Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز برای تکمیل نخستین دوره درس مشترک با عنوان یادگیری مشارکتی مجازی به دانشگاه صنعتی درسدن آلمان اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در راستای شکل گیری و توسعه تعاملات بین المللی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز تابستان امسال برای تکمیل نخستین دوره درس مشترک با عنوان یادگیری مشارکتی مجازی یا VCL (Virtual Collaborative Learning) به دانشگاه صنعتی درسدن آلمان اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دوره با حمایت مالی موسسه DAAD و دانشگاه درسدن، طراحی شده است. تیم ایرانی به نمایندگی دانشگاه شیراز طی یک سفر ۱۰ روزه به آلمان و دانشگاه صنعتی درسدن، برای ارائه دستاورد‌ها و تعاملات رودر رو با تیم‌های مجازی بین المللی و کسب تجارب بیشتر، به بحث و تبادل نظر پرداخت و طی این سفر نتایج مباحث و تجربیات بصورت حضوری مطرح شد.

در این سفر علمی بین المللی، ۵ کارگاه تخصصی و تکمیلی به صورت مشترک با حضور ۱۲ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از دانشگاه شیراز و ۱۵ دانشجو از دانشگاه درسدن در دانشگاه درسدن اجرا شد.
قاسم سلیمی، عضو هئیت علمی بخش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی دانشگاه شیراز و مسئول هماهنگ کننده تیم مجازی دانشگاه شیراز، هدف از اجرای این برنامه را ترویج دیپلماسی علم و فناوری و توسعه تعاملات و همکاری‌های بین المللی دانشگاه شیراز با دانشگاه‌های برجسته جهان عنوان کرد. از ابتدای شکل گیری این دوره، رئیس دانشگاه شیراز همکاری و حمایت لازم را از این پروژه انجام داده اند و به توسعه تعاملات بین المللی با دانشگاه‌های مطرح دنیا بویژه دانشگاه صنعتی درسدن اهتمام داشته است.
عضو هئیت علمی دانشگاه شیراز اظهار داشت: تجربه بازدید و شرکت در کارگاه‌های مشترک بین المللی، تجربه ارزنده‌ای برای دانشجویان ایرانی به شمار می‌رود.
وی گفت: در قالب این برنامه علمی بین المللی، دانشجویان و مدیران دانشگاه درسدن آلمان هم با ظرفیت‌های علمی دانشجویان و توانمندی‌های اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز و همچنین دیرینه و فرهنگ غنی ایران و شیراز آشنا شدند.
سلیمی خاطرنشان کرد: فرآیند انتخاب دانشجویان اعزامی، با مصاحبه حضوری در پردیس بین الملل دانشگاه شیراز و با مدیریت پروفسور اریک شوپ استاد و صاحب کرسی مدیریت و انفورماتیک دانشگاه صنعتی درسدن صورت گرفت و سعی شد از علاقه‌مندان در رشته‌های مختلف دانشگاه شیراز دعوت به عمل آید.
عضو هیئت علمی در مورد  استمرار و ادامه این طرح علمی بین المللی ابراز امیدواری کرد و گفت: در سال‌های آتی نیز با تامین هزینه‌ها و حمایت مالی موسسه DAAD و دانشگاه درسدن، دوره دوم این طرح مشترک بین دانشگاه شیراز و دانشگاه درسدن اجرایی می شود.
بنابراین گزارش، سید علی اکبر صفوی استاد دانشگاه شیراز که برای فرصت مطالعاتی در دانشگاه درسدن به سر می‌برد، در مدیریت این رویداد، با دانشجویان ایرانی همکاری داشت و زمینه بازدید و تجربه آموزی از بخش‌های مختلف دانشگاه درسدن را برای تیم دانشجویان ایرانی فراهم کرد.
در این سفر تیم دانشجویی دانشگاه شیراز، از بخش‌های مختلف، مراکز پژوهشی، کتابخانه مرکزی، آزمایشگاه ها، دانشکده‌ها و بخش روابط بین الملل دانشگاه درسدن نیز بازدید کردند.
همچنین در این سفر تیم دانشجویان دانشگاه شیراز با رئیس و معاونان دانشگاه علمی و کاربردی شهر درسدن دیدار و از امکانات این دانشگاه دیدن کردند و زمینه‌های تعاملات با دانشگاه شیراز و ظرفیت‌های فیزیکی و علمی آن دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.
در بخشی از این سفر علمی، و به عنوان بازدید یک محیط صنعتی مکمل آموزش‌های دانشگاهی؛ دانشجویان دانشگاه شیراز از خط تولید کارخانه ماشین سازی فولکس واگن در شهر درسدن به عنوان یکی از صنایع که با دانشگاه درسدن همکاری علمی و پژوهشی دارد، بازدید کردند. و در پایان این دوره گواهی بین المللی به شرکت کنندگان اعطا شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه درسدن آلمان دانشگاه شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۲۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان

در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، دومین روز از گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور که از پنجم اردیبهشت در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرده است، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ برگزار شد.

علی باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز درباره علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و غیره به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچنین به تشریح چالش‌های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه‌های مختلف می‌توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت‌کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه‌های دومین روز همایش ملی بود.

گفتنی است، چنگیز رحیمی عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز نیز در این گردهمایی در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و احسان اسکندری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش‌های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

کد خبر 747904

دیگر خبرها

  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • قهر پسران دهه هشتادی با دانشگاه
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان، میزبان دهمین کنفرانس بین‌المللی نانوفناوری ایران
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند