Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@00:01:42 GMT

ماکرون: به برجام احترام می‌گذاریم

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۷۴۲

ماکرون: به برجام احترام می‌گذاریم

خبرگزاری فارس: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور پوتین گفت که پاریس به توافق هسته‌ای با ایران احترام می‌گذارد و پاریس در راستای کاهش تنش‌ها در منطقه فعالیت کرده است.

ماکرون که در شهر مارسی با پوتین دیدار می‌کرد گفت: «در تلاش هستیم تا دیدگاه میان روسیه و اتحادیه اروپا درباره موضوعات مختلف را نزدیک کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی همچنین افزود که لیبی و امنیت بین‌المللی محور مذاکرات با رئیس جمهور روسیه خواهد بود و از مسکو می‌خواهد به توافق سوچی درباره ادلب احترام گذاشته شود.

پوتین نیز در ابتدای این دیدار گفت که با طرف فرانسوی درباره موضوعات امنیت بین‌المللی و درگیری‌های منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد از تلاش‌ ارتش سوریه در ادلب حمایت می‌کند و مقابله با تروریسم در ادلب تا پایان ادامه خواهد یافت.

پوتین همچنین از نقش فرانسه در موضوع لیبی و تحولات آن قدردانی کرد.

روسیه و فرانسه هر دو خواستار حفظ برجام علی‌رغم خروج یکجانبه آمریکا از آن هستند. خبرگزاری فرانسه هم پیش از این دیدار با تأکید بر اهمیت مسئله ایران در رایزنی‌های میان پوتین و ماکرون نوشت پاریس مشتاق است مسکو از روابط نزدیک خود با تهران برای جلوگیری از شدت گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند. (جزئیات بیشتر)

 

واشنگتن بعد از خروج از برجام در راستای سیاستی موسوم به «فشار حداکثری» به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی، اعزم یک ناوگروه، چند بمب‌افکن بی‌-۵۲ و چند جنگنده اف-۲۲ به منطقه و تحریم وزیر خارجه ایران روی آورده است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

جمهوری اسلامی ایران تا کنون در دو گام از تعهدات خود کاسته و از ۱۶ تیرماه یک ضرب‌الاجل ۶۰ روزه دیگر برای محقق شدن تعهدات سایر طرف‌ها صادر کرده است. تهران گفته در صورتی که تغییری در وضعیت ایجاد نشود گام سوم را اجرایی خواهد کرد.

دولت‌های اروپایی، از جمله فرانسه علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی در برابر فشارهای آمریکا در عمل با سیاست‌های این کشور علیه ایران همسو هستند.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: ماکرون رئیس جمهور فرانسه پوتین رئیس جمهور روسیه توافق هسته ای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون فرانسه مدعی شد که عضویت در ناتو به معنی دست‌نشانده بودن آمریکا نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هشدار داد که کشورهای اروپایی در صورتی که به ایالات متحده وابسته بمانند و نتوانند سیستم‌های دفاعی پیشرفته مستقر کنند دچار مرگ خواهند شد. 

رئیس‌جمهور فرانسه در سخنانی در دانشگاه سوربون در پاریس گفت: «این خطر وجود دارد که اروپای ما بمیرد. ما به ابرازهای لازم برای مقابله با خطرات مجهز نیستیم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه اظهاراتش از 27 عضو اتحادیه اروپا خواست تلاشی متحد را برای ساختن یک نیروی نظامی «قابل اتکا» آغاز کنند. 

ماکرون گفت: «مسئله تنها به انتخاب‌های ما بستگی دارد اما این انتخاب‌ها بایستی الان انجام شوند چون طی دهه آینده خطر این وجود دارد که تضعیف شویم.»

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه خاطرنشان کرد کشورهای اروپایی تحت محاصره قدرت‌های بزرگی هستند که ارزش‌های لیبرال دموکراسی اروپا را تضعیف می‌کنند. وی گفت ارزش‌های اروپایی به طور دائم توسط دیگران مورد انتقاد و اختلاف قرار می‌گیرد. 

وی تصریح کرد: «این خطر وجود دارد که اروپا با افول مواجه شود و ما همین الان داریم می‌بینیم که این اتفاق علی‌رغم تلاش‌های ما دارد به وقوع می‌پیوندد.»

وی در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد که عضویت در ائتلاف ناتو به معنی «دست‌نشانده» بودن ایالات متحده آمریکا نیست. وی گفت که اروپا با ایجاد دفاع مستقل وابستگی کمتری به ایالات متحده خواهد داشت و به نحو بهتری قادر خواهد بود از خودش در برابر روسیه دفاع کند.

دستاورد حمله به اسرائیل از زبان سفیر سابق ایران در فرانسهنتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شدطرح اقدام فرانسه برای مقابله با خشونت روزافزون جوانان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • رئیس‌جمهور فرانسه پا به توپ شد! (عکس)‏
  • گروسی : ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد نه چند ماه
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • ایران با ساخت بمب اتم "چند هفته، نه چند ماه" فاصله دارد
  • گروسی: ایران چند هفته با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن بمب اتم فاصله دارد
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم