Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@07:10:17 GMT

نکاتی درباره ورزش زنان

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۷۷۲۳

نکاتی درباره ورزش زنان

خبرگزاری آریا -
ورزش زنان
ورزش زنان شامل تمامی مسابقه های خاص زنان چه در شکل حرفه ای، اماتور یا ورزش همگانی در تمام رشته های ورزشی میشود . مشارکت زنان در ورزش درقرن بیستم میلادی، به خصوص در اواخر آن افزایش چشمگیری یافت. این افزایش تحت تأثیر تغییرات فرهنگی جامعه بود که بر برابری جنسیتی تأکید داشت.
در دنیای امروز شاید هیچ رشته ورزشی که زنان در آن همکاری نورزند یا آن که ورزش ویژه ای برای زنان تلقی شوند یافت نگردد، ولی میزان این مشارکت در هر رشته ورزشی و هر کشور تفاوت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرهنگ یا قانون های بعضی از کشورها( بیش تر کشورهای اسلامی) محدودیتهایی را برای حضور زنان در برخی از رشته ها بهمراه دارد و هم میزان مشارکت و علاقه آنان در بعضی از رشته های ورزشی مثل بوکس، کشتی، وزنه برداری و اقسام فوتبال بسیار کم تر از همبازیان مرد خود است.
در مقابل در برخی از ورزش ها مثل تنیس، ژیمناستیک، پاتیناژ نمایشی و بازی والیبال ساحلی ورزشکاران زن اهمیت بیش تر یا دست کم برابری با همتایان مرد خود یافته اند. تعداد دیگری از رشته های ورزشی هم مثل نت بال و سافت بال به ورزش هایی زنانه معروف شده اند.
فواید ورزش زنان
ورزش همگانی زنان
به طور کلی ورزش در دو بُعد حرفه ای و عمومی بررسی میشود . ورزش حرفه ای به مسابقات رسمی و شغل ورزشکاری برمیگردد ولی ورزش عمومی مربوط به انجام تمرین های ورزشی به وسیله تمام اشخاص جامعه و سلامتی عمومی اشخاص است و دست کم روزانه 30 دقیقه و 5 روز در هفته توصیه میشود .
از این نظر ورزش و انجام تمرینات ورزشی در بین زنان جایگاه بسیار پایینی دارد. مثلا ، بر اساس تحقیقات« فدراسیون ورزش و امادگی جسمانی زنان»( WSFF)، بریتانیا با بحران امادگی جسمانی و ورزش زنان روبرو است و تنها یک پنجم( 20 درصد) از زنان برای سلامت خود به تمرین های ورزشی کافی می پردازند، در حالی که 60 درصد زنان فکر میکنند تمرین های ورزشی کافی دارند.
نکاتی درباره ورزش زنان
ورزش هوازی و ورزش قدرتی هر دو تاثیراتی بر سلامت زنان دارند.
انجام ورزش قدرتی حجم عضلات و تراکم استخوان ها را در بانوان افزایش میدهد . بررسی های جدید نشان داده است که ورزش های قدرتی در کاهش BMI بدن هم تاثیرگذار است.
افزایش عضلات بدن و کاهش چربی ها سبب میشود که بدن بهتر انسولین مصرف کند و سطح گلوکز خون هم متعادل شود.
بررسی ها نشان داده است که انجام ورزش های قدرتی 30 درصد از احتمال دیابت و 17 درصد از احتمال بیماری های قلبی – عروقی کم میکند .
با این حال در صورتی که ورزش های هوازی هم به برنامه ورزش بانوان اضافه شوند، یعنی آن ها حداقل 120 دقیقه در هفته ورزش هوازی در کنار ورزش قدرتی انجام دهند، میزان ابتلا به دیابت 65 درصد کاهش پیدا میکند .
به این ترتیب بهتر است که زنان تنها بر یک نوع ورزش تمرکز نکنند و ورزش هوازی را با ورزش قدرتی تلفیق کنند.
تمامی ورزشکاران زن از اهمیت امادگی های ذهنی و اعتماد به نفس اگاهی دارند. تحقیقات نشان میدهد که انجام اقسام گوناگون ورزش علاوه بر فواید جسمی زیاد در مقابله با مشکلات عصبی و روانی هم اثرهای مفیدی دارد.
شرکت مداوم و مستمر در فعالیت های جسمانی و ورزشی بر اساس روند یادگیری و تکامل اجتماعی، در صفت های اکتسابی نقش دارد. برای این که سابقه ی فعالیت ورزشی و کسب مهارت های نه صرفا حرکتی، بلکه اساساً روانی و اجتماعی در انبوهی از محرک های مثبت و منفی، اقسام درگیری ها، تعاملات عاطفی و هیجانی، ناشی از رقابت و رقابت میتواند در تعادل و ثبات هیجانی، رشد اعتماد به نفس، تصور بدنی و اجتماعی و میزان اجتماعی بودن فرد، نقش سازنده و مثبتی داشته باشد.
تمرین های منظم ورزشی باعث بهبود کار سیستم عصبی و هماهنگی لازم بین اعصاب و عضلات خواهد شد. مهم ترین اثرات مثبت بر دستگاه عصبی عبارتند از این که ورزش از فشارهای روانی و ناراحتی های روحی کم میکند و راهی مطلوب برای مبارزه با بیماری افسردگی است، با بهبود کار سیستم عصبی – عضلانی باعث چابکی و افزایش کارایی بدن میشود ، ورزش موثرترین راه برای درمان کم خوابی است، خوشحالی و طراوت و ارامش روحی، اعتماد به نفس، تقویت روحیه همکاری و دوستی، درک بهتر و سریعتر مطالب درسی، تسهیل در هضم و جذب غذا، تعدیل وزن، جلوگیری از پیشرفت پوکی استخوان به در زنان.
گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

