Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24- در پی احضار رئیس سازمان تدارکات پزشکی، روابط عمومی این سازمان، در اطلاعیه‌ای بر لزوم پرهیز از انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های نادرست تا زمان ارائه نظر نهایی از سوی نهادهای ذی‌ربط و لزوم حفظ آبروی افراد تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ در این اطلاعیه آمده است:
صبح روز یک شنبه ۲۷ مرداد، ماموران با حضور در دفتر رئیس سازمان تدارکات پزشکی از وی خواسته‌اند برای پاسخ به سوالات و ابهامات موجود در خصوص یکی از پرونده‌های مربوط به واردات یک نوع داروی موردنیاز کشور آنها را همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس آنچه تاکنون به پیگیری‌های واحد حقوقی سازمان تدارکات پزشکی اعلام شده، این موضوع مرتبط با خرید و واردات داروی گلوکانتیم می‌شود که دارویی مهم در درمان بیماری لیشمانیوز (سالک) است.
پیش از این نیز در فضای مجازی، شبهاتی در این مورد طرح شده بود که سازمان تدارکات پزشکی در ۲۸ خرداد ۹۸ در اطلاعیه‌ای، توضیحاتی جامع را در باره آن را ارائه کرده است.
در اطلاعیه این سازمان (متن کامل اطلاعیه را از اینجا دریافت کنید) اعلام شده بود که واردات این دارو پس از نایاب شدن، در دو محموله و با درخواست و تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو جهت کنترل بحران اپیدمی سالک در مراکز بهداشتی_درمانی کشور انجام شده بود.
اکنون موضوع واردات این دارو از سوی نهادهای مسئول در حال بررسی است و برای یکی از مراجع واردات این دارو یعنی سازمان تدارکات پزشکی و رییس فعلی آن قرار وثیقه تعیین شده است.
سازمان تدارکات پزشکی با تاکید بر این نکته که احتمال بروز مشکلات و سوءتفاهم در هر مجموعه‌ای وجود دارد، تصریح می‌کند که همه ما تابع قانونیم و برای روشن شدن موضوع، حداکثر همکاری با دستگاه‌های رسیدگی کننده در این زمینه انجام خواهد شد. داوری، اعلام نظر و تصمیم‌گیری نهایی همراه با رعایت عدالت و شفافیت در این زمینه تنها بر عهده مراجع قانونی است.
لذا هرگونه گمانه‌زنی و اظهار نظر در این مقطع، غیرمسئولانه و خارج از انصاف و قانون است و باید تا رسیدگی کامل، شفاف و نهایی به این موضوع، صبر و آبروی افراد را حفظ کرد.
سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر ضمن قدرشناسی از اهالی رسانه که با حساسیت اخبار مربوط به این سازمان را پیگیری می‌کنند، مجددا یادآوری می‌کند پاسخ‌گویی را وظیفه خود می‌داند، اما تا زمان اعلام دستگاه‌های مسئول از انتشار جزئیات بیشتر در این زمینه معذور است.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۵۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲

بانک مرکزی در طول سال ۱۴۰۲ برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی مجموعا بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تامین و پرداخت کرد . - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی سال 1401 حدود 3 میلیارد و 400 میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند 1402 به بیش از 4 میلیارد و 300 میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال 1402 بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن ( 1401 ) از رشد 26 درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا دیروز سوم اردیبهشت 1403 نیز بیش از 3 میلیارد و 143 میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و 854 میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ 41 هزار تومان به خود اختصاص داده است.

کالاهای اساسی و دارو با 636 میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ 561 میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و 75 میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستور جمع‌آوری یک مکمل تقویتی رشد مو که تبلیغاتش در اینستاگرام زیاد است
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان غربی
  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