Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست کمیته همکاریهای فنی-نظامی روسیه و پاکستان به ریاست آلکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه دیروز دوشنبه در مسکو برگزار شد و سرپرستی هیات پاکستان نیز برعهده اکرام الحق معاون وزیر دفاع این کشور قرار داشت.

دو طرف در این دیدار بر استفاده موثر از ظرفیت های بوجود آمده برای تقویت همکاریهای دفاعی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 توسعه چشمگیر روابط اسلام آباد و مسکو به ویژه تحکیم همکاری ها میان نیروهای مسلح دو کشور طی سال های اخیر همواره موضوع مورد بحث در رسانه های داخلی و خارجی بوده است و کارشناسان می گویند که سیاست های آمریکا در قبال پاکستان به ویژه رفتارهای دوگانه دولت ترامپ باعث دلسردی پاکستانی ها شده و آنان در صدد جبران موقعیت از دست رفته خود با استفاده از تعمیق روابط با کشورهای منطقه از جمله چین و روسیه هستند.
رفت و آمدهای فراوان هیات های مختلف سیاسی و دفاعی روسیه و پاکستان به کشورهای یکدیگر، حاکی از برنامه های بسیار گسترده دو طرف برای گسترش مناسبات در سال های آتی است.
وزارت دفاع روسیه روز چهارم مرداد ماه اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه و پاکستان با هدف تحکیم همکاری های نظامی و دفاعی مشترک، توافق کردند تا پیش از پایان سال جاری میلادی رزمایش مشترک برگزار کنند.
رسانه ها به نقل از این گزارش اعلام کردند: رزمایش دو کشور موسوم به «دوستی-۲۰۱۹» قرار است ماه اکتبر سال جاری میلادی ( مهرماه ) به میزبانی ارتش روسیه در منطقه آموزشی در جنوب این کشور برگزار شود.
هدف از رزمایش آتی با پاکستان تبادل تجربه میان پرسنل نظامی، تقویت همکاری های دفاعی و توسعه مشارکت در امور فنی خواهد بود و طبق برنامه گروه های ویژه متشکل از پرسنل نظامی دو کشور با استفاده از تسلیحات روسی به تمرینات نظامی خواهند پرداخت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان‌های دفاعی قرار نمی‌گرفت افتخارآفرینی وعده صادق رقم نمی‌خورد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمیان رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، در مراسم معرفی اساتید نمونه کشوری گفت: اگر بناست اتفاقات مورد آرزو رقم بخورد حتما با توجه به صحنه علم، دانش و تکریم دانشمندان، استادان و دانشجویان رقم خواهد خورد.

حجت الاسلام رستمی: برنامه‌های دشمن در محیط دانشگاه شکست خورده است

وی افزود: افتخاری که امروز در بخش‌های مختلف کشور می‌بینیم محصول تلاش علمی دانشمندان، اساتید و معلمان و هم جریان حمایت مداوم از علم است.

رستمیان به حماسه وعده صادق اشاره کرد و گفت: اگر جریان علمی کشور در کنار جریان های دفاعی کشور قرار نمی گرفت این افتخارآفرینی رقم نمی خورد.

وی افزود: این موضوع نشان داد اگر دانشگاه قوی باشد جریان اقتصادی هم در برابر آن تسلیم می‌شود. همان طور که شاهد بودیم جریان اقتصادی در برابر جریان دفاعی تسلیم شد.

پایان پیام/

دیگر خبرها

  • اقرار مقام ارشد نظامی انگلیس به ضعف دفاعی این کشور در برابر حملات موشکی
  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • پاکستان اولین زیردریایی پیشرفته خود را از چین تحویل گرفت
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • وعده صادق نتیجه همکاری جریان‌های علمی و دفاعی کشور بود
  • گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه با محوریت بنیاد رودکی
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد