Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، میررضا مجیدی امروز با بیان اینکه در روزهای اخیر بازدیدی به منظور گسترش و توسعه همکاری‌های بین‌المللی و نیز عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه‌ها از دانشگاه‌های بزرگ و عمده شرق کشور صورت گرفت، اظهار داشت: در این سفر که با هماهنگی‌های قبلی صورت گرفته و نیز حمایت کنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای ارزروم و طرابوزان از ۶ دانشگاه شرق کشور ترکیه شامل دانشگاه‌های ایغدیر، آتاترک ارزروم، کافکاس، صنعتی ارزروم، فنی کارادنیز و آرداهان بازدید و با مسوولان این دانشگاه‌ها ملاقات و راه‌های توسعه همکاری بیشتر را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تبریز در این ارتباط در ادامه با اشاره به اهداف این سفر افزود: این سفر بیشتر در راستای توسعه همکاری‌های بین‌المللی، آشنایی با ظرفیت‌های دانشگاه‌های منطقه و به خصوص عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترک صورت گرفت.

مجیدی، اتصال شبکه آزمایشگاه‌های دانشگاه تبریز با مراکز علمی و دانشگاهی کشور ترکیه، تبادل استاد و دانشجو، اجرای طرح تحقیقاتی، ایجاد بسترهای لازم برای فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان و اعضای هیات علمی، برگزاری دوره‌های مشترک، آشنایی و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های همدیگر، توسعه همکاری‌های فرهنگی و آموزشی و ... از دیگر اهداف این سفر بیان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با بیان این نکته که در بازدید از دانشگاه ایغدیر تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین روسای دانشگاه‌ها به امضا رسید که در همین راستا راه‌اندازی دوره‌های مشترک در ۱۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و چهار رشته در مقطع دکترای و نیز طرح اراسموس پلاس مورد تاکید و تائید وزارت علوم دو کشور به‌زودی آغاز خواهد شد.

به گفته وی در همین راستا همچنین دفتر دانشگاه تبریز در دانشگاه ایغدیر راه‌اندازی خواهد شد و گروهی از اعضای هیات علمی آن دانشگاه به زودی جهت مذاکره با اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و بررسی چگونگی پیشبرد طرح‌های پژوهشی مشترک و نیز مذاکره جهت چگونگی استفاده از امکانات آزمایشگاهی به تبریز سفر خواهند کرد.

مجیدی اضافه کرد: در این سفر مذاکرات و توافقات اولیه جهت استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز مرکزی دانشگاه‌های آتاتورک و نیز صنعتی ارزروم، دانشگاه صنعتی کارادنیز و نیز اعزام اساتید آموزش زبان فارسی به این دانشگاه‌ها و مطالعات مشترک در حوزه علوم انسانی انجام گرفت.

به گفته وی، در بازدید از دانشگاه کافکاس دو طرف همچنین موافقت کردند که علاوه بر راه‌اندازی دوره‌های دو مدرکه، دفتر مطالعات مشترک فرهنگی تحت عنوان شهریار در این دانشگاه تاسیس شود.

وی در این ارتباط یادآور شد: به دلیل قرابت جغرافیایی و فرهنگی دانشگاه‌های بزرگ شرق ترکیه با جمهوری اسلامی ایران و نیز جمهوری آذربایجان پیشنهاد راه‌اندازی کنسرسیوم دانشگاهی سه کشور نیز در این سفر مطرح شد که مورد استقبال روسای آن دانشگاه‌ها قرارگرفت و مقرر شد مطالعات اولیه در این خصوص به‌زودی توسط مدیریت‌های همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها آغاز شود.

کد خبر 4696751

منبع: مهر

کلیدواژه: ترکیه دانشگاه تبریز تبریز قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف عید غدیر خم مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات

به گزارش صدای ایران،مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور دکتر سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

دیگر خبرها

  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • همکاری دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • دفتر همکاری مشترک دانشگاه صنعتی شریف و اتکا افتتاح شد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد