Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:40:26 GMT

تولید گاز خاورمیانه از روسیه فراتر می‌رود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۴۳۵

تولید گاز خاورمیانه از روسیه فراتر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اویل اند گس، خاورمیانه در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ میلادی از افزایش چشمگیر تولید گاز برخوردار شده و انتظار می‌رود تا پایان این سال، تولید گاز این منطقه از روسیه فراتر رود.

مؤسسه مشاوره ریستاد انرژی پیش‌بینی کرد تولید گاز منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۷۳۰ میلیارد مترمکعب و در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۹۲۰ میلیارد مترمکعب می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این همه ممکن است بازارهای جهانی پیامدهای این رویداد را به طور کامل حس نکنند، زیرا همچنین پیش‌بینی می‌شود تقاضای گاز در منطقه شاهد رشد پر شتابی باشد.

انتظار می‌رود تنها ایران و عربستان تا سال ۲۰۳۰ میلادی نیمی از مصرف گاز منطقه خاورمیانه را به خود اختصاص دهند.

کد خبر 4696996

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید گاز گاز رسانی قطر روسیه قیمت گاز قیمت دلار بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی بازار سهام قیمت نفت تولید نفت بورس قیمت سکه بهار آزادی وزارت صنعت معدن و تجارت دلار جنگ تجاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مالیات کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به ضرورت تعیین سقف ارزی برای عرصه تولید افزود: ۱۴۰ طرح نیمه تمام صنعتی و برخی از واحد‌های صنعتی موجود که نیازمند منابع ارزی برای خرید مواد اولیه هستند در انتظار تسهیلات قرار دارند. 
تیمور پورحیدری با بیان اینکه  واحد‌های صنعتی برای تامین سرمایه در گردش با توجه به نوسانات قیمت نیازمند تسهیلات با بازپرداخت بیش از ۲ سال هستند، افزود: واحد‌های صنعتی که جدید تاسیس شده اند، چون سابقه فعالیت ارزی ندارند در این خصوص با چالش جدی مواجه اند.
وی با اشاره به حمایت‌های وزارت صمت اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر، الزام ثبت برنامه تولید، تامین ارز بخش تولید و بازرگانان از جمله اقدامات این وزارتخانه است. 
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به صف انتظار دریافت ارز در بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: بررسی‌ها حاکیست که سود تسهلات بانکی از ۳۱ تا ۳۹ درصد در حال افزایش است و بانک‌ها نیز غیررسمی به مشتریان اعلام می‌کنند که می‌توانند تسهیلات با این درصد پرداخت کنند.
وی، ابلاغ تسهیلات جدید و فوری را  مهمترین راهکار برای کارگشایی صنایع  گیلان در راستای تحقق شعار سال دانست.

دیگر خبرها

  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • واشنگتن پست : طرح صلح خاورمیانه بایدن توهم است تا واقعیت/ طرح نتانیاهو برای غزه شامل جنگ بیشتر است/ اعراب طرف گفت و گویی در تل آویو ندارند
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • خاورمیانه 2050 چه شکلی است؟/ 3 سناریو با فرض جنگ سرد آمریکا و چین
  • بیش از ۱۰۰ طرح نیمه تمام صنعتی برای ورود به چرخه تولید چشم انتظار حمایت دولت
  • نرخ فقر در نوار غزه از ۹۰ درصد نیز فراتر رفت
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم