Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:05:11 GMT

جزییات طرح جدید بیمه بیکاری

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۰۵۸

جزییات طرح جدید بیمه بیکاری

معاون اشتغال وزیر کار با تشریح جزییات طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری گفت: افرادی که دوره‌های کارورزی را گذرانده باشند و در جایی مشغول به کار شوند، وزارت کار سهم بیمه کارفرمای آنها را می‌پردازد.

عیسی منصوری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از طرح‌ها و سیاستهای وزارت کار در سال جاری پرداخت بیمه مشوق کارآفرینان است و برای کارآفرینانی که تثبیت یا ایجاد شغل می‌کنند، مشوق بیمه‌ای در نظر می‌گیریم و سهم حق بیمه کارفرما را می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کار در  رشته‌های خاصی اولویت دارد و از این جهت از عنوان معافیت بیمه‌ای پرهیز می‌کنیم.از نظر ما هر کسی که شاغل می‌شود و اطلاعاتش در بیمه به ثبت می‌رسد، حق بیمه‌ سهم کارفرما را نقدا به تامین اجتماعی می‌پردازیم تا از این طریق هزینه ایجاد اشتغال را پایین بیاوریم.

 معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با اشاره به ماده ۷۱ برنامه ششم توسعه گفت: آیین‌نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون برنامه ششم به موضوع معافیت کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی از سهم بیمه کارفرما به شرط جذب نیروهای کار جوان اشاره دارد.این آیین‌نامه پیشنهاد وزارت کار بود و مجلس این ماده قانونی را تصویب کرد.با توجه به ابلاغ آیین‌نامه اجرایی، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه نیز منابع طرح کارورزی را اختصاص بدهد.

پرداخت سهم بیمه کارفرما در طرح کارورزی

منصوری تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب، هر فردی که سه ماه دوره کارورزی را بگذارند اگر در جایی مشغول کار شد سهم بیمه کارفرما را باید پرداخت کنیم.مکانیسم طرح به این شکل است که افراد در سامانه متمرکزی ثبت‌نام می‌کنند و ادارات استانی نیز مورد تایید قرار می‌دهند تا اختلافی وجود نداشته باشد.لیست افراد هم در اختیار وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرد تا کسانی که ثبت نام کرده و تمایل به استفاده از این فرصت دارند، مشخص شود.

معاون وزیر کار خاطرنشان کرد: مشابه این طرح، یارانه دستمزد است که در استانهای پر بیکار به اجرا در می‌آید و در حال حاضر در ۸ استان کشور که دارای بیشترین میزان بیکاری هستند اجرایی شده است.تمایل ما این بود به کسی که الان مشغول است و در معرض ریزش است کمک بدهیم تا اینکه طرف بیکار شود و برود شاغل شود و بعد به او یارانه دستمزد بدهیم.

پرداخت ۶۷ درصد حداقل حقوق افراد برای بیمه بیکاری

وی همچنین از تدوین طرح جدیدی در خصوص پرداخت مقرری بیمه بیکاری خبر داد که به موجب آن ۶۷ درصد حداقل حقوق افراد بیکار از سوی دولت و از محل صندوق بیمه بیکاری پرداخت شده و مابقی آن به منظور حفظ اشتغال و امنیت شغلی کارگر در اختیار کارفرما قرار می‌گیرد.

به گفته منصوری پیشنهاد پرداخت حق بیمه بیکاری به کارگران بیکار شده با هدف حفظ اشتغال و به این دلیل مطرح شده که با محدودیت منابع مواجه در کشور هستیم و اولویت پول در بخشهایی است که بهره‌وری بیشتری دارند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام وزارت کار ۲۶۰ هزار نفر در کشور مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.پرداخت مقرری بیمه بیکاری به میزان سابقه افراد بستگی دارد که مدت زمان دریافت آن برای کارگران مجرد حداکثر ۳۶ ماه و برای کارگران متأهل حداکثر ۵۰ ماه است.کارگران کارگاه‌ها و بنگاه‌هایی که به دلیل اصلاح ساختار مشمول نوسازی ماشین آلات یا بازسازی خط تولید قرار گیرند از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حقوق و دستمزد بیمه بیکاری کارورزی بیمه تامین اجتماعی اشتغال پایدار امنيت شغلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد، چه می‌شود؟
  • اگر در حادثه ناشی از کار، کارفرما مقصر باشد چه می‌شود؟
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک بین مقامات ایران و سریلانکا / جزییات
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان