Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا؛ محمد شریعتمداری با اشاره به جلسه روز گذشته هیات دولت اظهار کرد: دولت مکلف است به منظور تحقق سیاست های کلی سلامت، تأمین منابع مالی پایدار برای بخش سلامت، توسعه کمی و کیفی بیمه های سلامت و مدیریت منابع سلامت از طریق نظام بیمه اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی در این باره توضیح داد: در این جلسه مصوبه خوبی به تصویب رسید که بر اساس آن، تمام افراد بیمه نشده و تمامی روستاییان و عشایری که بیمه نیستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتمداری در ادامه با بیان این که همچنین، مطابق قانون برنامه، پوشش بیمه سلامت برای تمامی آحاد جمعیت کشور اجباری است، تصریح کرد: برخورداری از یارانه دولت جهت حق سرانه بیمه از طریق ارزیابی وسع و سایر ضوابط، بر اساس آیین‌نامه ای است که به تصویب دولت می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این که این حق بیمه شامل سرپرست خانوار و کلیه افراد تحت تکفل آنان است، ادامه داد: بر اساس این مصوبه هفت درصد درآمد خانوار در اختیار بیمه قرار می گیرد و سهم کارفرما و دولت نیز توسط دولت پرداخت می شود.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه ، خانوارهایی که دارای حقوق دریافتی زیر 40درصد حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار هستند، حق بیمه به صورت کامل توسط دولت پرداخت می شود.

شریعتمداری با اشاره به این که همچنین خانوارهایی که بین 40 تا 100 درصد حداقل حقوق مصوب درآمد دارند، تا 50 درصد حق بیمه آن ها توسط  دولت پرداخت می شود، تاکید کرد: خانوارهایی که از 100 درصد حداقل حقوق و بالاتر دریافت می کنند با پرداخت حق بیمه خود می توانند از بیمه سلامت ایران بهره مند شوند.

گفتنی است: بر اساس این مصوبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است حداکثر ظرف یک ماه پاسخ آزمون وسع را به سازمان بیمه سلامت ایران ارائه دهد و بیمه سلامت بر این مبنا مکلف به بیمه کردن افراد متقاضی بیمه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آیین نامه پوشش سلامت کار و رفاه اجتماعی یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی

با توجه به اهمیت و نقش برجسته دانشجویان در توسعه علمی و پژوهشی کشور، پژوهشکده حقوق و قانون ایران با هدف تشویق و پشتیبانی از دانشجویان حوزه حقوق در مراحل پایانی تحصیلات دانشگاهی، تصمیم به برگزاری نخستین جشنواره ملی پایان نامه برتر حقوقی گرفته است. این جشنواره با هدف تشویق دانشجویان به ارائه پایان نامه‌های با کیفیت و ارزشمند در حوزه حقوق، ترویج فعالیت‌های پژوهشی در این زمینه و شناسایی و تقدیر از بهترین پایان نامه‌های دانشجویی در سطح کشور برگزار می‌گردد.

محورهای موضوعی جشنواره حقوق بین الملل و گرایش های مرتبط حقوق خصوصی و گرایش های مرتبط حقوق عمومی و گرایش های مرتبط حقوق کیفری و گرایش های مرتبط شرایط حضور در جشنواره فقط دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ از پایان نامه و رساله خود دفاع کرده یا دفاع خواهند کرد، می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند. پایان نامه باید در محورهای موضوعی جشنواره باشد. پایان نامه باید از نظر اصالت و اختصاصی بودن تایید شده باشد. هر دانشجو فقط می‌تواند یک پایان نامه را برای ارزیابی ارسال کند. پایان نامه باید به زبان فارسی باشد. پایان نامه باید حاوی تمامی بخش‌های مربوطه از جمله صفحه‌ عنوان، فهرست مطالب، متن اصلی، جداول، تصاویر و فهرست منابع باشد. هیچ تغییری در پایان نامه پس از ارسال آن برای ارزیابی مجاز نمی‌باشد. هیچ پایان نامه‌ای پس از گذشت مهلت ارسال، برای ارزیابی مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت. فرآیند انتخاب برگزیدگان ارزیابی پایان نامه‌ها توسط هیات داوران انتخاب پایان نامه‌های برتر از بین مجموعه ارسالی. اعلام نتایج و تقدیر از برگزیدگان. دبیران علمی جشنواره

تقدیر از برگزیدگان جشنواره

پایان نامه‌های برگزیده از هر محور موضوعی مورد تقدیر قرار گرفته و به نویسندگان آن‌ها «تندیس پایان نامه برگزیده» اهدا می‌شود. همچنین، پایان نامه‌هایی که موفق به کسب امتیاز لازم شده‌اند، توسط انتشارات پژوهشکده حقوق و قانون ایران به صورت کتاب، چاپ خواهند شد.

زمان بندی جشنواره مهلت ارسال مقالات: ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ اتمام مراحل داوری: ۱۵ آبان ۱۴۰۳ اعلام برگزیدگان و تقدیر از آنان: آذر ۱۴۰۳ راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره شماره تماس: ۶۳۸۷۰۰۰۰ (داخلی ۷) فضای مجازی (تلگرام، واتساپ و ایتا): ۰۹۹۶۱۱۲۵۵۶۵ ایمیل: info@illrc.ac.ir

دیگر خبرها

  • ۱۲۵ هزار کارگر در استان اردبیل تحت پوشش بیمه اجباری هستند
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند