Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز ، به دنبال تشدید ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ، پکن لحن قاطعانه‌ای در مورد این اعتراضات اتخاذ و کشورهایی از جمله ‌آمریکا را به تحریک ناآرامی‌ها متهم کرد. همچنین سفارت چین در اوتاوا به کانادا هشدار داد تا دخالت در امور هنگ‌کنگ را متوقف کند.

براساس گزارش «تی‌آرتی»، اگرچه تهدیداتی از سوی چین اتخاذ شده اما حضور 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 میلیون نفر در تجمع روز یکشنبه نشان می‌دهد که این اعتراضات همچنان ادامه خواهد داشت.

این اعتراضات یکی از بزرگ‌ ترین چالش‌های «شی‌جی‌پینگ» رئیس‌جمهور چین از زمان روی کار آمدن وی در سال 2012 بوده است.

پلیس روز دوشنبه گفت که معترضان با آسیب به دفاتر دولتی و هدف قرار دادن پلیس با پرتوهای لیزر نظم عمومی را برهم زدند.

معترضان روز یکشنبه از پارک ویکتوریا خارج شدند و به سمت مرکز مالی این شهر حرکت کردند.

گفتنی است؛ از شروع اعتراضات در ماه ژوئن تاکنون، بیش از 700 نفر دستگیر شده‌اند.

براساس این گزارش، دولت مرکزی در پی اعتراضات رو به رشد، کشورهای خارجی از جمله آمریکا را به تحریک ناآرامی‌ها متهم کرده است.

در این میان کانادا و اتحادیه اروپا نیز روز شنبه بیانیه مشترکی را صادر کردند مبنی براینکه حق تجمع مسالمت‌آمیز در قانون اساسی هنگ‌کنگ قید شده است.

در واکنش به این بیانیه، چین به کانادا هشدار داد تا از مداخله در امور هنگ‌کنگ دست بردارد.

ناآرامی‌ها در هنگ‌کنگ دو ماه پیش و پس از آن آغاز شد که دولت محلی این منطقه لایحه‌ای قضایی ارائه کرد که استرداد مجرمین به سرزمین اصلی چین را مقدور می‌کرد. با وجود تعلیق این لایحه، اعتراضات همچنان ادامه یافته و اخیرا رنگ و بوی جدایی‌طلبانه نیز به خود گرفته است.

هنگ‌کنگ که از زمان پایان جنگ دوم تریاک به اشغال نیروهای انگلیسی درآمده بود، در دهه ۱۹۹۰ بار دیگر تحت حاکمیت چین قرار گرفت. از آن زمان وضعیت «یک کشور، دو سیستم» میان پکن و هنگ‌کنگ برقرار است، به این معنی که هنگ‌کنگ در اغلب موضوعات از جمله نظام سیاسی، از پکن مستقل است، اما همچنان جزئی از خاک چین به شمار می‌آید.

پکن معتقد است که این ناآرامی‌ها در کنار جنگ تجاری واشنگتن، جزئی از یک راهبرد بزرگتر برای اعمال فشار به جدی‌ترین رقیب اقتصادی آمریکاست. در سند راهبرد امنیت ملی سال ۲۰۱۷ آمریکا، برای اولین بار از چین به عنوان یک رقیب راهبردی یاد شده که باید با آن مقابله کرد.

156 / 156 چین ناآرامی های هنگ کنگ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: چین ناآرامی های هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: مقامات دانشگاهی در سراسر آمریکا نگران اعتراضات جاری و تاثیر آن بر جشن‌های دانشجویی ماه آینده هستند. برخی از دانشگاه‌ها از پلیس خواسته اند اعتراضات را که به زد وخورد‌های ناخوشایند و بازداشت‌ها منجر شده است، سرکوب کنند در حالی که برخی دیگر از دانشگاه‌ها ظاهرا متقاعد شده اند که با توجه به نزدیک شدن به پایان ترم منتظر فروکش کردن اعتراضات باشند.

این در حالیست که برخی از دانشگاه تلاش می‌کنند به مذاکره به دانشجویان برای یافتن راه حل پایان اعتراضات ادامه می‌دهند. در دانشگاه کلمبیا، مسئولان دانشگاه به مذاکره با دانشجویان معترض که هفته گذشته برای اولین بار چادر‌های اعتراضی را بر پا کردند ادامه می‌دهند و در دانشگاه پلی تکنیک ایالتی کالیفرنیا نیز هیات علمی با دانشجویانی که از روز دوشنبه در داخل محوطه دانشگاه تجمع کرده اند دیدار کرده و به دنبال مذاکره برای راه حل هستند. این دانشگاه کلاس‌های خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

دیگر دانشگاه‌ها در حال بازنویسی قوانین خود به منظور ممنوع کردن برپایی چادر‌ها و انتقال محل برگزاری امتحانات پایان ترم خود به اماکن دیگری هستند.

با وجود چنین تدابیری اعتراضات ادامه دارد و دانشجویان روز پنجشنبه در دانشگاه بلومینگتون ایندیانا در مقابل چشم پلیس مسلح به سپر و باتوم چادر بر پا کردند. پلیس ۳۳ دانشجو را در این دانشگاه بازداشت کرد.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک روز بعد از بازداشت بیش از ۹۰ نفر از معترضان در این دانشگاه اعلام کرد مراسم فارغ التحصیلی را که قرار بود ۱۰ مه (۲۱ اردیبهشت) برگزار شود، لغو کرده است.

با وجود بازداشت‌ها، دانشجویان وعده دادند به اعتراضات ادامه دهند

شبکه خبری الجزیره گزارش داد: سرکوب دانشجویان توسط پلیس آمریکا در دانشگاه‌های آستین و کالیفرنیای جنوبی در حالی دامه دارد که دانشجویان در دانشگاه‌های هاروارد و براون شروع به برپا کردن چادر‌های اعتراضی کرده اند.

به رغم بازداشت‌ها در دانشگاه‌های آستین و کالیفرنیای جنوبی، دانشگاه جورجیا و امرسون بوستون، دانشجویان وعده داده اند به اعتراضات خود علیه جنگ رژیم اسرائیل در غزه ادامه دهند.

جنبش دانشجویی در آمریکا از دانشگاه‌های می‌خواهد روابط مالی خود با اسرائیل را قطع کرده و از شرکت‌هایی که در جنگ خشونت آمیز در غزه نقش دارند، صرف نظر کنند.

در حملات بیرحمانه رژیم صهیونیستی در غزه دست‌کم ۳۴ هزار و ۲۶۲ فلسطینی بی‌گناه به شهادت رسیده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم اعتراضات و سرکوب دانشجویان در آمریکا؛ لغو مراسم فارغ التحصیلی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد
  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • ناکامی پلیس آمریکا در مهار اعتراضات ضد صهیونیستی
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • ادامه تحصن‌ در ۴۰دانشگاه‌ آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دانشجویان حامی فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • ادامه خیزش دانشجویان آمریکایی؛ این بار در تگزاس
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد