Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت و امامت استان قزوین غرق در جشن و سرور و شادمانی است.

مراسم عید عاشقان ولایت همزمان با هجدهم ذی الحجه روز عید غدیر خم در نقاط مختلف استان قزوین و با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است.

مومنان خداجوی و شیفتگان ولایت در این روز خجسته در حرم امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و اماکن مقدسه حضور یافته و با برپایی مجالس مذهبی امامت علی (ع) را جشن گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم استان قزوین نیز همچون دیگر هموطنانمان در یک سنت قدیمی امروز به دیدار سادات می روند تا این روز سعید و فرخنده را به آنها تبریک بگویند.

برگزاری جشن عید غدیر در کانون های مساجد قزوین

حجت الاسلام علی رمضانی مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در باره برنامه های عید غدیر در استان گفت: ولایت مداری رمز پیروزی جوامع اسلامی است و کانون های فرهنگی هنری مساجد در مناسبت های مختلف از جمله روز عید لازم است اهمیت ولایت مداری را برای نسل جوان تبیین کنند.

وی اظهارداشت: عید سعید غدیر، بزرگ ‌ترین عید مسلمانان است و در این روز دین اسلام به کمال و تعالی رسید و نعمت رسالت تکمیل شدو در عظمت عید غدیر روایات و احادیث متعددی وارد شده و در فرمایشی از امام صادق (ع) آمده استدرخشندگی روزعید غدیر خم در میان سه عید فطر و قربان و جمعه، مانند درخشندگی ماه در میان ‌ستارگان است.

رمضانی افزود: گسترش عدالت و ولایت ‌مداری مهم ‌ترین فلسفه غدیر است و برنامه های کانون ها هم با رویکرد تبیین واقعه غدیر و اهمیت ولایت و ولایت مداری برگزار می شود.

وی یادآورشد: به دلیل اهمیت این عید بزرگ و لزوم تبیین واقعه غدیر در جامعه مراسم جشن و برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین برگزار شده است.

حجت الاسلام رمضانی افزود: برگزاری مراسم جشن و سخنرانی، مولودی خوانی، دیدار با سادات، آذین بندی و چراغانی، مسابقات کتابخوانی، قرائت خطبه غدیر، برپایی ایستگاه صلواتی، اطعام خانواده های نیازمند از جمله برنامه های کانون ها به مناسبت عید سعید غدیر خم است.

همچنین از سوی موسسه خیریه امین در قزوین امسال با نگاهی متفاوت در راستای ویژگی بارز امام علی(ع) در کمک به نیازمندان، این جشن در محله حاشیه نشین باغ نشاط برگزار می شود.

مجتبی عبادی عضو این موسسه اظهار داشت:امسال برای اولین بار جشن عید غدیر در محله باغ نشاط همراه با توزیع غذای گرم برگزار می ‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری موسسه خیریه امین و حوزه مقاومت بسیج حضرت ولیعصر(عج) در محلات آسیب پذیر و محروم برگزار می ‌شود.

خادم گروه خیریه مردمی امین بیان کرد: این موسسه از سال ۹۲ تاسیس شده و چندین سال است که با همکاری خیران مردمی در جنوب شهر و مناطق کارگر نشین فعالیت می‌کند.

عبادی گفت: موسسه خیریه امین ضمن تامین هزینه‌ درمانی بیماران، پرداخت اجاره و تعمیرات مسکن نیازمندان، در اعیاد شعبان و غدیر با کمک خیرین نسبت به توزیع بسته‌های غذایی هم اقدام می کند.

وی اظهارداشت: امسال در جشن غدیر ۱۰۰ بسته مواد غذایی و یک هزار و ۵۰۰ بسته غذای گرم در محله باغ نشاط توزیع می شود.

آزادی ۴ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد

مدیرکل اوقاف استان قزوین هم از آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت عید سعید غدیرخم خبر داد.

حجت الاسلام مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: طرح آزادی زندانیان شامل افراد متأهل و فاقد جرائم فساد اخلاقی، اعتیاد و جرائم غیر عمد مالی و زندانیانی است که مرتکب جرائم غیر عمد شده اند و از سال ۱۳۹۰ در زندان به سر می‌برند خواهد شد.

وی گفت: آزادی زندانیان به همت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین و همکاری دستگاه‌های مرتبط صورت می گیرد و این طرح شامل زندانیان بدهکار پرداخت مهریه نخواهد بود و فقط برای زندانیان بی‌بضاعت و نیازمندی است که در حال سپری کردن دوران محکومیت خود هستند.

مجیدی تصریح کرد: امسال همزمان با دهه ولایت ویژه برنامه‌های عید غدیرخم در ۶۵ بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان اجرا می‌شود و در این ایام اطعام نیازمندان نیز پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: در روز غدیر ضمن برگزاری جشن غدیر در ۶۵ بقعه مجموعه نمایشگاهی غدیر در قالب ۱۲عدد تابلو که شبهات غدیر را پاسخ داده برپا شده است.

مجیدی یادآورشد: قرائت خطبه غدیر در بقاع متبرکه، برگزاری مسابقه طرح حافظان غدیر،  تجلیل از واقفان، شعرا و نویسندگان و پژوهشگران غدیر، تجلیل از اسامی با نام و کنیه
امیرالمومنین(ع) نیز از برنامه‌های اداره اوقاف در این ایام است.

