Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-06@16:24:42 GMT

اگر ۱۰۰ حاتمی‌کیا داشتیم چه می‌شد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۵۶۳۶

اگر ۱۰۰ حاتمی‌کیا داشتیم چه می‌شد؟

رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: چه بسیار استعداد‌ها و امثال حاتمی‌کیا‌هایی بودند که به دلیل نداشتن فرصت فیلم‌سازی از عرصه سینما حذف شدند و چه می‌شد اگر ما به جای یک حاتمی‌کیا، ۱۰ حاتمی‌کیا یا ۱۰۰ حاتمی‌کیا داشتیم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، شهاب اسفندیاری رئیس دانشگاه صدا و سیما در آیین اختتامیه اولین رویداد فرهنگی و رسانه‌ای رسانش، گفت: مشاهده می‌کنیم که در اخبار در مورد اتلاف انرژی نظیر بنزین، نفت، برق، آب و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. و همچنین کمتر مصرف کردن آن‌ها تبلیغات می‌شود تا مانع از هدررفت منابع ارزشمند طبیعی کشور شود، ولی موضوعی که سبب می‌شود خسارت‌های جبران ناپذیری به بار آورد و باعث اندوه و غصه است، نادیده گرفتن نوجوانان و جوانان در بحث‌های رسانه‌ای است.

اسفندیاری اضافه کرد: این نادیده گرفتن سبب می‌شود ملت ما کمتر دیده شود، ملت ما کمتر شناخته شود، فرهنگ ما کمتر شناخته شود، دین ما کمتر شناخته شود، انقلاب ما کمتر شناخته شود و ...؛ این خسارت نیامدن استعداد‌های هنری، رسانه‌ای و ادبی نوجوانان و جوانان ما به سمت عرصه حرفه‌ای این فعالیت‌هاست.

وی افزود: متأسفانه اغلب استعداد‌ها به سمت رشته‌های تجربی و... می‌روند و متأسفانه به اجبار مدرسه‌ای که می‌خواهد تبلیغی در کنکور کند از برخی رشته‌ها غافل می‌ماند.

رئیس دانشگاه صدا و سیما گفت: چه بسیار استعداد‌ها و امثال حاتمی‌کیا‌هایی بوده باشند که به دلیل نداشتن فرصت فیلم‌سازی از عرصه سینما حذف شدند و چه می‌شد اگر ما به جای یک حاتمی‌کیا، ۱۰ حاتمی‌کیا یا ۱۰۰ حاتمی‌کیا می‌داشتیم.

اسفندیاری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با فعالان رسانه‌ای دفاع مقدس فرمودند: اگر ما سالانه ۱۰۰ فیلم درباره دفاع مقدس بسازیم کم است و در همین راستا اگر از این ظرفیت استعداد‌ها بهره گرفته می‌شد شاید این موضوع دست‌یافتنی بود و این حرف رؤیایی نمی‌شد.

وی گفت: حرف ناگفته، تصویر بازنمایی نکرده، روایات ناگفته، شخصیت معرفی نکرده به جهان و ایران و تاریخ پنهان مانده بسیاری وجود دارد که بر دوش شما نوجوانان و جوانان است که می‌توانید در راستای آن فعالیت کنید و تاریخ پنهان مانده را هم برای خود و جهانیان آشکار کنید و ان‌شاءالله دراین راه همگان موفق باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهاب اسفندیاری ابراهیم حاتمی کیا دانشگاه صداوسیما اتلاف انرژی کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، دبیر هیات بادبانی هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و برای تشویق و استعداد یابی رده‌های سنی ۹ تا ۱۴ سال جشنواره قایق‌های بادبادنی استان هرمزگان در ساحل جزیره هرمز به سمت بندرعباس برگزار شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: در این دوره علاقه‌مندان به ورزش بادبانی در خصوص نحوه هدایت قایق‌های بادبانی آموزش‌های اولیه لازم را دریافت کردند و با اجزای مختلف قایق‌ها آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: برگزاری مسابقه هوری رانی در قشم

وی همچنین به وجود استعداد‌های خوب در زمینه قایق‌های بادبانی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود استعداد‌های بسیار خوب در استان هرمزگان میتوان به آینده ورزش بادبانی در این استان امیدوار بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این جشنواره ۱۷ نفر از ورزشکاران بادبانی سوار هرمزگانی شرکت کردند که مسافت ۱۸ کلیومتری جزیره هرمز تا اسکله شهید حقانی بندرعباس دریانوردی کردند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • نگاهی به فیلم هویت حاتمی‌کیا، به مناسبت بازپخش از شبکه نمایش
  • کاسانو: از نظر استعداد من از توتی بهتر بودم!
  • حاتمی: آخر بازی تمرکز نداشتیم/ به خطاهای آسیب زننده اعتراض کردیم
  • تجهیز ۲۰ میلیارد تومانی هنرستان‌های چهارمحال و بختیاری
  • طبیعت ۷۴ - ۶۸ ذوب آهن/ شاگردان حاتمی در یک قدمی فینال قرار گرفتند
  • آینده‌ای روشن با زمین بدون پلاستیک
  • کادر تیم پیکان بدنبال استعداد‌های فوتبال مازندران
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!