Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-05@20:50:31 GMT

ساختمان مشروطه مجلس موزه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۴۹۷۶

ساختمان مشروطه مجلس موزه می‌شود

رویداد24  علی لاریجانی امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح ساختمان شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری (ساختمان اداری و کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی) ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: عید سعید غدیر، عیدالله اکبر نام دارد و در نُصوص اسلامی عید غدیر را هم وزن شب قدر دانسته‌اند.

وی ضمن تشکر از تلاش اعضای هیئت رئیسه سه دوره اخیر مجلس که پشتیبان احداث ساختمان جدید اداری و کمیسیون‌های مجلس بوده‌اند، افزود: یکی از مشکلات کار پارلمان، پراکندگی بخش‌های مختلف قوه مقننه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان نمونه، مرکز پژوهش‌های مجلس که مستمراً باید در دسترس نمایندگان مجلس باشد و پشتوانه فکری قوه مقننه است با مجلس فاصله دارد و در دسترس نیست.

رئیس مجلس اضافه کرد: در پروژه جدید، مجلس تصمیم گرفت تا مرکز پژوهش‌ها نیز در ساختمان اداری و کمیسیون‌ها مستقر شود.

وی گفت: بخش‌های اداری مجلس در ۳۰ نقطه پراکنده است که این وضعیت به لحاظ هزینه‌ای و حفاظتی، مشکلاتی را ایجاد می‌کرد، اما اکنون با اجرای طرح جدید همه آن‌ها در یک مکان مستقر می‌شوند.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس سابقه‌ای یکصدساله داشته و آثار، یادداشت‌ها و نفایس مهمی از ابتدای مشروطه تاکنون جزء اسناد موزه و کتابخانه مجلس است، اظهار داشت: ساختمان موزه و کتابخانه مجلس فرسوده است و محل نگهداری کتب نفیس خطی و اسناد تاریخی، استاندارد نیست؛ بنابراین مکانی با ویژگی‌های مهندسی متناسب برای نگهداری کتب خطی و اسناد مجلس در نظر گرفته شد تا برای سالیان طولانی این سرمایه‌ها باقی بماند.

وی افزود: تمامی بخش‌های ساختمان مشروطه تبدیل به موزه‌ای می‌شود تا دانش‌آموزان و دانشجویان از آن بازدید کنند و با تاریخ معاصر آشنا شوند.

رئیس مجلس با بیان اینکه برای کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس مکان ویژه‌ای در ساختمان جدید احداث شده است و ضمن تشکر از کارگران و مهندسانی که با دقت کافی و علاقه برای احداث ساختمانی در تراز نظام جمهوری اسلامی ایران فعالیت کردند، گفت: امیدوارم این مرکز، کار قانونگذاری را تسهیل کند.

خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 علی لاریجانی مجلس شورای اسلامی آیت الله شیخ فضل الله نوری پارلمان اسناد تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد، محمد وحیدی امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان خراسان شمالی، اظهار داشت: اجرای رتبه‌بندی معلمان، 60 هزار میلیارد تومان اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به اینکه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به عنوان کمیسیون برتر مجلس یازدهم انتخاب شده است، افزود: اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان علی‌رغم کاستی‌هایی که داشت، 60 همت اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داد.

وی ادامه داد: قانون  جهش تولید دانش‌بنیان با پشتیبانی از 10 هزار شرکت  دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از قوانین مهم مجلس یازدهم بوده است که 50 همت در بودجه سالانه به سمت شرکت‌های دانش‌‌بنیان سوق پیدا می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه آموزش و پرورش باید به دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی توجه داشته باشد، افزود: در 3 سال 300 درصد رشد پذیرش دانشجو در این دو دانشگاه اتقاق افتاده است.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ترویج نگاه الگوسازی در مدارس، گفت: در حال حاضر 107 میلیارد تومان پروژه از محل اعتبارات سفر رهبری اجرا می‌شود که در 4 سال این عدد به 230 میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان ۳۰۰ درصد رشد کرد
  • چهار نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس تحریم شدند
  • ۶۰ هزار میلیارد تومان برای قانون رتبه‌بندی معلمان هزینه شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم