Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا، جعفر سرقینی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در گردهمایی معاونان صنایع مسئولان ستاد تسهیل گفت: امروز شرایط بین المللی به نفع صنعت و معدن تمام شده است و ما شرایط رو به رشدی را شاهد بوده ایم. صادرات و مواد اولیه ما در حوزه معدن در این شرایط افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه سامانه بهین یاب به عنوان ملاک عمل ما قرار گرفته است و از زمانی که این سامانه ملاک بوده است بسیاری از مشکلات ما کم شده است گفت: از این پس تنها واحد‌های عضو بهین‌یاب، اجازه خرید شمش را دارند و ۱۴ شرکت تاکنون در بهین یاب ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید:برگزاری جلسه مجلس با رییس بانک مرکزی پیرامون بررسی پرونده رمز ارز‌ها

سرقینی افزود: بهین یاب در تنظیم بازار به ما کمک کرده است و فلزات در این امر پیشرو بوده اند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش قیمت در بعضی از فلزات گفت: امروز شاهد تعادل قیمت‌ها در بستر بورس کالا هستیم؛ و کالایی همچون الکترود گرافیکی ۴۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به همکاری میان صنایع معدنی و صنایع تولیدی اشاره کرد و گفت: بسیاری از تعرفه‌ها در حوزه معدن و صنایع مشترک است و نیاز‌مند همکاری دو جانبه است و استان‌ها باید این مقوله را در نظر داشته باشند.

این مقام مسئول از ارسال ۳ هزار و ۱۷ تعرفه مورد تایید معاونت معدنی، به استان‌ها خبرداد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ارزش تولیدات مواد معدنی و زنجیره تولید آن، پارسال حدود ۲۱ میلیارد دلار بوده است، تصریح کرد: البته درآمد‌های معادن کوچک بسیار قابل توجه است و نباید فکر کنیم، چون اسمشان کوچک است، درآمد ناچیزی دارند.

سرقینی با یادآوری اینکه بررسی آمار تولیدات سه ماه اول امسال در حوزه معدن و صنایع معدنی حاکی از رشد تولیدات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است، اظهار کرد: همه ما به این موضوع اذعان داریم که در حال حاضر شرایط پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذاریم، اما آنچه که از اهمیت زیادی برخوردار است، آرامش نسبی در جامعه است که به واسطه نزدیکی دولت و بخش خصوصی حاصل شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا معادن به چرخه فعالیت بازگشته و اقتصاد از وجود این عرصه بهره‌مند شده و کم نیاورد، بیان کرد: خوشبختانه معدن و صنایع معدنی جزو حوزه‌هایی است که در آن ظرفیت‌سازی‌های خوبی اتفاق افتاده و این موضوع را می‌توان از ارزآوری ۲۰ میلیارد دلاری که در سال گذشته محقق شد، دید.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به فعال نبودن معاونت معدنی به صورت مجزا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: ما پیگیر جدا سازی فعالیت معاونت امور معدنی با دیگر معاونت‌ها هستیم، ولی تاکنون میسر نشده است و تاکنون سازمان استخدامی مجوز انجام آن را به ما نداده است.

این مقام مسئول به استعلام قبل از مزایده در واگذاری امور معادنی اشاره کرد و گفت: برای کمتر شدن مشکلات، استعلام درخواست کننده از دستگاه‌های مرتبط انجام شود تا تا روال قانونی پس از برگزاری مزایده به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/

کاهش ۴۰ درصدی قیمت کالا‌های الکترود گرافیکی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی ارزآوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی

غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در سالن شماره شش که صنایع فولادی و معدنی حضور داشتند با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان... - اخبار بازار -

غرفه ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو در سالن شماره شش که صنایع فولادی و معدنی حضور داشتند با استقبال بسیار خوب بازدید کنندگان از جمله مسئولین ،هیئت های تجاری ، دست اندرکاران صنعت فولاد ، خبرنگاران و سایرین قرار گرفت ، بطوریکه می توان عنوان پربازدیدترین را به این غرفه که اولین غرفه سالن بود اختصاص داد .

در این نمایشگاه ، مسئولین مختلف کشور از جمله : عباس علی آبادی وزیر صنعت ،معدن و تجارت ، محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ، امید سحرخیز معاون بازرس ویژه رییس جمهور ، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد معدنی وزارت صمت ، مهدی مسکنی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ، بهرام شکوری رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران ، هادی طالبیان مقدم مدیر کل دفتر شبه قاره هند سازمان توسعه تجارت ایران ، علیرضا چناری عضو هیات مدیره هلدینگ شستا و... از غرفه ذوب آهن اصفهان بازدید نمودند .

هیئت های تجاری کشورهای مختلف از جمله نیجریه، اوگاندا ، سومالی ، پاکستان ، ارمنستان ، گرجستان ،عراق و چند کشور دیگر با مسئولین حوزه صادرات ذوب آهن اصفهان مذاکره کردند و در طول نمایشگاه دو نشست خبری نیز با پاسخگویی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و معاون بازرگانی به سوالات اصحاب رسانه و خبرنگاران تخصصی حوزه صنعت برگزار شد .

در این بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور ذوب آهن اصفهان لوح تقدیر و تندیس ویژه نمایشگاه ایران اکسپو را نیز دریافت کرد .

آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با حضور علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، مسئولین وزارت صمت، نمایندگان تجار، تنی چند از سفرای کشورها، کارآفرینان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه، چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار شد.

در این آیین پیرامون برگزاری موفق این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور، مذاکرات و قراردادهای منعقد شده، گزارش جامعی ارائه گردید.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولید کننده فولاد در کشور که بالغ بر 50 درصد از تولیدات خود را به بیش از 25 کشور دنیا صادر می کند در این رویداد بزرگ با ارائه سبد متنوع محصول خود پذیرای بازدید کنندگان بود.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح زنجیره ماهیان گرمابی و خاویاری در خوزستان
  • مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی تمدید شد
  • فعالیت۱۶ محدوده معدنی در مجتمع سنگان خواف
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • رشد ۵۹ درصدی تجارت خارجی استان سمنان
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲۰۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری در معادن فعال آذربایجان شرقی
  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • معادن کلید مهم توسعه کردستان/جاده‌های معادن موجب نارضایتی مردم