Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@20:06:03 GMT

صاعقه در گراش 15 نفر را راهی بیمارستان کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۱۳۵

صاعقه در گراش 15 نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش ایسنا، دکتر محمد رادفر ضمن بیان این خبر گفت: روز گذشته بر اثر صاعقه در گراش ۱۵ تن دچار مصدومیت شدند که برای دریافت خدمات پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

“ دکتر محمد رادفر” در ادامه گفت: ۱۱ تن از مصدومین به بیمارستان گراش، ۳ تن به بیمارستان اوز و یک مصدوم نیز پس از دریافت خدمات پزشکی به صورت سرپایی درمان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر سازمان اورژانس فارس در توصیه به هم استانی‌ها گفت: در زمان وقوع صاعقه هنگامی که گزینه‌های شما این است که داخل یا خارج از خودرو بمانید، خودرو همیشه امن‌ترین گزینه است. اگر در محل رعدوبرق قرار دارید، تا آرام شدن هوا در خودرو بمانید و شیشه‌ها را بالا نگه دارید. روشن کردن خودرو در طول رعدوبرق و صاعقه خطرناک نیست، اما تحت هیچ شرایطی خودرو را تا زمان تمام‌نشدن طوفان حرکت ندهید .

اگر رعدوبرق به بدنه خودرو اصابت کند، جریان از فلز بیرونی بدنه خودرو عبور می‌کند و به زمین منتقل می‌شود. دستان خود را در بغل نگه دارید و از تکیه بر درهای خودرو یا دست زدن به هر فلز داخل خودرو خودداری کنید. وقتی داخل خودرو هستید، از رادیو و سیستم جی‌پی‌اس یا حتی شارژر تلفن همراه استفاده نکنید، این بخش‌ها می‌توانند از طریق اتصالات سیمی جریان برق را منتقل کنند.

دکتر محمدجواد مرادیان در ادامه افزود: به هنگام وقوع رعد و برق از لبه صخره‌ها و بلندی قله‌ها باید فاصله بگیرید و با کاهش ارتفاع خود را از خطر مرگ نجات دهید و به هیچ عنوان در نقاط مرتفع پناه نگیرید.لباس‌های خیس‌ را به‌ سرعت با لباس خشک تعویض کنید. در مکان‌های خشک و بدون گیاه پناه بگیرید. طناب‌هایی را که به همراه داریم از خود دور کنید، به‌خصوص اگر خیس و مرطوب باشند. از تلفن همراه و هرگونه وسیله الکترونیک دیگر استفاده نکنید و بهتر است آنها را خاموش کنید. به محض وقوع صاعقه به‌سرعت روی زمین بنشینید و به حالت دولا زانوهای خود را در بغل بگیرید. بهتر است از یک زیرانداز فوم یا کوله‌پشتی خود به‌ عنوان عایق زمین استفاده کنید. به هنگام صاعقه به هیچ عنوان تجمع نکنید .

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!

رئیس بیمارستان شریعتی درگشت یک پزشک این مرکز را تسلیت گفت.

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته رئیس بیمارستان شریعتی تهران درگذشت متخصص این بیمارستان را تسلیت گفت.

احمدرضا جمشیدی در پیامی نوشت: «خبر اندوه بار درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران موجب تأثر و تألم جامعه دانشگاهی گردید. دکتر آل سعیدی جزو نوابغ و افتخارات دانشگاه بود و از دست دادن ایشان غم بزرگی را بر پیکر دانشگاه و بیمارستان به جای گذاشت و یاد ایشان برای همیشه برقلب و ذهن ما نقش خواهد بست.»

 

بعد از خبر درگذشت دکتر سمیرا آل سعیدی، امروز ۷ اردیبهشت، مهدی عبدوس، پزشک، در شبکه اجتماعی ایکس پرده از خبری تلخ برداشت.

او در توئیتی نوشت: «خانم دکتر سمیرا آل سعیدی فوق تخصص روماتولوژی از میان ما رفت ایشان روز قبل پلن دارویی ‎خودکشی خود را با رزیدنت‌ها مطرح کرده، آن‌ها موضوع را جدی نگرفته و سر به سر ایشان هم می‌گذارند، مرحوم به گواهی همکاران، خوش اخلاق، فعال و با وجدان کاری بوده از ایشان یک فرزند به یادگار مانده است.

شاید در لحظات آخر زندگی گفته من زنی هستم که دنیا را روی انگشتان خود می‌چرخانم، اما از پس دلتنگی‌هایم بر نمی‌آیم. پزشکان بیشتر از سایر اقشار جامعه در معرض تنش و استرس‌های فراوان کاری هستند آن‌ها سرمایه کشور هستند احترام را حفظ کنید تنهای‌شان نگذارید.»

سال‌ها است که نظام بهداشت و سلامت با مسئله خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌ها مواجه است، موضوعی که هر بار با انتشار خبر یک خودکشی دیگر به صدر اخبار برمی‌گردد.

دیگر خبرها

  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • ۶ کشته براثر ریزش کوه و صاعقه در افغانستان
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • برخورد سمند با کمباین حادثه آفرید
  • مرگ تلخ پزشک زن؛ او پلن خودکشی‌اش را گفت اما مسخره شد!
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • خودکشی یک پزشک دیگر؟ / جزئیات درگذشت یک پزشک زنِ متخصص روماتولوژی