Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:42:13 GMT

بحرین به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می پیوندد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۶۲۷۶

بحرین به ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس می پیوندد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از میدل ایست آی، همزمان با تشدید تنشها میان تهران- واشنگتن در منطقه خاورمیانه، ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) روز دوشنبه اعلام کرد که کشور بحرین به ائتلاف دریایی تحت رهبری آمریکا در آبهای خلیج فارس می پیوندد.

ژنرال «کنث اف. مک کنزی» در بیانیه ای اعلام کرد که دولت بحرین با پیوستن به طرح بین المللی امنیت دریایی (IMSC) موافقت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مک کنزی در ادامه سخنان خود «رهبری و پشتیبانی» بحرین از این ابتکارعمل آمریکا را ستود و گفت: «تهدیدات علیه جریان آزاد تجارت یک مسئله بین المللی است که نیازمند یک راه حل بین المللی می باشد و ما خوشحالیم که پادشاهی بحرین بخشی از آن راه حل خواهد بود».

هنوز معلوم نیست که دولت بحرین چه مقدورات و امکاناتی را در اختیار این ائتلاف دریایی قرار خواهد داد.

گفتنی است که از زمان اعلام این طرح در اوایل ماه ژوئیه از سوی ژنرال «جوزف دانفورد»، مقامات واشنگتن بسیار کوشیدند تا ایده تشکیل یک تیم گشت زنی مشترک در آبهای خلیج فارس را به متحدان و شرکای آمریکا بفروشند. اما در مقابل شمار زیادی از رهبران کشورهای اروپایی نسبت به این طرح ابراز بدبینی کرده و معتقدند که این گشت زنی ها تنها ممکن است تنشهای کنونی در منطقه را تشدید نماید.

کد خبر 4697203

منبع: مهر

کلیدواژه: خلیج فارس بحرین ایالات متحده آمریکا سنتکام ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عربستان سعودی جنگ 2015 یمن عراق ایران ترکیه کشمیر دونالد ترامپ هندوستان روسیه پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) از اعلام کاندیدای مورد حمایت این شورا در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان شیراز و زرقان خبر داد. - اخبار استانها -

مجید فروردین در گفت‌و‌گو با خبرگزاری تسنیم از شیراز، بیان کرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

وی گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/424.

دیگر خبرها

  • معرفی تیم‌های برتر مسابقات هندبال گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • کاندیداهای شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • «جدال خلیج»، خلیجی که همیشه فارس بوده+ فیلم
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت