Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@17:25:55 GMT

پرانرژی‌ترین موادغذایی برای مردان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۵۰۱

پرانرژی‌ترین موادغذایی برای مردان

موادغذایی مصرفی می‌تواند باعث بهبود سطح انرژی در بدن شود. براساس انجمن دیابت امریکا، مردان به دلیل اندازه بدن و توده عضلانی بیشتر معمولا به موادغذایی با کالری و انرژی بیشتری نیاز دارند. سایر سبک‌های زندگی نیز از جمله خواب شبانه کافی، تمرینات ورزشی روزانه، آب کافی در بدن و مدیریت استرس بر سطوح انرژی افراد موثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین برای نتایج بهتر با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

غلات کامل
غلات کامل دربرگیرنده‌ی تمام موادمغذی موجود در غلات بوده، به طوریکه حاوی فیبر، پروتئین و ویتامین‌های گروه B. است، همچنین بیشتر از غلات تصفیه شده باعث تولید انرژی در بدن می‌شود. از طرفی انجمن دیابت امریکا مصرف نان غلات کامل، غلات و حبوبات، پاستا، برنج قهوه ای، بلغورجودوسر و جو را برای انرژی، مدیریت وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌ها توصیه می‌کند. غلات کامل تاثیر کمی بر سطوح قند خون گذاشته، به طوریکه برای حفظ سطح انرژی مثبت در بدن مهم است. همچنین برای نتایج بهتر از غلات کامل به جای نان، پاستا و میان وعده‌های غنی شده استفاده شود.

میوه‌ها و سبزیجات
میوه‌ها و سبزیجات میزان ارزشمندی از گلوکز را برای بدن فراهم کرده، به طوریکه منبع اصلی انرژی برای بدن محسوب می‌شود. براساس توصیه انجمن دیابت امریکا، مردان بهتر است روزانه ۲ و نیم فنجان سبزیجات و دو فنجان میوه برای دریافت انرژی و خواص آنتی اکسیدانی مصرف کنند تا حافظ سلامت پروستات و سیستم ایمنی بدن باشد. این درحالیست که بهبود توان سیستم ایمنی از بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها محافظت کرده و مانع از احساس خستگی و بی حالی می‌شود. همچنین از میوه و سبزیجات تازه به جای نوع کنسرو شده آن استفاده کنید تا باعث افزایش قندخون نشود. مصرف میوه و سبزیجاتی مانند انواع توت ها، گیلاس، مرکبات، گوجه فرنگی، بروکلی، سیب زمینی شیرین، فلفل دلمه‌ای و سبزیجات برگ سبز نیز توصیه می‌شود.

شیرکم چرب و ماست
شیرکم چرب و ماست منابع ارزشمندی از گلوکز و پروتئین به حساب آمده که به تداوم سطح انرژی در بدن کمک می‌کند. فرآورده‌های لبنی کم چرب حافظ سلامت قلب بوده که می‌توان آن‌ها را به جای منابع سرشار از پروتئین و چربی اشباع شده از جمله شیرکامل، پنیر پرچرب و گوشت قرمز استفاده کرد. براساس اداره مکمل‌های غذایی ایالات متحده، ویتامین B۱۲ موجود در فرآورده‌های لبنی همچنین به ذخیره سطح انرژی در بدن به ویژه در مردان سالمند کمک می‌کند، زیرا مردان در سنین بالاسطوح انرژی پایین تری نسبت به مردان جوان دارند. از طرفی می‌توانید شیرکم چرب را به غلات کامل در صبحانه اضافه کرده و از ماست به عنوان میان وعده استفاده کنید.

مغز‌ها و دانه‌ها
دانه‌ها و مغز‌ها حاوی پروتئین و چربی‌های غیراشباعی دوستدار سلامت قلب است. براساس توصیه انجمن دیابت امریکا، افراد برای انجام فعالیت‌هایی با شدت متوسط به چربی‌ها نیاز دارند. چربی موجود در موادغذایی فرآوری شده، گوشت قرمز و غذا‌های سرخ کردنی با افزایش کلسترول بالا، بیماری‌های التهابی و قلبی در ارتباط است، اما چربی‌های غیراشباع موجود در دانه‌ها و مغز‌ها به بهبود سلامت قلب کمک می‌کند. این نوع چربی‌های غیراشباع درجذب ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین D. و K. موثر است.   منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: موادغذایی مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرشته صادقی نسب  افزود: سطح مبارزه باعلفهای هرز غلات ۱۴۸ هزار و ۷۱۴ هکتار، سطح مبارزه با بیماری های غلات ۴۱ هکتار و مبارزه با سن غلات ۹۵ هزار و ۸۱۸ هکتار در مرحله مادری بود و سطح مبارزه با ملخ ۶۰۰ هکتار بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه مبارزه با ملخ‌ها در شهرستان سردشت انجام شده و ادامه دارد گفت: عملیات سم پاشی بر علیه آفت سن پوره شروع نشده است که در اسرع وقت اطلاع رسانی می شود ولی لازم است زارعان تا قبل از تخم ریزی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: بیشترین مزارعی که مورد سم پاشی قرار گرفتند در شهرستانهای بوکان و مهاباد هستند و باتوجه به شرایط جوی مساعد و وجود شرایط مناسب جهت ایجاد و گسترش بیماری زنگ زرد گندم و بیماریهای برگی در مزارع غلات استان از کارشناسان شبکه مراقبت تقاضا می‌شود ضمن پایش دقیق مزارع، در صورت مشاهده بیماری سریعا به کشاورزان اطلاع رسانی لازم را درخصوص سمپاشی مزارع با سموم توصیه شده سازمان حفظ نباتات کشور انجام دهند.

صادقی نسب ادامه داد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه پزشکی و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارآیی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و این آفت بر روند تولید و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم تاثیر نداشته باشد.

دیگر خبرها

  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • این اسید لاغرتان می‌کند
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد