Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد عبدالرضایی خوشنویس که جدیدا ششمین جایزه هنری غدیر را دریافت کرده است درباره نگارش خطبه غدیر خم به خبرنگارحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نگارش خطبه غدیر یک کار سفارشی بود. همه ما مسلمان و در درجه بعد شیعه هستیم، مطمئنا وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم در نظر می‌گیریم که این کار برای چه کسی است؛ با توجه به ارادت قلبی ام به حضرت امیرالمومنین (ع)، هر آنچه در توان داشتم را در نگارش خطبه غدیر به کار گرفتم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاتب قرآن کریم با بیان اینکه هنگام تدریس بیشتر احادیث حضرت علی (ع) را نگارش می کنم، گفت: آثار علوی من در بیشتر نمایشگاه‌های داخلی به نمایش درآمده است، در خارج از کشور برای جلوگیری از ایجاد تفرقه بین اهل تسنن و تشیع برگزاری این نمایشگاه‌ها با محدودیت روبه رو است.

عبدالرضایی ادامه داد: من با موضوع ائمه، خلق اثر کرده ام اما اتود کار‌هایی که هنوز اجرا نکرده ام هم علوی است.

گفتنی است احمد عبدالرضایی متولد ۱۳۳۸ شهر اراک است که خوشنویسی را از دبستان آغاز کرده است؛ در سال ۵۸ مدرک ممتاز را از انجمن خوشنویسان دریافت و تاکنون هم خوشنویسی را در شهر‌های مختلف تدریس کرده است.

کتابت قرآن کریم، خطبه غدیر، خطبه فدکیه، ادعیه و احادیث، کتیبه مساجد و حسینیه، کتیبه بیست هزار متری در مصلای تهران، امام خمینی (ره)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و سایر اماکن مذهبی را در کارنامه کاری خود دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای تجسمی مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت‌الاسلام سید احمد علم الهدی روز شنبه در مراسم اجتماع صادقیون در حرم مطهر رضوی افزود: از وجود اقدس امام صادق(ع) نقل شده که فرمود «هرکس برای درک ظلمی که بر ما رفت، تلاش نکند و بر آن نکوشد، شریک همان ظالمی است که در مقابل ما عمل کرده است» این حدیث راوی اهمیت این شناخت است.

طبق آنچه ایرنا روایت کرده، وی ادامه داد: شهرت اصلی امام صادق(ع) در میان ائمه اطهار(ع) به علم، دانش و تربیت اصحاب و شاگردان است اما آن‌چه باید در روز شهادت ایشان بیش از پیش موردتوجه قرار بگیرد، مظلومیت این امام همام و فلسفه مظلومیت ایشان است. باید بدانیم دلیل مظلومیت امام صادق(ع) چه بود و اساساً چرا حضرت تا این اندازه با برخورد قهری، سلبی و جنایتکارانه حاکمیت وقت رو به رو می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: همه باید بدانند که این ظلم به‌طور انحصاری بر امام صادق(ع) روا داشته می‌شد و سایر علمای بلاد اسلامی نه تنها موردظلم نبودند بلکه از طرف حاکمیت منصور دوانیقی ملعون حمایت می‌شدند. این ظلم هم محدود به خوراندن زهر و شهادت حضرت نیست بلکه مربوط به تلاش مستمر و مداوم بنی‌عباس برای سرکوب و تحقیر جریان تشیع است که در طول سالیان دراز دنبال شد.

علم الهدی افزود: اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد اما آنها می دانستند که اصل امامت تشکیل نظام رهبری و تشکیلات و حکومت است.

وی ادامه داد: نه تعلیم دین، نه تربیت شاگرد و نه آموزش علوم طبیعی هیچ کدام علت اصلی مظلومیت حضرت نیست. امام صادق(ع) فقط یک عالم نبود که عده‌ای دورشان را بگیرند و فقط علوم دین را فرا بگیرند. امام صادق(ع) در مقام حجت بالغه الهی ادعای امامت داشت و این ادعا از نظر دستگاه حاکم به عنوان یک آفت قطعی در برابر استمرار قدرت و حکومت آنها به شمار می‌رفت و اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد و در برابر حکومت عباسیان ادعایی نداشت، مسلماً این ظلم و ستم در حق حضرت روا داشته نمی‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که تحقق امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: امام فقط شاگردپرور و عالم نیست و عمده وظیفه امام به این است که در پیشامد شرایط و موقعیت ها، یک نظام حاکمیتی تشکیل بدهد و به موازات امامت مرامی، امامت سیاسی جامعه را هم به دست بگیرد.

علم الهدی افزود: سرچشمه همه مظالمی که در حق اهل بیت(ع) روا داشته شد، همین اعتقاد به امامت سیاسی بود. به‌خاطر همین موضوع بود که علی‌ابن ابی‌طالب(ع) را در محراب، حسین ابن‌علی(ع) را در گودی قتلگاه و سایر امامان معصوم را هرکدام در یک مقام به شهادت رساندند و در طول حیات بابرکتشان نیز انواع و اقسام جنایت‌ها را درحق آن ها و پیروانشان روا داشتند.

وی ادامه داد: امامت سیاسی دشمن دارد. دشمنی که یک زمان حتی در مسجد شمشیر بر فرق ولی خدا می‌زند، یک زمان با اسب بر پیکر امام شهید می‌تازد و یک زمان نیز همچون منصور دوانیقی ملعون، امام صادق(ع) را با دست بسته و لباس خانه در خیابان پشت اسب می‌کشاند و امروز هم دشمنان دین این‌چنین هستند.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902729

دیگر خبرها

  • تصاویری زیبا از همخوانی خادمان در چایخانه حضرت رضا(ع) | ویدئو
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری | تصاویر
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • عرض ارادت اهالی شعر و ادب به محضر امام صادق(ع) در مشهد مقدس
  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • شمه ای از کرامات امام صادق(ع)
  • حج نماد عظمت امت اسلامی است
  • علم‌الهدی : اگر امام صادق(ع) در امور سیاسی مداخله نمی‌کرد، به او ظلم نمی‌شد/ امامت سیاسی دشمن دارد