Web Analytics Made Easy - Statcounter

 نمایش های دومین روز دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان با  اجرای ۳۰ نمایشنامه برگزیده توسط هنرمندان سراسر کشور عصر دوشنبه در هشت نقطه شهر لاهیجان  ادامه یافت.

نمایش های  توهم به کارگردانی طوبی رحمان نیا از رشت ، چرخ زنگ زده به کارگردانی نرکس خاک کار از تهران ، تندیس به کارگردانی مختار محمدی برگزیده جشنواره سقز ، شکارچی به کارگردانی لیلا بیگوند از تهران ، چه کسی آب را برد به کارگردانی زهرا صدری از گیلان ، من دیوونه نیستم به کارگردانی به علی بیداوسی از لنگرود ، غزلی برای شهرم به کارگردانی امیرزارع زاده از سقز ، دهلران پایتخت سونامی به کارگردانی احمدجعفری برگزیده جشنواره مریوان ، دیفرنس به کارگردانی پژمان شاهوردی برگزیده جشنواره مریوان ، پوپک و پادشاه سرزمین زباله ها، دردسرهای آقای طریقت به کارگردانی میثم سرآبادانی از تفرش ، دست کاری به کارگردانی مهدی ضیائیان پور از تهران ، آینده مال ماست به کارگردانی اکرم مهدوی از لاهیجان ، ری ترن به کارگردانی رضا سلطانی از کرمان ، ، آلوده نکنیم به کارگردانی فرامرز غلامیان ازاصفهان ، سایلنت به کارگردانی احمد نیک قلب از لاهیجان ، چسب زخم به کارگردانی امیر رجب پور از الوند قزوین ، هزار تو به کارگردانی رامین عطار از پیرانشهر ، آرشیتکت به کارگردانی مصطفی کولیوند از ایلام ، کودک کار به کارگردانی مهدی بوریایی از بروجرد ، کلاف به کارگردانی علی کشاورزی از البرز نظرآباد ، سدجعفر به کارگردانی سعید بادینی از زاهدان ، وارش به کارگردانی مریم مهدی پور ازآستانه اشرفیه ، بین الملل توسط گروه هنری عراقی ، مردی برای تمام فصول به کارگردانی حسام خلیل نژادی ازدامغان ، دیفرنس به کارگردانی پژمان شاهوردی برگزیده جشنواره مریوان و ارس ، داشتن و یا نداشتن مسئله این است به کارگردانی مرجان قاسمی از دهلران  نمایشنامه هایی بودند که در عصر دومین روز  در هشت نقطه از میادین ، پارک ها و خیابان های شهر لاهیجان  نمایش داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان یکشنبه گذشته با حضور هنرمندان و دست اندرکاران این جشنواره در گلزار شهدای لاهیجان و قرائت فاتحه و راه اندازی کارناوال شادی در خیابان های این شهر آغاز شد و اجراهای این جشنواره از ساعت ۱۸ در پارک ها و خیابان های لاهیجان انجام می شود.

یکی از ویژگی های اجراهایی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان جدید بودن این نمایشنامه ها و تکراری نبودن آنهاست .

۱۶۸ اثر از ۲۵ استان و ۷۰ شهر کشور به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان ارسال شده که از این تعداد ۱۴۴ اثر در بخش مسابقه و ۲۴ اثر دربخش کودک به این جشنواره راه یافتند و پس از بررسی داوران بازبین ۱۴ کار در بخش مسابقه و پنج اثر هم در بخش کودک پذیرفته شدند.

نمایشنامه های دهلران پایتخت سونامی ، متدتکدینگ، دیفرنس ، آینده مال ماست و چه کسی آب را برد به عنوان مهمان در جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان شرکت دارند.

لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان واقع است و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شهروند یکی از رویدادهای مهم فرهنگی گیلان است که در این شهر اجرا می شود.

۶۰۲۹/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر خیابانی لاهیجان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزیدگان نهایی ۱۰ گروه نمایش آزاد و کانونی نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به شرح زیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید

اجرای نمایش میدانی ضامن در مدارس شهرستان لردگان

رتبه اول:نمایش آوازی برای وطن به کارگردانی ملوک افشاری ازمرکزجونقان

رتبه‌ دوم:نمایش کچل کفتر باز به کارگردانی صغری عالی پور ازمرکزسورشجان
رتبه‌ سوم: نمایش "آهای مواظب باشید" به کارگردانی سپیده ابراهیمی ازمرکزمجتمع شهرکرد
شایسته‌ تقدیر: نمایش خان بی خان به کارگردانی فهیم خسروی از بخش آزاد شهر فارسان
بخش جنبی:
۱. امیرمحمدفیروزی دربخش بازیگری برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۲. محمدطاهابیگی و امیر محمد فیروزی دربخش طراحی صحنه ولباس برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۳. راحیل نقنه دربخش بازیگرنقش ویز ویز برای نمایش آواز گل‌ها ازبروجن
۴. فرنیا شبانیان دربخش بازیگرنقش بال آبی برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۵. مهشادشیرانی در بخش بازیگرنقش جادوگر برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۶. آرین کیانی در بخش بازیگرنمایش این الاغ خر نبود ازبروجن
۷. آینازایدردربخش طراح صحنه برای نمایش هنگامه
۸. هاجربنائیان در بخش کارگردانی برای نمایش هنگامه
۹. یلدازمانی در نقش آخرشب درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد
۱۰. فرنیاکسایی درنقش چوپان درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش اثرهنری جشنواره قصص قرآنی در مشهد
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی