Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به درخواست جمعی از طلاب و دانشجویان برای حل مسئله میان دو تن از علمای حوزه تأکید کرد: دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند؛ مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و دشمنی با دشمنان، یکدل و یکصدا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَأَطیعُوا اللَّهَ وَرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ﴿انفال/۴۶﴾

تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران پر است از حوادثی که کام مردم را تلخ و شیرین کرده است و در هر مقطعی تجربه‌ای بر این پدیده زنده افزوده است. برگ برگ این نهال ۴۰ ساله مرهون قطره قطره خون شهیدان و شاهد زحمات و تلاش‌ها و خون دل خوردن‌های امام، رهبری معظم انقلاب و مردمِ دلسوز این انقلاب است.

اتفاقات روز‌های اخیر نشان داد توصیه‌های امام بزرگوار ما (سلام الله علیه) و رهبر عزیز انقلاب (مدظله العالی) در وحدت کلمه مسئولان و حفظ یکپارچگی امت، در روز‌های سخت انقلاب، چقدر مهم و راهگشا است و ذره‌ای غفلت از این مسئله تا چه حد می‌تواند دل‌های فرزندان این انقلاب را رنجیده خاطر گرداند.

هرچند شورای نگهبان همواره صحنه گفتگو‌های جدی فقهی و حقوقی است و بحث‌های علمی و طلبگی و اختلاف نظر‌های طبیعی در جلسات همیشه وجود داشته است، اما اهتمام همه اعضا بر این بوده که مسائلِ درون شورا به بیرون منتقل نشده و دیگران را نگران ننماید. اعضای شورای نگهبان متشکل از فق‌ها و حقوقدانان همواره با برادری و صمیمیت در کنار یکدیگر به بررسی موضوعات و مسائل قانونی و شرعی پرداخته‌اند و دیدگاه‌های یکدیگر را با احترام و جدیت مورد نقد و ارزیابی قرار داده‌اند. هرچند اعضای شورای نگهبان نیز از خطا مصون نبوده و احتمال اشتباه آنان نیز می‌رود.

با این وجود حضور فق‌های بزرگ و نام‌آوری همچون حضرات آیات یزدی و آملی لاریجانی که هر دو از سرمایه‌های علمی این کشور و دارای سوابق ارزشمند انقلابی، مبارزاتی و اجرایی در خدمت به مردم و مبارزه با فساد و گسترش عدالت هستند، برای شورای نگهبان و کشور مایه مباهات و غنیمت و برای دشمنان و بدخواهان همچون خاری در چشم است.

طبیعتاً عملکرد همه مسئولان این کشور که برخاسته از توده‌های مردم‌اند در پیشگاه مردم و در معرض قضاوت‌های آنان است و هرکس از رهگذر خویش به رفتار و گفتار آنان می‌نگرد. در این خصوص نیز لازم است مردم و خصوصاً شما طلاب و دانشجویان عزیز نسبت به این دو عالم بزرگ حوزه قضاوتی منصفانه داشته و مجاهدت‌ها و خدمات گذشته آنان را در نظر گیرید و از دامن‌زدن به اختلافات پرهیز و ادامه دادن این بحث توسط افراد ناآگاه جلوگیری کنید.

من امروز در گفتگویی که با این دو بزرگوار داشتم هر دو بر حفظ آرمان‌های انقلاب و ضرورت حفظ و صیانت از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز پرهیز از اختلافات و بهانه ندادن به دست دشمنان مردم و نظام تأکید داشتند و انشاءالله به زودی هر دو عزیز را در کنار یکدیگر خواهیم دید.

بی تردید امروز دشمن بیش از گذشته از ملت ایران عصبانی و خشمگین است و تاب سقوط پهپاد آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی را ندارد. بینی او از آزادی نفتکش ایرانی و موفقیت‌های علمی و اقتصادی به خاک مالیده شده است و چشم دیدن وحدت و همدلی میان دولت و ملت را ندارد. دشمنان طمع و شادی نکنند و دل به اختلافات ظاهری نبندند. مسئولان در عین اختلاف نظر و سلیقه، در راه آرمان‌های انقلاب و خدمت به مردم و دشمنی با دشمنان ملت، یکدل و یکصدا هستند. دل‌های این مردم با هدایت‌های رهبر عزیز انقلاب به درگاه الهی پیوند خورده است و کشتی انقلاب در اقیانوس مواج حوادث متلاطم نخواهد شد.

عزیزان من؛ تردید نکنید که شورای نگهبان در راه انجام وظایف قانونی خود در صیانت از حق‌الناس و رأی مردم ذره‌ای دریغ نخواهد کرد.

عزیزان من؛ تردید نکنید که شورای نگهبان در راه انجام وظایف قانونی خود در صیانت از حق‌الناس و رأی مردم ذره‌ای دریغ نخواهد کرد و راه نفوذ مفسدان و بی‌صلاحیت‌ها را خواهد بست و در عزم راسخ این نهاد خللی وارد نخواهد شد. شما جوانان عزیز نیز با تکیه بر رهنمود‌های رهبر بزرگوار، در راه اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنید و به پیش بروید، فکر کنید و عمل کنید، آگاه باشید و بیدار سازید و خود را دل مشغول وقایع گذرا نکنید. دهه‌های آینده دهه‌های شما است و شمایید که باید کارآزموده و پُرانگیزه از انقلاب خود حراست کنید و آن را هرچه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنافداه) است، نزدیک کنید؛ و الله خیر المستعان

احمد جنتی

۱۳۹۸/۵/۲۸»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آیت الله احمد جنتی آیت الله صادق آملی لاریجانی آیت الله محمد یزدی اختلاف سیاسی نامه سیاسی نامه سرگشاده نامه آیت الله جنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از بانوان قرآن پژوه به نقش زن در طول تاریخ در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی اشاره کرد و گفت: امروز جایگاه بانوان باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و نباید به بهانه‌های مختلف جایگاه آنها را متزلزل کرد.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات قرآن پیرامون حجاب گفت: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل شود و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

آیت الله نوری همدانی بیان کرد: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (صلی الله علیه و آله) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسئولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلا هم گفتم آیا صدا و سیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگسازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید اینها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، طرح فراجا را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم وضروری دانسته و تاکید کرد: فراجا برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام طرح نور که امری مبارک و مورد حمایت است.

آیت الله نوری همدانی افزود: اگر جایی هم یک مامور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سؤال برود و پلیس که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم؛ و از جلوگیری منکر بزرگ بی حجابی دست برداشت.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم و تذکر درباره بی حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است.

آیت الله نوری همدانی افزود: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سؤال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

مرجع تقلید شیعیان گفت: از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی حجابی حرف دارند عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 848148 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • بانوان هنرمند انقلاب اسلامی به منویات اخیر رهبر انقلاب پاسخ دادند
  • همایش عقیدتی سیاسی سپاه روح‌الله استان مرکزی
  • دهه کرامت فرصتی برای مقابله با توطئه دشمنان است
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است
  • خسروپناه: شورای فرهنگ عمومی استان‌ها رویکرد مسئله محور داشته باشند