اصلاح فرم و اختلاف طول پاها
تخفیف ویژه گل و شیرینی به مناسبت عید غدیر
با کوتاهی قد و عدم اعتماد به نفس چه کنیم؟
مانتو ورزشی با رنگ متفاوت/120 هزار تومان
طراحی اپلیکیشن موبایل بدون برنامه نویسی
به همین راحتی به رویاهای خود برسید
اگربه دنبال راهی مطمئن برای افزایش قدهستید
ساخت اپلیکشن بدون کد نویسی
لب های زیبا با حجیم سازی لب /پزشک متخصص
پیشنهادبرای متفاوت زندگی کردن شماو همسرتان
لیزرهموروئید،شقاق و کیست مویی بدون خونریزی
معتبرترین و ارزانترین درگاه خرید بلیط

تازه های ورزشی(ورزشکاران، درمان با ورزش، ورزش عمومی، زیبایی اندام و...) سایر مطالب ورزشی
10 تمرین موثر که باعث پهن شدن عضلات کمر می گردد

تمرین تاباتا چیست ؟ فواید تمرین های تاباتا

کشتی آزاد چیست و شامل چه مقرراتی میشود؟

بیوگرافی مانوئل پوکیارلی

بیوگرافی مودیبو مایگا

درمان فتق شکم با ورزش

بیوگرافی محمد نادری بازیکن فوتبال

فواید حرکات موزون برای لاغری شکم و کاهش وزن

بیوگرافی محمد انصاری و عکس هایی از همسر و فرزندش

بیوگرافی حسین ماهینی

بیوگرافی مهدی شیری و قسمتی از مصاحبه او

آشنایی با حرکات ورزشی بند بازی
سایر مطالب ورزشی

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۷۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید کرمی ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح مهارت آموزی رشته‌های ورزشی دوره دوم ابتدایی، دانش آموزان پایه‌های چهارم، پنجم و ششم به ترتیب رشته‌های ورزشی طناب زنی، تنیس و روی میز، شنا و دوومیدانی را آموزش می‌بینند.

وی بیان داشت: با محوریت طرح شنا در جلسه هماهنگی ویژه مهارت آموزی رشته‌های ورزشی، طرح شنا برای دانش آموزان اجرا می‌شود.

کرمی تصریح کرد: آئین افتتاح این طرح از هشتم اردیبهشت برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دخترانه و پسرانه در شهرستان بویراحمد رسماً آغاز می‌شود

وی افزود: این طرح در راستای شادابی و نشاط، طبق برنامه زمانبندی شده با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده و در پایان طرح، دانش آموزان گواهی مهارت شنا دریافت می‌کنند.

کد خبر 6088416

دیگر خبرها

  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • بانوی ورزش ایران: جایزه ای که از مردم بگیری چیز دیگری است
  • اسدآباد فردا میزبان اردوی استعدادهای برتر تیم ملی بسکتبال دختران زیر ۱۲ سال
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • احداث پایگاه قهرمانی بیلیارد در البرز
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی