Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:11:29 GMT

وجود خلاء در حوزه رسانه‌ای چالش جدی انقلاب است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۳۷۰۷

وجود خلاء در حوزه رسانه‌ای چالش جدی انقلاب است

حسین تاریخی عصر دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی رسانش که در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره در سال ۹۸ اتفاق ویژه ای در مجموعه دانش آموزی بود و تمام شرکت کنندگان در این مراسم یا جوان بودند و یا به واسطه ارتباط با جوانان در این مراسم شرکت کردند.

وی گفت: اعتقاد جدی داریم که در فضای انقلاب اسلامی می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم که انجام این کارهای بزرگ منوط به افراد بزرگ نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود: سال ۹۸ مصادف با ۴۰ سالگی این اتحادیه است که در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) شکل گرفت و جشن های آن را از آبان تا بهمن ماه برگزار خواهیم کرد.

تاریخی ادامه داد: جوانان توانایی انجام کارهای جدی و تاثیر گذار را دارند و هر جا که دولت و کشور به این جوانان اعتماد کرده نتیجه درست را گرفته است. سرعت تحولات انقلاب با ورود جوانان بیشتر شد و با ورود این افراد ورق برگشت و اتفاقات خوبی در عرصه انقلاب رقم خورد.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: عرصه رسانه بلاشک تاثیرگذار است و حوزه کار رسانه ای و فضای مجازی در انقلاب اسلامی پررنگ است.

تاریخی، چالش های جدی انقلاب اسلامی را خلاءهای موجود در حوزه اتفاقات رسانه ای عنوان کرد و افزود: اتحادیه انجمن اسلامی از قدیم  پرچم دار جنبش دانش‌آموزی بوده و هر اتفاقی را که انقلاب اسلامی برای ثبات خود به آن نیاز دارد، محقق می سازد.

وی تصریح کرد: رسانش نشات گرفته از اتفاقات جدی است و ما نیازمند لشکر سایبری توانمند هستیم و با کمک یکدیگر در سراسر کشور می‌توانیم این لشکر را شکل دهیم.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه عرصه مبارزه در این دوره جدی، خشن و بی‌رحم است، گفت: برای اینکه در این عرصه موفق شویم باید منسجم، متحد و با انرژی در کنار یکدیگر قرار گیریم.

تاریخی با اشاره به حضور دانش‌آموزان از استان‌های مختلف افزود: این جمع نخبه‌، عقبه سراسر کشور است و با توجه به هجمه‌های موجود در کشور نیازمند تشکیل جبهه‌ای برای مبارزه با این هجمه ها هستیم.

وی با پیشنهاد تشکیل گروه‌های مشترک تاکید کرد: با تشکیل این گروه‌های مشترک باید مقدمات گروه‌های سایبری را فراهم کرده تا بر سر مسائل مختلف با یکدیگر سیگنال ردو بدل کنند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: قدرت نفوذ اتفاقات در فضای جمعی از فضای فردی بیشتر است؛ اگرچه توانمندی فردی قابل تقدیر است، ولی اهمیت کار گروهی را باید ارج نهیم.

تاریخی افزود: تجربه کار انجمن به ما یاد داده هیچ وقت اسیر امکانات و تجهیزات نباشیم و در تحقق اهداف و آرمان‌ها این کمبودها تاثیر گذار نباشد.

وی خاطرنشان کرد: حضور دانش‌آموزان در این مراسم نشانگر آن است که زمانی که کاری را انجام می‌دهید توانایی آن را داشته و آن کار را به رسمیت می‌شناسید و برای آن اهمیت و ارزش قائل هستید.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد: اکثر دانش‌آموزان شرکت کننده در جشنواره سال یازدهم تحصیلی را گذرانده و وارد سال دوازدهم تحصیل می‌شوند. امسال سال کنکور این دانش آموزان بود و خط و روشی را که شروع کردند به همت و عزم آنها بستگی دارد. باید مسیری را که شروع کرده‌اند محکم و با استوار ادامه دهند.

تاریخی گفت: این مسیر ساده نبود و تلاطم و کشش های متنوعی را پیش پا قرار می‌دهد. اینکه راست قامت، استوار و محکم قدم بردارید برای کشور ارزشمند و مفید است.

نخستین دوره جشنواره ملی تولیدات رسانه‌ای دانش آموزی (رسانش) با مشارکت بیش از چهار هزار دانش آموز از سراسر کشور برگزار شد. دوره اختتامیه این جشنواره از ۲۶ تا ۲۸ مرداد با حضور چهره‌های فرهنگی و هنری به مدت سه روز در تهران برگزار شد.

دانش آموزان دعوت شده به این اردو، برگزیدگان جشنواره بزرگ رسانش هستند که در بخش های روزنامه دیواری، پادکست، رادیو مدرسه، نماهنگ و فیلم کوتاه رتبه های برتر را دربین ۲ هزار دانش آموز شرکت کننده کسب کرده‌ و تولیدات ارزشمندی را در فضای رسانه خلق کردند.

هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و پرورش استعدادهای دانش‌آموزی، به کارگیری استعدادهای دانش آموزان در حوزه رسانه، فعال کردن و استفاده از انواع رسانه های موثر، مفید و جذاب دانش آموزی در مدارس، تاسیس یک رسانه با کیفیت و دارای ضریب نفوذ بالا برای مخاطب دانش آموز در سطح دانش آموزی و شناسایی و معرفی افراد مستعد و علاقمند به رسانه های فعال و انقلابی کشور بوده است. /

  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جشنواره آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۳۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است

حسین ایثارگر روز یکشنبه در حاشیه بازدید از هنرستان طالقانی و شماری از دیگر مدارس شهر ششتمد، گفت: یکی از الزامات توسعه، مهارت آموزی است و توجه به این مقوله، زمینه رشد تولید و اشتغال پایدار را در جامعه فراهم کرده و از نگرانی های جامعه در مسیر ایجاد اشتغال برای نسل جوان می کاهد.

وی با بیان اینکه یکی از مسیرهای پیشرفت کشور توجه به مهارت است، اظهار کرد: لازم است در کنار توجه به مباحث علمی و تئوری، آموزش های مهارتی و نیازمحور نیز مورد توجه آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گیرد.

فرماندار ششتمد گفت: در کنار رشته های نظری، باید هدایت دانش آموزان به رشته های مهارتی و تولیدی نیز مورد توجه قرار گیرد تا بخشی از نیاز بازار کار به نیروی انسانی از این طریق تامین شود.

ایثارگر افزود: ایجاد برخی واحدهای صنعتی در حوزه فرآوری معدنی و صنایع دیگر در شهرستان ششتمد در دست انجام است که تربیت نیروی کار ماهر در این حوزه ها می تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با تشکر از تلاش های جامعه فرهنگی، افزود: معلمان با تربیت نسل آینده در مسیر آگاهی و روشنی بخشی جامعه و توسعه و بالندگی کشور ایفای نقش می کنند.

شهرستان ششتمد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد، چهار هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز دارد که در ۹۱ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • دنیای اسلام در تصمیم‌گیری مشترک، خلاء بزرگ دارد | حج امسال به صورت ویژه حج برائت است | جمهوری اسلامی منتظر دیگران نمی‌ماند
  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای دانش آموز در یزد 
  • بسیج دبیرستان‌های فرانسه در حمایت از فلسطین
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • جنبش حامی فلسطین به دبیرستان‌های فرانسه کشیده شد
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابجا از معلمان
  • چالش کلاس‌های پرتراکم؛ از سردرگمی تا توقعات نابه‌جا از معلمان
  • دانش آموزان دیجیتالی، کلافه از امر و نهی ها