Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: موسساتی که بهزیستی برای آن مجوز صادر می‌کند، اجازه جذب مشارکت‌های مردمی را ندارند، چراکه کسب مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم باید بر اساس آئین نامه و شیوه نامه صورت گیرد. تاریخ انتشار: 04:00 - 29 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۲۹۰۴

داریوش بیات نژاد، مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به خبری مبنی بر سو استفاده برخی موسسات خیریه از تسهیلات و بهره‌مندی از یکسری رانت‌های اقتصادی اظهار کرد: خیرین و موسسات خیریه عموما توسط افراد مومن و نوع‌دوست مدیریت می‌شود و منشأ خدمات خوبی نیز هستند، اما نباید این واقعیت را از یاد برد که همچون سایر اصناف اشکالات و ایرادات و حتی فساد‌هایی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیات‌نژاد ادامه داد: سه مرجع و نهاد قانونی برای موسسات خیریه مجوز صادر می‌کنند که شامل نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی و فرمانداری و استانداری است؛ لذا ابتدا باید در صدور مجوز، انسجام و یکپارچگی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در مدت فعالیت بنده در سازمان بهزیستی هیچ مجوز جدیدی برای موسسات خیریه صادر نکرده ایم مگر اینکه بصورت اختصاصی و مشخص مورد نیاز بهزیستی استان باشد؛ مثل نگهداری شبانه روزی کودکان نوجوان که مورد نیاز استان است و اگر خیرین و نیکوکارانی را پیدا کنیم، اجازه فعالیت به مجموعه خیریه خواهیم داد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران افزود: نام موسسات خیریه و اساسنامه آن بگونه‌ای است که سو استفاده‌هایی صورت می‌گیرد و بنده پیشنهاد می‌کنم سازمان‌های مسئول نظارت حداکثری داشته باشند.

بیات نژاد اضافه کرد: موسساتی که سازمان بهزیستی برای آن مجوز صادر می‌کند، شاید اجازه جذب مشارکت‌های مردمی نداشته باشد؛ چراکه کسب مشارکت نقدی و غیر نقدی مردم باید بر اساس آئین نامه و شیوه نامه صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آن تعداد از موسساتی که اجازه فعالیت خود را از سازمان بهزیستی می‌گیرند، نظارت بر آن‌ها نیز با ماست و حتی اگر اجازه فعالیتشان به اتمام برسد، باید حسابرسی مالیاتی برای آن‌ها صورت گرفته باشد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بهزیستی استان تهران موسسات خیریه فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۶۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد

مدارک مالی باشگاه های پرسپولیس در خصوص تسویه با طلبکاران داخلی و خارجی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام مدرک‌های مالی خود را بارگذاری کرد تا تاییدیه لازم را دریافت کند.

کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال به عنوان مرجع رسیدگی به مدرک‌های ارسالی با بررسی تمام پرونده‌های جاری و پیشین باشگاه در سطح طلبکاران داخلی و خارجی آنها را تأیید و نتیجه بررسی‌های خود را به AFC ارسال کرد.

همچنین خود اظهاری اعضای فصل جاری تیم مبنی بر دریافت مطالبات خود تا تاریخ دهم دی ماه ۱۴۰۲ نیز مورد تأیید کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار گرفت و به AFC ارسال شد.

از این رو پرسپولیس هیچ پرونده جاری مالی ندارد و آنها تنها باید موارد مرتبط با واگذاری مالکیت به بخش خصوصی را تا عصر فردا بارگذاری کنند که مورد بررسی سه روزه کمیته صدور مجوز حرفه ای قرار بگیرد و نظر نهایی در این باره اعمال شود.

شایان ذکر است دوشنبه گذشته بلوک ۸۵ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس بالاخره در تالار فرابورس به فروش رفت تا کنسرسیوم بانکی به عنوان صاحبان اصلی این مجموعه انتخاب شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور موافقت اصولی ٣ طرح گردشگری در کردستان
  • اجازه ندهید حتی یک کودک از تحصیل جا بماند
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • صدور حکم قطعی پرونده فساد در مدیریت اسبق شهرداری و شورای شهر تکاب
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • صدور مجوز الکترونیک کسب و کار
  • مدارک مالی پرسپولیس از سوی کمیته صدور مجوز حرفه‌ای تایید شد
  • صدور بیش از ۱۵ هزار مجوز الکترونیکی کسب و کار در استان گلستان
  • ۵۱ هزار درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی ثبت شد