Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@20:11:05 GMT

آمادگی بازار شیرینی برای عید غدیر

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۰۶۳

آمادگی بازار شیرینی برای عید غدیر

علی بهرمند در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت بازار شیرینی در شب عید غدیر خم گفت: با توجه به نیاز مشتری و تجربه سالهای گذشته، تمامی واحدهای صنفی آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مناسبت عید غدیر خم را دارند و بازار با کمبود محصول و مواد اولیه مورد نیاز تولید روبرو نیست.

رئیس اتحادیه شیرینی ادامه داد: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی به صورت رسمی از سوی اتحادیه لحاظ نشده و افزایش قیمت از سوی واحدهای صنفی مورد تائید اتحادیه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت کمبودی در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولید شیرینی در کشور وجود دارد و اعضا به صورت آزاد از بازار خریداری می‌کنند اما نکته قابل توجه آن است که قیمت محصولات مصرفی نسبت به سال گذشته، با رشد قابل توجهی همراه بوده است.

بهرمند گفت: اتحادیه با همکاری دیگر دستگاه‌های نظارتی رصد و پایش دقیق بازار را در کنار نظارت بر فعالیت واحدهای صنفی انجام می‌دهد و این نظارتها که شامل بررسی فرآیند تولید و قیمت‌گذاری می‌شود را در ایام خاص همچون اعیاد، تشدید می‌کند.

رئیس اتحادیه شیرینی یکی از بزرگترین معضلات صنف و مصرف‌کننده را حضور افراد غیرحرفه‌ای و بدون توجه به موارد بهداشتی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: نمی‌توان منکر پیشرفت تکنولوژی شد و باید خود را با پیشرفت علم و فناوری، ارتقاء داد اما نباید نظارت و رعایت موارد بهداشتی و قانونی را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: فعالیت برخی افراد در فضای مجازی بدون رصد، پایش و نظارت بهداشتی و صنفی بوده که این موضوع در نهایت آثار مخرب برای مصرف‌کننده نهایی دارد.

بررسی میدانی ایسنا از بازار شیرینی حکایت از آن دارد که در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم شیرینی پنیری به طور میانگین ۳۶ هزار تومان، شیرینی فنجانی مغزدار و کاسه‌ای میوه‌ای  ۳۸ هزار، کیک صبحانه ۲۸ هزار، کیک رولت اتریشی، کشمشی و مافین  ۳۲ هزار،  شیرینی کره‌ای و باقلوا ۳۵ هزار، پای میوه و تر مارسبانی ۳۲ هزار، دونات و شیرینی کشمشی ۲۸ هزار، کیک یزدی ۲۱ هزار، دانمارکی ۲۸ هزار، انواع آلمانی و ویفر شکلاتی ۳۲ هزار، پادرازی و برنجی ۲۵ هزار، زبان ۲۸ هزار، تر مخصوص و رولت ۳۵ هزار تومان، کیک فوندانت ۷۰ هزار، کیک سفارشی و فیگوری ۵۵ هزار، کیک یخچالی ۵۰ هزار، رولت مکزیکی ۴۵ هزار و ژله بستنی ۳۵ هزار تومان است.

کد خبر 452144 برچسب‌ها قیمت - تنظیم بازار شیرینی‌جات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: قیمت تنظیم بازار شیرینی جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ روز گذشته یکی از شرکت‌های تولید لاستیک در نامه‌ای به سازمان بورس و اوراق بهادار که در کدال منتشر کرده است، از محوز افزایش قیمت لاستیک خبر داده است.

بر این اساس؛ شرکت تولیدی ایران تایر در این اطلاعیه با اشاره به صدور مجوز از سوی انجمن صنفی صنعت تایر، بیان کرده است: بر اساس اخذ مجوز‌های قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر نرخ فروش تایر‌های رادیال سواری این شرکت بطور میانگین از تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

این در شرایطی است که شرکت مذکور دلیل این افزایش قیمت را افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل، انرژی و سایر عوامل و نهاده‌های تولیدی اعلام کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیم به افزایش قیمت ۲۰ درصدی لاستیک از پنجم اردیبهشت سال جاری در حالی است که پیش از این در فاصله حدود شش ماه قبل، دبیر انجمن صنفی صنعت تایر ایران مدعی موافقت وزیر صمت با گرانی ۲۰ درصدی لاستیک رادیال شده بود. به گونه‌ای که در نامه‌ای به شرکت‌های عضو انجمن صنفی صنعت تایر نوشته بود: عطف به جلسه شنبه مورخ ۲۲ مهر ۱۴۰۲ در حضور وزیر محترم صمت و سایر مسئولین وزارت مذکور، با توجه به موافقت مقام محترم وزارت، مقرر گردید به میزان ۲۰ درصد افزایش قیمت به گروه تایر‌های رادیال از تاریخ شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ اعمال و اجرایی گردد.

این در شرایطی بود که در همان ایام، رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، طی بخشنامه‌ای به مدیران کل صمت استان‌ها بر رصد مستمر بازار و برخورد قاطع با هرگونه تخلف در زنجیره تامین و توزیع لاستیک تاکید کرده و گفته بود: با توجه به دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تداوم کمبود و گرانی تایر در استان‌ها و با عنایت به قرار گرفتن انواع لاستیک خودرو در فهرست اقلام نظارتی اولویت دار و تاثیر آن بر خدمات حمل و نقل بخشنامه طرح نظارتی تشدید بازرسی و نظارت بازار تایر سواری ابلاغ شد. حسین فرهید زاده تصریح کرده بود: وفق مواد ذکر شده در این بخشنامه، آن دسته از لاستیک فروشانی که عامل توزیع واحد تولیدی نیستند موظف به فروش برابر قیمت مصوب می‌باشند، در غیر این صورت، فاکتور‌های خرید آن‌ها بررسی و در صورت نداشتن فاکتور خرید و احراز تخلف گرانفروشی وفق موازین قانونی با آن برخورد می‌شود.  

حال باید منتظر ماند و دید که این بار معاون وزیر صمت نسبت به افزایش قیمت ۲۰ درصدی لاستیک از سوی شرکت‌های تولیدی چه واکنشی نشان خواهد داد؛ هرچند به نظر می‌رسد همچون شش ماه قبل، دوباره مجوز رسمی صادر شده است و نباید امیدی به حمایت از مصرف کننده از سوی سازمان حمایت داشت. این گرانی لاستیک در مقطعی رقم خورده است که رانندگان با فشار اقتصادی مضاعفی دست و پنجه نرم می‌کنند و همین چند هفته قبل بود که بیمه مرکزی از افزایش ۳۵.۵ درصدی حق بیمه شخص ثالث خبر داد و اعلام کرد: حق بیمه شخص ثالث به صورت پایه سالیانه با سقف تعهدات بدنی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی و همچنین تعهدات مالی ۴۰ میلیون تومانی برای خودرو‌هایی نظیر پراید و پیکان حدود ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است؛ رقمی که با افزایش تعهدات مالی، بیش از ۵ میلیون تومان خواهد شد.

 

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت‌ها در بازار طلا طی هفته اخیر
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است