Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: غدیر یک واقعه تاریخی و الهی است که پیامبر اکرم(ص) درآخرین سفر حج خود معروف به  حجة‌الوداع در محلی به نام غدیر در سرزمین خُم همه را جمع و جانشینی حضرت علی (ع) را در آنجا اعلام کردند.

وی افزود: نه تنها پیامبر اسلام بلکه هیچ‌یک از انبیاء و اولیا بدون وصی از دنیا نرفته‌اند و عقل نیز این موضوع را تایید می‌کند که چگونه می‌شود پیامبری که این همه برای تعالی جامعه زحمت کشیده، آن را بدون سپردن به جانشینی برای خود رها کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت کرمانشاه گفت: موضوع غدیر و جانشینی حضرت علی (ع) تنها در کتب تاریخی شیعیان نیامده، بلکه به حد تواتر رسیده و شاید صدها تن از دانشمندان و محققان بزرگ اهل سنت این موضوع را قبول دارند.

آیت‌الله حجتی با اشاره به مباحثی که برخی برای ایجاد انحراف در اصل این واقعه مطرح می کنند، تاکید کرد: با توجه به روایاتی که از واقعه غدیر وجود دارد و برخی از اخبار که از جمعیتی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در غدیرخم خبر می دهند، می توان به این موضوع رسید که هیچ عقل سلیمی این را قبول نمی کند که فردی چون پیامبر اکرم (ص) که یک انسان عاقل و عقل کل است، در چنین هوای گرمی جمعیت کثیری را جمع کند و تنها بگوید«من علی را دوست دارم و او نیز من را دوست دارد».

پیامبر(ص) در غدیرخم بحث ولایت مطلقه علی(ع) پس از خود را اعلام کردند

وی تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص)در واقعه غدیر بحث ولایت مطلقه علی(ع) بر مردم پس از خود را اعلام کردند و فرمودند علی نسبت به من چون هارون نسبت به موسی است، اما چون پیغمبری پس از من نیست، مقام ولایت به علی (ع) می‌رسد.

امام جمعه موقت کرمانشاه تصریح کرد: در این اتفاق خود پیامبر اکرم(ص) قوه مقننه و علی (ع) قوه مجریه برای اجرای قوانین الهی است.

وی ادامه داد: پس از این واقعه، همه مردم با علی (ع) بیعت کردند و تصورشان این بود که پس از  بیعت به خواسته های خودشان می رسند، اما علی بن ابی طالب (ع) به اجرای عدالت پرداخت و آنها به خواسته هایشان نرسیدند.

آیت الله حجتی افزود: انقلاب اسلامی ما نیز چون همین بیعتی بود که مردم زمان حضرت علی  (ع) با ایشان داشتند و خیلی ها تصور می‌کردند که با این انقلاب به خواسته های خودشان می‌رسند و املاک و ثروتهایشان برمی گردند، اما وقتی به این خواسته ها نرسیدند، شروع به مخالفت کردند و این موضوعی است که در تاریخ و تمام حکومت ها رخ می دهد و وقتی که برخی مردم به مقاصد غیرمشروعشان نمی رسند دست به مخالفت می زنند. چه بسا که در زمان حضرت علی (ع)نیز اینگونه شد.

ولایت فقیه در امتداد ولایت حضرت علی و ائمه معصومین (ع) است

وی ولایت فقیه را در امتداد ولایت حضرت علی و ائمه معصومین (ع)دانست و گفت:  در عصر امامان معصوم، مردم از برخی ائمه معصومین چون امام صادق (ع) پرسیده بودند که در زمانی که شما نباشید تکلیف مردم چه خواهد بود که ایشان علاوه بر تاکید اینکه مردم باید مطیع قرآن و حافظ دین خود باشند فرموده بودند از امام معصوم تبعیت کنند و مردم عوام سوالات خودشان را از آنها بپرسند.

امام جمعه موقت کرمانشاه افزود: هر کسی که در علمی متخصص باشد عالم به آن بوده و سایرین نسبت به آن علم عامی هستد، لذا ولی فقیه نیز متخصص علوم الهی و عالم در این زمینه است و مردم باید در زمان غیبت امام عصر(عج) از ایشان تبعیت و پیروی کنند.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه شاخه ای از ولایت امام معصوم (ع) و برگرفته شده از آن است که بر تمام امور جامعه اسلامی واقف است.

مسئله ولایت در همه جوامع اجرا می شود اما برخی در قبول آن مخالفت می‌کنند

آیت الله حجتی مسئله ولایت را یک امر طبیعی و لازمه هر جامعه ای دانست و گفت: این مسئله در اصل و عملا به اشکال متعدد در جوامع مختلف  در حال اجرا است اما در قبول این موضوع برخی مخالفت ایجاد اختلال می کنند.

وی تاکید کرد: ولایت فقیه علاوه بر یک موضوع دینی است یک موضوع حقوقی است و هر مسئولی از جمله یک رئیس جمهور، وزیر  و پادشاه  در تمام دنیا بر حوزه خود ولایت دارند و امکان ندارد جامعه ای که جامعه بشری بدون ولایت افراد متخصص ادامه پیدا کند.

امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به کتاب الغدیر اثر علامه امینی آن  را به عنوان یکی از منابع معتبر برای شناخت و تبیین واقعه غدیر و پیام اصلی آن یعنی ولایت ولایت پذیری معرفی کرد تا بیش از پیش با این واقعه، فلسفه و دستاوردهای آن آشنا شویم.

کد خبر 4697269

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم ولایت فقیه دهه ولایت قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان عید غدیر خم سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!

جلسه برکناری شهردار اهواز بار دیگر به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضای شورای شهر برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، جلسه شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل غیبت برخی از اعضاء در جلسه و به حد نصاب نرسیدن، با دستور سیدمحمدعلی پورموسوی رئیس شورای شهر اهواز لغو شد.

این جلسه که به اصرار عجیب برخی از اعضای شورای شهر بنا بود از ساعت 9 صبح امروز با دستور کار "برکناری شهردار اهواز" برای سیزدهمین بار برگزار شود پس از 40 دقیقه انتظار برای حضور اعضا، لغو و به زمان دیگری موکول شد.

حجت الله زارع‌زاده، عادل شیشه گری، محمدحسین ملازمانی، علی مدد هاشم پور، حمید دغاغله و سیاوش محمودی 6 عضو غایب در جلسه بودند.

همچنین در این جلسه سیدمحمدعلی پورموسوی، محمدمهدی مطیعی، سیدناصر مهداوی، عبدالزهرا سنواتی، محمدجواد رضوی، یونس اسفندیاری‌نژاد و غلامرضا شانه‌سازان حضور داشتند.

12 جلسه قبلی شورا که قرار بود با همین موضوع برگزار شود به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضاء تشکیل نشد.

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • آماده ارسال// حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مدال ولایت را از امام زمان خود گرفت
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • جلسه شورای اسلامی اهواز برای سیزدهمین بار متوالی تشکیل نشد!
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد