Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@16:31:08 GMT

تأمین 6520 خانه برای معلولان از سوی وزارت رفاه

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۱۸۴

تأمین 6520 خانه برای معلولان از سوی وزارت رفاه

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ایران متشکل از اقشار اجتماعی مختلف است که بر‌حسب جنسیت، قومیت، مذهب، طبقه اقتصادی به اجزای مختلفی تقسیم می‌شود اما دغدغه مهم انقلاب اسلامی که عدالت یکی از مولفه‌های محوری آن محسوب می‌شود، این است که این تمایزات اجتماعی تبدیل به شکافی نابرابر نشود و تمامی افراد بتوانند فارق از تمایزات اجتماعی، در عرصه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه مشارکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه جوامع در صورت بی‌توجهی به مقوله عدالت، در معرض خطر بزرگ طرد اجتماعی برخی اقشار قرار دارند و از این رو لازم است تا در سیاستگذاری، به صورت ویژه برای کاهش شکاف های اجتماعی تدابیری اتخاذ شود.

شریعتمداری فقر مطلق را یکی از مهمترین عوامل طرد اجتماعی دانست که برخی افراد در جامعه از برآوردن حداقل معاش خود ناتوان شده و بدین ترتیب، از امکان مشارکت اجتماعی محروم می‌شوند و گفت: اما نگاه کلی به فقر مطلق مانع از توجه به این امر می‌شود که برخی اقشار اجتماعی بیش از سایر اقشار، در معرض فرو افتادن به فقر مطلق قرار دارند. زنان، معلولان، روستاییان و ... در این زمره قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است تا سیاست­‌ها، حساسیت بیشتری به برخی اقشار در نظر داشته باشند.

وزیر رفاه اظهار داشت: در شرایط فعلی اجماع لازم در این خصوص در عرصه سیاستگذاری کشور ایجاد شده است و با ارتباط مثبت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با فراکسیون زنان مجلس، تامین اعتبارات لازم برای رفع فقر مطلق از 7 هزار میلیارد به 8 هزار و 400 میلیارد افزایش یافته است. این وزارتخانه توانسته در شرایط اقتصادی کنونی از سه ماهه سال 1397، جمعیت نیازمند تحت حمایت خود را 15 درصد افزایش داده است.

وی در مورد سیاست تبعیض مثبت برای برخی اقشار اقداماتی صورت گرفته در ارتباط با مسایل زنان خصوصا زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: با توجه به مسائل موجود، تشکیل سازمانی تخصصی برای جامعه 3 میلیون و 200 هزار خانوار زنان سرپرست خانوار ضرورت دارد و می‌توان سازوکاری در این خصوص در پیش گرفت که بدون ایجاد بار مالی بر دولت، از انجام اقدامات جزیره ای در این حوزه که توسط سازمان های حمایتی صورت می گیرد، جلوگیری بعمل آورد. بعلاوه سیاست­های بیمه­ای در مورد زنان نیز مورد توجه این وزارتخانه است و تا پایان سال گذشته، 51 هزار و 500 نفر از زنان و دختران روستایی تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند و حدود 1900 نفر نیز در سال 98 در حوزه تامین اجتماعی تحت پوشش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: در مورد اجرای بند (ب) ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها نیز 51 هزار نفر از زنان جامعه شهری بین 18 تا 50 سال تحت پوشش این بیمه قرار گرفته اند.

شریعتمداری در زمینه معلولان، قانون حمایت از حقوق معلولان در عرصه تقنین نیز اظهار داشت: شاهد یکی از مترقی‌ترین قوانین در کشور در این خصوص بوده‌ایم، اما تنها کمتر از یک دهم اعتبارات پیش بینی شده در این قانون، برای مداخله در مورد مسایل جامعه بزرگ معلولان، اختصاص داده شده و این امر مشکل بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: تامین مسکن معلولان یکی از سیاست‌های مهم این وزارتخانه برای معلولان است که تاکنون 6520 خانه معلولان تحویل داده شده و برای ساخت 6800 خانه نیز با حمایت خیرین تامین اعتبار شده است.

شریعتمداری شکاف روستا و شهر را یکی از شکاف‌های مهم در کشور دانست و اعلام داشت: این وزارتخانه تلاش کرده تا با سیاست­‌های بیمه­‌ای در جهت رفع این شکاف گام بردارد و تاکنون 25 درصد جمعیت روستاییان کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی زنان روستایی و عشایری قرار گرفته‌اند.

وزیر رفاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای مقابله با فقر مطلق مورد اهتمام این وزارتخانه است و هم اکنون، 3 هزار و 642 گروه خودیار  در کشور فعال است که وب سایت دیجی همیار برای عرضه محصولات تولیدشده توسط این قشر در شبکه های اینترنتی تشکیل خواهد شد. همچنین وام اشتغال روستایی به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و در این مسیر، شفاف سازی در نحوه اعطای وام های با سود 4 درصد صورت گرفته است.

وی افزود: در شرایط اقتصادی کنونی و نوسانات اخیر، بیش از پیش نیاز به همراهی تمامی ارکان حاکمیتی و مردمی وجود دارد تا ضمن این که از تعمیق شکاف­‌ها میان اقشار مختلف جلوگیری شود، برای کاهش فقر و رفع شکاف‌­های اجتماعی گام برداشته شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی مسکن معلولان وزارت رفاه وزارتخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن

مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با اعلام اینکه بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن نام نویسی کرده‌اند؛ تاکید کرد: دانشجویان تا امروز ۱۵ اردیبهشت مهلت نام نویسی دارند.

وی افزود: دانشجویان برای دریافت وام شهریه تا پایان اردیبهشت مهلت نام نویسی در سامانه صندوف رفاه دانشجویان وزارت علوم را دارند.

گنجی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه، تمام وام‌های دانشجویی تا پایان تیر ۱۴۰۳ پرداخت خواهند شد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: به دانشجویان شاغل و پردیس خودگردان هیچ نوع وامی تعلق نمی‌گیرد و فعلاً دانشجویان روزانه و شبانه در اولویت قرار دارند.

گنجی گفت: مبلغ وام ودیعه مسکن برای شهر‌های کمتر از ۵۰۰ هزار نفر ۶۰ میلیون تومان، بیشتر از ۵۰۰ هزار نفر ۹۰ میلیون تومان و در شهرتهران ۱۲۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • گزارش دیوان محاسبات از ترک فعل سازمان تامین اجتماعی
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • سهام سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران واگذار نشده است
  • سهام مازاد سازمان تامین اجتماعی در بانک رفاه کارگران، واگذار نشده است
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان
  • امروز؛ آخرین مهلت نام نویسی برای دریافت وام‌های ضروری و ودیعه مسکن
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • جدیدترین خبر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه امروز ۱۵ اردیبهشت