردم به بازار و خرید مازاد بر نیاز را یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی تنظیم بازار عنوان کرد و افزود: این امر موجب اخلال در نظم بازار می‌شود که شاهد نمونه بارز آن در توزیع مرغ بودیم.

وی، میزان مصرف مرغ استان زنجان را روزانه ۳۵ تن عنوان کرد و گفت: در استان زنجان روزانه ۲۰۰ تن مرغ تولید می‌شود که مازاد بر نیاز است.

این مسئول با تاکید بر این‌که در کشور کمبود کالا نداریم، ادامه داد: ذخایر استراتژیک برای استان پیش‌بینی شده است و وقتی در بازار کمبودی وجود ندارد، هجمه به بازار معنی ندارد.

وی از خرید گندم مورد نیاز استان خبر داد و افزود: تا به امروز میزان مصرف یک ساله و مازاد بر آن در استان گندم خریداری شده است و مشکلی در حوزه ذخیره‌سازی و خرید گندم در استان نداریم.

این مسئول با اشاره به مباحث مطرح شده در جلسه مبنی بر فعالیت صنایع مزاحم در شهرستان خرم‌دره، تصریح کرد: برای انتقال این صنایع به بیرون شهر باید مجوز لازم از ارگان‌های مرتبط شده اخذ شود که حل این مشکل در گروه با همکاری با شرکت شهرک‌های صنعتی است.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنظیم بازار کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • این دو کالای اساسی مشمول ارز ترجیجی شد
  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • فیلم قدیمی؛ ترفند افراد خلخالی برای هجوم به خانه مردم!
  • ضعف‌های زیرساختی و هزینه شدن یارانه برای کالاهای غیراساسی
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