Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزنامه اردنی "الرای" نوشت، پارلمان اردن امروز برای بررسی تجاوزهای مستمر صهیونسیت ها به مسجد الاقصی و اتخاذ اقدامات لازم برای مقابله با آن جلسه فوری تشکیل داد که در آن عمر الرزار نخست وزیر و هیات دولت نیز حضور داشتند.

پارلمان از کابینه خواست تمام تلاش خود را در همه محافل بین المللی به کار گیرد تا وضعیت قانونی حاکم بر قدس حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایندگان اردن همچنین از اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل خواستند مانع تجاوزهای صهیونیست ها به مسجد الاقصی و مقدسات مسلمانان شوند و اقدامات لازم را برای حمایت از مردم فلسطین انجام دهند.

نمایندگان اردن از کابینه نیز خواستند که جزئیات طرح موسوم به "معامله قرن" را اعلام و اقدامات لازم را در برابر آن اتخاذ کنند. همچنین ضمن تاکید بر حاکمیت اردن بر دو منطقه "الغمر و الباقوره"، همه انواع عادی سازی روابط با صهیونیست ها را محکوم کند.

عاطف الطراونه رئیس پارلمان اردن در این جلسه گفت که توافق "وادی عربه" اکنون در کمیسون قضایی پارلمان در حال بررسی است و موضوع توافقنامه گاز میان امان و تل آویو، نیز به زودی در کمیسون قضایی پارلمان مطرح می شود و اقدامات لازم درباره آن اتخاذ خواهد شد.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز تاکید کرد که اردن با مسئله تجاوزهای اخیر اسرائیل به مسجد الاقصی به عنوان یک مسئله ملی و مهینی برخورد می کند از این رو لازم است که همه ما برای حفظ مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس موضع واحد و ملی اتخاذ کنیم.

وی بر ادامه تلاش های قانونی و دیپلماتیک دولت برای حفظ وضعیت تاریخی و قانونی مسجد الاقصی تاکید کرد.

الرزاز همچنین مخالفت اردن را با تصمیم صهیونیست ها برای بستن مصلی "باب الرحمه" در مسجد الاقصی اعلام کرد.

این در حالی است که  وزارت خارجه اردن روز یکشنبه نیز در اعتراض به تجاوزهای اخیر رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و تأکید بر توقف فوری اقدامات تحریک آمیز این رژیم علیه این مکان مقدس، سفیر تل آویو در امان را احضار کرد.

اردن از رژیم تل آویو خواست که هرچه سریعتر به تجاوزها و اقدامات هدفمندش برای تغییر وضع تاریخی و قانونی مسجد الاقصی پایان دهد.

بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی، صهیونیست ها در روزهای اخیر به ویژه در روز عید قربان قصد داشتند به مسجد الاقصی یورش ببرند.

قدس شرقی و اماکن مقدسه در کرانه باختری رود اردن تا سال 1967 میلادی تحت حاکمیت اردن هاشمی قرار داشت اما صهیونیست ها این منطقه را در این سال اشغال کردند که  از آن تاریخ اداره و نظارت بر اماکن اسلامی در شهر قدس بر عهده وزارت اوقاف و امور دینی اردن گذاشته شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • اردن : نتانیاهو جنگ غزه را باخته است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم