Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@19:45:12 GMT

خداوند مودت اهل بیت(ع) را بر هر مسلمانى واجب كرده است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۶۶۱

خداوند مودت اهل بیت(ع) را بر هر مسلمانى واجب كرده است

آیت الله عبادی با بیان اینکه مزد رسالت پیامبر اسلام مودت با اهل بیت(ع) است، گفت: خداوند محبت و مودت اهل بیت(ع) را بر هر مسلمانى واجب كرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله « سید علیرضا عبادی» عصر امروز (28 مرداد) در دیدار با دست اندرکاران کمیته مردمی اجلاسیه 140 شهید سادات خراسان جنوبی با تبریک عید غدیر، اظهار کرد: پیامبران و اولیای الهی هرگز هیچ گونه توقع اجر دنیوی ندارند و در آیات متعدد قرآن کریم از زبان انبیاء این حقیقت تکرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ممکن است کسی تصور کند آیه ای که تحت عنوان اجر به مودت اهل بیت علیه السلام است با آیاتی که نفی اجر کرده با هم تنافی داشته باشد، افزود: البته اینگونه نیست و در آیات قرآن تناقضی وجود ندارد لذا آنچه در این آیه آمده مبنی بر اینکه مزد رسالت پیامبر اسلام مودت با اهل بیت(ع) است یک استثناء منقطع  است و ارشادی برای جامعه که راه نجاتشان را پیدا کنند.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مودت اهل بیت علیه السلام واجب الهی است که خدا در قرآن نازل کرده است، گفت: خداوند متعال در نماز که اوجب واجبات است صلوات بر خاندان پیامبر(ص) را قرار داده است.

 

وی ادامه داد: این خط و نشانی است که خداوند در دینش قرار داده اما مردم مختار هستند که دین داشته باشند یا نه؛ البته دینداری مردم به حال خدا فرقی ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 11 امام معصوم علیه السلام به غیر از امام زمان (عج)  را با شمشیر و زهر به شهادت رساندند، عنوان کرد: در دوران حکومت بی عباس بسیاری از اولاد حضرت علی علیه السلام و امامزادگان لازم التعظیم امنیت نداشتند و به اسم مسلمانی آنان را شهید می کردند.

 

آیت الله عبادی با اشاره ظلم های به مردم سوریه، یمن، عراق، پاکستان و بحرین ادامه دارد، گفت: اگر مسلمانی بی بصیرت باشد گاو شیرده کفار می شود.

 

وی با بیان اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز ایران از امن ترین کشورها است، افزود:  اما در دنیا اینگونه عمل نمی شود و به دنبال قتل و عام اهل بیت علیه السلام در کربلا، می روند که زینبیه (س) را هم خراب کنند همانگونه که قبر صحابی پیامبر(ص) را باز کردند و جسد ایشان را بردند و تمام این کارها را با کفر در لباس دین انجام می دهند.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم بیرجند دهه ولایت و امامت روزنامه مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد سومین جشنواره طنین مسجد خراسان جنوبي مودت اهل بیت ع واجب الهی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی سادات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد
  • دلیل عظمت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) چه بود؟
  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • ویدیو کست| پیام امام رضا علیه‌السلام به محبینش در سفارش به عبدالعظیم حسنی
  • انتقاد از تعطیلی برخی مساجد در شهرهای کشور