Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:56:14 GMT

کرمان در عید ولایت غرق شادی و شعف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۳۵۱

کرمان در عید ولایت غرق شادی و شعف شد

به گزارش ایرنا، مردم دیندار و ولایتمدار ساکن شهرستان ها، مناطق و روستاهای استان کرمان با آذین بندی خیابان ها و نورافشانی در مقابل مساجد و امامزاده ها، عید بزرگ غدیر را جشن گرفتند.

عاشقان ولایت و امامت در تکایا و مساجد استان کرمان گرد هم آمدند و با مدیحه سرایی و مولودی خوانی ارادات خود را به امام خوبی ها و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بار دیگر اثبات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خیابان و گذرهای کرمان از شب گذشته با برپایی ایستگاه های صلواتی و شادمانی شاهد فوج فوج ارادتمندان مولای متقیان است.

مساجدی چون صاحب الزمان (عج) و قائم نیز به عنوان مساجد محوری شهر کرمان برنامه و جشن هایی را تدارک دیده و با حضور عاشقان ولایت و امامت حال و هوایی دیگر به شهر داده اند.

شب گذشته نیز زوج های کرمانی زیادی به یمن فرا رسیدن این روز مبارک جشن ازدواج خود را برگزار کردند.

غدیریر خم نام ناحیه‌ ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد (ص) ، پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کرد و در آنجا علی بن ابیطالب (ع) را به‌ عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کرد.

۱۸ ذی‌الحجه، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

۳۰۲۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم کرمان ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت

ریاست رسیدگی به بلایای طبیعی در ولایت هرات افغانستان اعلام کرد که بارندگی شدید روزهای اخیر و جاری شدن سیل در این ولایت جان ۷ نفر را گرفته است.

همچنین، یک نفر در ولایت فراه، ۲ نفر در ولایت غور، ۲ نفر در ولایت جوزجان و ۲ نفر در ولایت ساری پول در بارندگی و سیل روزهای اخیر جان باخته اند.

منابع می‌افزایند که بارندگی صدها جریب زمین، پل‌ها و راه رفت‌وآمد مردم را همچنان تخریب کرده است.

باشندگان ولسوالی‌های کشک رباط‌سنگی و کشک نیز تأیید می‌کنند که بیش از ۲۰۰ رأس مواشی را سیلاب برده و حداقل ۲۰۰ جریب زمین زیر کشت باشندگان این ولسوالی را سیلاب تخریب کرده است.

این در حالی است که منابع خبری افغانستان اعلام کردند در یک ماه گذشته نیز سیل در افغانستان حدود ۷۰ کشته و ۵۰ مجروح برجای گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان ششمین جشنواره نقالان علوی
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان