Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@17:05:44 GMT

شاخص های توسعه بهداشتی و درمانی کرمان بررسی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۰۸۱

شاخص های توسعه بهداشتی و درمانی کرمان بررسی شد

به روز سه شنبه ایرنا،بررسی وضعیت شاخص های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان یکی از مهمترین مصوبه های نشست ۲ ساعته استاندار کرمان و جمعی از مسئولان استان با تعدادی از معاونان و مدیران کل ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود.
استاندار کرمان در این نشست با اشاره به عقب ماندگی این استان در برخی شاخص های بهداشتی و درمانی گفت: شاخص تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در کشور ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ و در کرمان این شاخص ۱.۶ است و سایر شاخص ها هم وضعیت بهتری ندارند.
محمدجواد فدائی از مسئولان وزارت بهداشت تقاضا کرد، طرح جامعی را تهیه کنند تا بر مبنای آن ظرف مدت زمان مشخص و با استفاده از ظرفیت های بخش دولتی، بخش خصوصی و خیران شاخص های درمانی و بهداشتی استان کرمان ارتقا یابد. 
علیرضا رئیسی، معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست از روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان کرمان خواست ظرف ۲ ماه آینده طرحی تهیه کنند تا بر مبنای آن نظام توسعه مراکز بهداشت روستایی و شهری در این استان به گونه ای بازنگری که دسترسی به این مراکز بهینه شود.
سید کامل تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز رای همکاری با استان کرمان به منظور جذب اعتبارات قانونی در بخش های مختلف اعلام آمادگی کرد.

همچنین معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تشریح وضعیت مالی دولت در سال جاری، گفت: برای بهبود شاخص درمان در استان کرمان باید بخش خصوصی و خیران به میدان بیایند و در بیمارستان سازی مشارکت کنند.

قاسم جان بابایی تاکید کرد: وزارت بهداشت تامین ارز دولتی برای تامین تجهیزات این بیمارستان ها و خرید خدمات از آنها بر مبنای تعرفه بینابینی را تعهد می کند.

در این نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی کرمان، بم و جیرفت به اتفاق نماینده مردم پنج شهرستان جنوبی استان کرمان و معاون سازمان برنامه و بودجه استان کرمان حضور داشتند.

طرح تحقیقاتی بازنگری استقرار خانه های بهداشت شهری و روستایی استان کرمان ظرف ۲ ماه آینده از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تهیه و به وزارت بهداشت ارائه می شود. 

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: ۱۲ تیم امداد و اورژانس صحرایی در دو روز آینده در مسیر تردد زائران یادمان بازی‌دراز حضور دارند. - اخبار استانها -

رضا منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: روزهای 19 و 20 اردیبهشت ماه امسال مراسم بزرگداشت سالروز عملیات بازی‌دراز برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: امسال نیز همچون چهار سال گذشته کمیته بهداشت و درمان با کمک تمام متولیان بهداشت و درمان اعم از نیروهای سپاه، ارتش، فراجا، تأمین اجتماعی و هلال احمر این برنامه را پوشش خواهند داد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه، گفت: 12 پست امداد و اورژانس صحرایی در طول مسیر از ورودی‌های استان تا یادمان بازی دراز مستقر می‌شوند و چندین بالگرد هوانیروز و هلال‌احمر نیز برای پوشش امدادی آمادگی کامل دارند.

منصوری بیان کرد: هماهنگی لازم با بیمارستان‌های استان به ویژه سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و اسلام‌آباد غرب و چندین بیمارستان کرمانشاه، هرسین، سنقر، کنگاور و صحنه انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان کرمانشاه گفت: امکانات مورد نیاز سخت و افزاری و نرم افزاری و متخصصان مورد نیاز هماهنگ شده است.

وی افزود: امید دارم با همکاری مجموعه‌ بهداشت و درمان همانند سال‌های گذشته به بهترین شکل برای زوار میزبانی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقرار ۱۲ تیم امدادی در مسیر تردد زائران بازی‌دراز
  • سالانه ۳هزار بیمار به بیماران صعب العلاج گلستان اضافه می شود
  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • خدمات درمانی رایگان برای کودکان؛ نمایش یا واقعی؟
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • جمع‌آوری نمای کامپوزیت برخی از بیمارستان‌های تهران به دلیل ناایمن‌بودن
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد