Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:46:42 GMT

حب علی(ع) در روز اکمال دین/ قومس سراسر نور شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۸۵۸۸

حب علی(ع) در روز اکمال دین/ قومس سراسر نور شد

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با فرار رسیدن عید سعید غدیر، مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه های استان سمنان میزبان خیل عاشقان اهل بیت(ع) بود تا در جشن و سرور عید اکمال دین، عید بزرگ عاشقان علوی و دوستداران ولایت و امامت شرکت کنند. امروز جای جای استان سمنان مملو از رنگ و نور و جشن و سرور است.

مردم سمنان در این بزرگترین عید مسلمانان جهان، گرد هم آمدند تا در بقاع متبرکه برنامه های مرتبط با ایام عید سعید غدیر را برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی اوقاف و امور خیریه نیز برنامه محوری در امامزاده یحیی(ع) برگزار شد که با حضور پرشور مردم همراه بود مولودی خوانی، مدح علی(ع) و سخنرانی مذهبی و ... در زمره برنامه های این مراسم بود.

طبخ ۴۰۰۰آش رشته

شاهرودی ها نیز صبح عید غدیر را توزیع چهار هزار ظرف آش رشته در میدان ولایت، برگزاری مراسم مختلف عید سعید غدیر و همچنین میزبانی مساجد از خیل مردم آغاز کردند. دیدار و دیده بوسی سادات و بزرگان شهر نیز از جمله مراسمی است که در روز عید سعید غدیر در شهرستان شاهرود متداول است.

جشن های مردمی در دامغان، مهد سادات و شهر متدینان ولایتمدار نیز با شکوه خاصی برگزار شده است شامگاه گذشته مردم دیار صد دروازه در معابر و خیابان ها به توزیع شربت و شیرینی پرداختند و جای جای شهر مملو از نور و عشق بود.

مراسم ویژه غدیر اما در گرمسار، سرخه و مهدی شهر و آردان و ایوان کی و علاء و درجزین و افتر و دیگر نقاط غرب استان سمنان نیز با دیده بوسی از سادات، مولودی خوانی، حضور در بقاع متبرکه و مساجد، دعای امین الله و ...در جریان است همچنین دیدار با عزادارانی که نخستین عید از دست دادن عزیزشان را در مساجد حضور دارند، از مرسومات این روز عزیز است.

غدیر زمانی برای ازدواج

میامی و بیارجمند و بسطام و رویان و کالپوش و دیگر شهرهای شرق استان سمنان صحنه عشق و ارادت به ولایت و امامت است مراسم مختلفی امروز در جای جای این منطقه در حال برگزاری است.

امروز همچنین زوج های جوان زیادی در شهرها و روستاهای استان سمنان عید سعید را زمانی برای ازدواج و عهد مقدس زیستن زیر یک سقف را با هم می بندند تا علی(ع) یار و یاورشان در زندگی باشد.

در روز عید سعید غدیر همچنین درب خانه سادات در سطرح استان سمنان باز است و سادات گرانقدر با شیرینی و شربت و عیدی از مردم میزبانی می کنند.

کد خبر 4697318

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر سمنان امامزاده یحیی ع امام علی ع شاهرود قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد ایلام گرگان خطبه های نماز جمعه عید غدیر خم عید سعید قربان سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آیت الله عبادی در نشست شورای راهبردی غدیر استان گفت: عید غدیر فرصتی برای روشنگری در جامعه و جهان است که باید فلسفه غدیر و سیره حضرت علی (ع) ترویج یابد.


آیت الله عبادی به ظلم و ستم مستکبران عالم به مردم جهان اشاره کرد و گفت:امروز جامعه جهانی بیش از هر زمانی میتواند اهمیت غدیر را به عنوان ستون دین درک کنند و باید این سیره ناب را به جهان عرضه کرد تا زمینه افرایش معرفت بشری فراهم شود.


معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار هم با تاکید بر اینکه باید در برنامه‌های گرامیداشت عید غدیر علاوه بر برگزاری جشن‌ها و آذین بندی و فضا سازی شهر‌ها و روستا‌ها به موضوعات تبیینی و تحلیل فلسفه غدیر توجه کرد افزود: در این زمینه فضای مجازی فرصتی برای کار تبیینی است که باید از آن بهره برد.


طالبی گفت:باید جشن‌های غدیر را مردمی برگزار کرد و دستگاه‌های اجرایی هم از آنها پشتیبانی کنند.


در این جلسه اعضای شورای راهبردی غدیر استان هم به بیان نظرات و برنامه‌های خود برای گرامی داشت این عید بزرگ پرداختند.

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی میانگین درآمد مردم جهان را کاهش می‌دهد
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • اتمام حجت دادستان کرمان با شایعه‌سازان در فضای مجازی
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و ادامه سریال «نون‌خ»
  • آخرین وضعیت سعید آقاخانی و توضیحاتی درباره ادامه «نون‌خ»
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست