Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش اسلامی نیجریه اعلام کرد که شیخ ابراهیم زکزاکی پس از بازگشت از هند، توسط نیروهای دولت نیجریه به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

اخبار بین الملل_ «ابراهیم موسی» سخنگوی این جنبش در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما از سازمان امنیتی که وی را در اختیار دارند می‌خواهیم که به عموم اعلام کنند وی را کجا نگهداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس بیانیه این جنبش، نیروهای امنیتی پس از آنکه شیخ زکزاکی به همراه همسرش وارد فرودگاه ابوجا شدند، بدون آنکه به رسانه‌ها که ساعت‌ها منتظر وی بودند اجازه دسترسی به او را بدهند، زکزاکی را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 شیخ زکزاکی بعد از اینکه با برخورد غیرقابل قبول مسئولان هندی و تحمیل روند نامناسب درمان خود در بیمارستان مواجه شد، تصمیم به ترک هند و بازگشت به نیجریه گرفت.

وی در پیام ویدئویی گفت دولت نیجریه در مورد وضعیت سلامت او اطلاعات نادرستی به طرف هندی داده و در امر درمان مانع‌تراشی کرده است، به همین دلیل او ترجیح می‌دهد که به کشور دیگری منتقل شود.

شیخ زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه دوشنبه دوازدهم آگوست (21 مرداد 1398) به همراه همسرش از  ابوجا، پایتخت این کشور به هند منتقل شد تا در آنجا روند درمان خود را پی بگیرد.

شیخ زکزاکی، در دوسال گذشته علی‌رغم حکم دادگاه، در بازداشت نیروهای امنیتی نیجریه بود و از نظر سلامت جسمانی دچار آسیب‌های جدی شده بود. گفته می‌شود یکی از چشمان شیخ زکزاکی تقریبا بینایی خود را از دست داده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: هند سازمان امنیتی شیخ زکزاکی دولت نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن

خبرگزاری رسمی یمن سبأ، امروز دوشنبه جزئیاتی از خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگیری جاسوسان آنها و اعترافات آنها منتشر کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) گفت که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی یمن جاسوسهایی را که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این مزدوران از طریق افسران و اعضای یک نهاد اطلاعاتی موسوم به نیروی ۴۰۰ (قوة ۴۰۰) به خدمت گرفته شده و تحت فرمان یک فرد تحت تعقیب به نام عمار عفاش بودند. ماموریت این جاسوسان جمع آوری اطلاعات و رصد سایت‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یمن در سواحل غربی کشور به نفع دشمن آمریکایی و اسرائیلی بود.

به گفته این منبع آگاه، این جاسوس‌ها پس از دستگیری اعتراف کردند که اطلاعات لازم درباره مکان‌های شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمن علیه مواضع صهیونیست‌ها و محل قایق‌های نیروهای مسلح را در اختیار دشمن آمریکایی - اسرائیلی قرار می‌دادند. این افراد مختصات مکان‌های مذکور را به اپراتورهای خود در نیروی ۴۰۰ می‌فرستادند تا این مکان‌ها توسط هواپیماهای دشمن آمریکایی و انگلیسی هدف قرار گیرند.

بر اساس اعترافات این جاسوسان، ماموریت دیگر آنها انجام کارهای خرابکارانه‌ای چون تخریب و سوزاندن خودروها و تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی و ترور نیروهای مسلح با هدف منحرف کردن آنها از اهداف تعیین شده و ضربه زدن به جبهه داخلی و بی ثبات کردن جامعه یمنی بود.

بر اساس این گزارش، تصاویری از اعترافات افراد بازداشت شده ساعت ۳ عصر امروز به وقت صنعاء (۳.۳۰ ایران) منتشر خواهد شد.

خبرگزاری سبأ روز گذشته با انتشار پیش‌خبری در این خصوص اعلام کرده بود که جزئیات این خنثی‌سازی عملیات آمریکا و اسرائیل در روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • حمله هواداران بیرمنگام به نیروهای امنیتی (عکس)