Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@15:29:54 GMT

«واقعه غدیر» در ماسال بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۰۱۸

«واقعه غدیر» در ماسال بازسازی شد

همزمان با شب عید غدیر آیین «واقعه غدیر» در شهرستان ماسال بازسازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال، در شب عید امامت و ولایت واقعه تاریخی غدیرخم با هدف ترویج و گسترش فرهنگ ولایت‌پذیری و تبیین پیام غدیر به همت سپاه شهرستان ماسال در این شهر بازسازی شد.

 

دراین مراسم گوشه هایی از تاریخ صدر اسلام و جزیره العرب، واقعه غدیرخم در حجه‌الوداع پیامبر(ص) بازسازی و بازخوانی شد و شرکت کنندگان درمراسم باشکوهی ضمن قرائت خطبه غدیر بیعت دوباره‌ای با مولای متقیان داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در نمایش بازسازی و بازخوانی واقعه بزرگ و تاریخی غدیرخم که در جنب سینما شادی ماسال اجرا شد، با ایجاد برکه غدیر، جانمایی خانه کعبه، صحنه‌های زیبا و خاطره انگیزی برای بازدیدکنندگان رقم زده شد.

 

 

*غدیر سرچشمه ولایت است

«جمال رضادوست» در حاشیه این آیین به خبرنگار شبستان اظهار کرد: در این شهرستان برای نخستین بار برنامه بازسازی غدیر انجام گرفته و حضور مردم ولایتمدار در این بازسازی چشمگیر بوده است.

 

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ماسال با تاکید به ترویج فرهنگ غدیر در بین جامعه، افزود: باید فرهنگ غدیر را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم.

 

وی تصریح کرد: بازسازی این واقعه و نمایش آن برای نسل امروزی جامعه می‌تواند در مقابله با هجمه‌های دشمن موثر واقع شود.

 

 

رضادوست با بیان اینکه غدیر سرچشمه ولایت است، گفت: غدیر مختص به یک سرزمین و واقعه تاریخی نیست و عید غدیر تلقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است.

  

گفتنی است بازسازی واقعه غدیر به همت بسیج و سپاه شهرستان ماسال و همکاری دستگاه‌های اجرایی شهرستان انجام شد.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر عید غدیر خم بیرجند روزنامه دهه ولایت و امامت جشنواره طنین مسجد سومین جشنواره طنین مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد بازسازی واقعه غدیرخم واقعه غدیر بازسازی واقعه غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل جیش الظلم در یک مدرسه دینی در راسک

به گزارش همشهری آنلاین در اطلاعیه روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه که روز شنبه به ایرنا نمابر شده آمده است:به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس در یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان چند نفر از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در ۲ عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در ستاد انتظامی و ۱۶ فروردین سالجاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

کد خبر 849067 برچسب‌ها خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • عملیات دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بابل برای دستگیری این ۴ نفر
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌ الظلم
  • سپاه: بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک
  • عوامل پشتیبانی جیش العدل در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل جیش الظلم در یک مدرسه دینی در راسک