وی افزود: برگزاری کاروان‌های شادی در بقاع متبرکه، غبارروبی مزار شهدا، ایستگاه صلواتی، تجلیل از خادمان سادات بقاع متبرکه و اطعام فقرا نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی به مناسبت عیدغدیرخم در استان اجرا می شود.



برگزاری ۹۳ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در عیدغدیر در قزوین

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین هم گفت: ۹۳ عنوان برنامه فرهنگی، دینی باهدف ترویج شعور و شعار ولایت و غدیر در ۱۴۳ مسجد در استان قزوین برگزار می شود.

محسن حق شناس در این باره به خبرنگار مهر گفت: در راستای ترویج اندیشه غدیر و آشنایی بیشتر مردم با فعالیت های معنوی این بنیاد برنامه های فرهنگی و مذهبی متعددی در ایام عید غدیر در استان برگزار می شود.

وی بیان کرد: در استان قزوین ۹۳ عنوان برنامه با ۶۰۰ موضوع پیش بینی شده که در آن تبلیغ غدیر با هدف تبلیغ انسانیت و معنویت گنجانده شده است.

حق شناس تصریح کرد: با تشکیل ستاد امامت و ولایت در شهرداری قزوین برنامه های پیش بینی شده با حمایت مالی خیرین اجرایی شده است.

وی اظهارداشت: برگزاری جلسات زنان راوی غدیر، اعزام ۷۰ مبلغ زن و مرد به مناطق مختلف، تشکیل کارگاه غدیر شناسی ویژه مداحان و روحانیون از فعالیتهایی است که در این ایام تدارک دیدهشده است.

برگزاری جشن غدیر در ۱۴۳ مسجد

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر در  استان قزوین بیان کرد: پرده خوانی غدیر در پیاده راه شهر قزوین، بوستان پامچال و پارک بانوان، پاک سازی معابر و میادین و زیباسازی، شب شعر غدیر توسط حوزه هنری، مسابقه عکس و فیلم غدیر، جمع آوری تولیدات نظم و نثر با موضوع غدیر خم، برگزاری همایش سیره علوی در دانشگاه بین المللی امام خمینی، انعکاس جشنهای غدیر در صداو سیما، نشست غدیر شناسی و مستند دید و بازدید سادات از دیگر برنامه های جشن غدیر در استان قزوین است.

حق شناس یادآورشد: راه اندازی کاروان بیعت با ولایت در شب عید غدیر خم و حرکت جمعی از سادات از چهار انبیا به سمت امامزاده حسین(ع)، توزیع بادبادک های منقوش به نام غدیر در میان کودکان، ترویج سنت عیدی دادن در غدیر، پیش بینی جشن غدیر در ۱۴۳ مسجد از کارهای امسال است.

وی بیان کرد: برگزاری مسابقات ورزشی جام ولایت و غدیر، آذین بندی سطح شهر و محلات و ۱۸ میدان اصلی شهر قزوین، تجلیل از سادات در بقاع متبرکه، قرائت خطبه خوانی غدیر، اطعام غدیر با رویکرد کمک به نیازمندان، توزیع سبد غذایی جیره خشک میان فقرا، توزیع بسته غذایی میان مددجویان کمیته امداد، مسابقه حفظ خطبه غدیر و شرح آن بین دانش آموزان و دانشجویان،  در این ایام پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: رویکرد ما در برگزاری برنامه های فرهنگی در ایام عید غدیر، تقویت و ترویج شعور و شعار غدیر در جامعه است.

دبیر اجرایی دفتر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین اضافه کرد: در سه سال قبل بیش از سه هزار بسته غذایی در میان مردم در ایام غدیر توزیع می شد و در سال گذشته این  تعداد به ۲۰ هزار بسته و امسال این تعداد به ۸۰ هزار بسته اطعام رسیده که بیانگر استقبال مردم از کارهای خیرخواهانه وترویج برنامه های حمایتی است.

حق شناس اظهار امیدواری کرد با کمک رسانه های استان برای ترویج فرهنگ غنی غدیر و  آشنایی بیشتر گروههای مختلف مردم با اندیشه های ولایت و امامت اقدام شود.
 

کد خبر 4697311

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم قزوین دهه ولایت قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان عید غدیر خم سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا

وزارت داخلی طالبان اعلام کرد مدیریت پاسپورت ولایت ‎پکتیا در سال گذشته خورشیدی ۲۶ هزار و ۳۹۱ جلد پاسپورت در این ولایت توزیع کرده است.

به گفته این وزارت، با توزیع این شمار پاسپورت ۱۴۵ میلیون و ۵۸۲ هزار افغانی عواید جمع‌آوری شده است.

گفتنی چند گذشته هم ریاست پاسپورت از توزیع بیش از 130 هزار جلد پاسپورت در هرات خبر داده بود.

این در حالی است که اخیرا ریاست پاسپورت‌‌ روند گزارش دهی از توزیع تعداد پاسپورت های توزیع شده طی یک سال گذشته را روی دست گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • توزیع بیش از ۲۶ هزار پاسپورت در پکتیا
  • آغاز نوبت اول آزمون سراسری در استان یزد
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • رقص و شادمانی بازیکنان اینتر پس از قهرمانی در سری آ / فیلم
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد
  • بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان
  • نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز