Web Analytics Made Easy - Statcounter

با کاهش سخت‌گیری‌های نیروهای دولتی جهت جلوگیری از وقوع تظاهرات گسترده به عنوان نشانه‌ای از بازگشت وضعیت عادی به منطقه غالباً مسلمان‌نشین جامو و کشمیر، مقرر شد امروز (دوشنبه) حدود ۱۹۰ مدرسه در شهر سرینگر بازگشایی شوند.

والدین کشمیری می‌گویند فرزندانشان تا زمانی که ابزارهای ارتباطی مجددا برقرار شوند، در خانه خواهند ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گلزار احمد، پدر دو کودک که در یکی از مدارس بخش باتالامو، از محل‌های وقوع تظاهرات در این شهر درس می‌خوانند، می‌گوید: چگونه می‌توانیم جان کودکانمان را به خطر بیندازیم؟ نیروها طی دو هفته گذشته، کودکان خردسالی را دستگیر کرده‌اند و بسیاری از کودکان نیز طی درگیری‌ها مجروح شدند.

وی درخصوص بازگشت کودکان به مدرسه می‌گوید: جای کودکان ما در خانه امن است. اگر آن‌ها به مدرسه بروند، چه کسی امنیت آن‌ها را تضمین می‌کند؟

تظاهرات روزهای اخیر کشمیر پس از آن صورت گرفت که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، پنجم ماه اوت اقدام به لغو وضعیت ویژه کشمیر کرد.

منتقدان می‌گویند اقدام مذکور باعث خواهد شد تا بسیاری از کشمیری‌ها حس بیگانگی کنند و بر آتش طغیان ۳۰ ساله در این منطقه که پاکستان هم ادعای حکمرانی بر آن را دارد، افزوده شود.

چند روز پیش، ساکنان سرینگر، اصلی‌ترین بستر طغیان جدایی‌خواهان اقدام به پرتاب سنگ و درگیری با نیروهای پلیس کردند. به گفته دو مقام ارشد و دیگر شاهدان، چندین نفر طی این درگیری زخمی شدند.

طبق اعلام خبرنگاران رویترز، کلاس‌های مدارس این شهر امروز (دوشنبه) بسیار کم‌جمعیت و کلاس‌های بسیاری از مدارس نیز خالی بود. ورودی بسیاری از مدارس نیز قفل شده بود.

یکی از معلمان می‌گوید: دانش‌آموزان در این وضعیت بی‌ثبات چگونه سر کلاس بیایند؟ دولت این کودکان خردسال را گوشت دم توپ می‌کند. این معلم معتقد است که مدارس تا زمان عادی شدن وضعیت، باید بسته بماند.

تصمیم دولت هند درخصوص کشمیر، منجر به اوج گرفتن تنش‌های مرزی با پاکستان شده است.

در تازه‌ترین این حوادث، وزارت خارجه پاکستان از کشته شدن دو غیر نظامی توسط پلیس هند در کشمیر پاکستان خبر داده است. این وزارتخانه اعلام کرد که معاون کمیساریای هند در اسلام‌آباد، جهت اعلام اعتراض پاکستان فراخوانده شده است.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نقض‌های آتش‌بس توسط هند، تهدیدی علیه امنیت و صلح منطقه قلمداد می‌شود و می‌تواند منجر به سوءتفاهمی استراتژیک شود.

هند در این خصوص واکنشی نداده است. این کشور،‌ پیش‌تر پاکستان را متهم به تلاش برای افزایش تنش‌ جهت جلب توجه جامعه جهانی کرده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کشمیر هند پاکستان تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه خبر داد.

سیدرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش استان با تمام توان در حال شناسایی کودکان باز مانده از تحصیل هستیم تا بتوانیم آن‌ها را به مدرسه بازگردانیم، گفت: اکنون نمی‌توان آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل در گلستان ارائه کرد و نیاز به تحقیق بیشتر است، زیرا مثلاً برخی اسامی را که به‌عنوان افراد بازمانده از تحصیل اعلام می‌کنند، پس ازبررسی تیم‌های مختلف معلوم می‌شود آنها ازدواج کرده‌اند و فرزند دارند.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش اعتقاد دارد ما باید افراد بازمانده از تحصیلات را به مدارس برگردانیم، زیرا برنگشتن کودکان به مدارس باعث شکل‌گیری آسیب‌های اجتماعی در آینده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تأکید بر اهمیت آموزش و تربیت فرزندان در سنین پیش‌دبستان و دبستان، گفت: دوران ابتدایی مهمترین زمان برای شکل‌گیری شخصیت فرزند است. اگر ما از این دوران غافل شویم و کودکان دچار آسیب شوند، جبران آن در مقاطع دبیرستان و دانشگاه سخت خواهد شد، زیرا شخصیت آنها شکل گرفته است.

نظری از شناسایی و بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل گلستانی در مقطع ابتدایی خبر داد و افزود: ما اگر در کودکستان‌ها و دبستان‌ها اوج سرمایه‌گذاری‌ها را روی تعلیم و تربیت فرزندان انجام دهیم، در آینده زندان‌های ما خالی از مجرم خواهد شد.

وی اظهار کرد: باز ماندن کودکان از تحصیل دلایل متفاوتی دارد، دلایلی مانند فقر مالی، مشکلات فرهنگی، فقر اقتصادی، طلاق و اعتیاد والدین از مهمترین دلایل بازماندگی کودکان از تحصیل است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: وزارت کشور و آموزش و پرورش دو دستگاه متولی برای بازگرداندن کودکان به تحصیلند.

نظری با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاری‌ها، کودکان بازمانده از تحصیل را در روستاهای گلستان را شناسایی می‌کنیم، گفت: گروهی از معلمان جهادی پای کارند و با برگزاری کلاس‌های جبرانی در ساعت غیر از مدارس به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل آموزش می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا گلستان را یک استان علمی در کشور کنیم و این اتفاق در حال وقوع است، افزود: امسال با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، گلستان جزو ۱۱ استان برتر کشور در کسب رتبه‌های زیر ۳۰۰۰ کنکور بود و نزدیک به ۲۵۰ نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی پذیرفته شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت/ کشورها برای محفاظت از کودکان چه کردند؟
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • المپیاد علمی سراسری طلاب حوزه‌های علمیه پاکستان برگزار شد
  • آغاز ثبت‌نام آزمون جهش تحصیلی / والدین تصمیمات احساسی و هیجانی نگیرند
  • مشق عشق بر لوح سفید کودکان؛ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟
  • بازگرداندن ۳۰۰۰ کودک گلستانی بازمانده از تحصیل به مدارس
  • کودکان گمشده غزه؛ در حسرت دیدار پدر و مادر
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • شادباش استاندار سمنان به معلمان مدارس کم برخوردار
  • نیاز ۷۰ مدرسه شهرستان هشترود به نوسازی