Web Analytics Made Easy - Statcounter

به مناسبت عید سعید غدیر خم، واقعه غدیرخم در ۷ نقطه از استان تهران بازسازی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، همزمان با عید سعید غدیر خم در شهرستان‌های استان تهران همچون سراسر کشور بازسازی واقعه عظیم غدیر خم صورت گرفت، چرا که هنر یکی از ماندگارترین ابزار‌ها در سطح جهان محسوب می‌شود و کشور‌های دیگر همچون آمریکا با این ابزار توانسته اند به ترویج فرهنگ پوچ میان جوامع بپردازند حال مردم و هنرمندان و شیفتگان اهل بیت و ولایت در ۷ نقطه استان تهران؛ قرچک، ورامین، ​اسلامشهر، شهریار، ​فیروزکوه، پرند و فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود و در این روز با شکوه به بازنمایی این مهم پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهمن خطیبی، فرماندار قرچک در خصوص برپایی و برگزاری بازسازی این واقعه مهم تاریخی در شهرستان قرچک با تاکید بر اهمیت مناسبت‌های دینی و مذهبی و لزوم برنامه ریزی برای گرامیداشت این مناسبت‌ها اظهار داشت: برخی از رویداد‌ها در تاریخ اسلام دارای ماهیتی تاریخی و و ارزشی خاص است که ضرورت دارد برای حفظ و استمرار و زنده نگهداشتن این آئین‌های مقدس تلاش شایسته‌ای از سوی ادارات و نهاد‌ها در تبلیغ ارزش‌ها و فراهم سازی شرایط و امکانات برای برپایی مراسم صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر، افزود: به منظور گسترش و تعمیق فرهنگ ولایت، انتقال فرهنگ ولایت و امامت به نوجوانان و نسل‌های آینده، ترویج و توسعه فرهنگ غدیر و ولایت و امامت و الگوسازی عید غدیر خم با استفاده از آیات و روایات واقعه غدیر خم در این شهرستان بازسازی می‌شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: از آنجایی که غدیر واقعه تاریخی است که بیانگر ادامه رسالت پیامبر اکرم (ص) است پس وظیفه همه ما مسلمانان است که ارزش و جایگاه ویژه‌ای را برای این عید قرار بدهیم و بهترین نحو آن را برای نسل جوان معرفی کنیم.

وی افزود: ما شیعیان معتقدیم که لازم است مدیر و رهبر جامعه از طرف خدا معین شود و این گونه هم است و غدیر می‌خواهد بگوید «الیوم اکملت لکم دینکم»؛ وقتی پیامبر (ص) در روز غدیر حضرت علی (ع) را به عنوان ولیّ معرفی کردند، فرمودند: «دین شما با پذیرش ولایت کامل می‌شود»، لذا باید کاری کرد بازسازی غدیر در متن جامعه آمده و فرهنگ سازی شود تا شاهد برکات بیشتر آن باشیم.

محمودی بیان داشت: هرسال که این مراسم برگزار می‌شود، باید عده‌ای اندیشه‌ورز حضور پیدا کنند و جوانب مختلف کار را بررسی و نقاط ضعف را برطرف کنند و بر کیفیت کار بیافزایند و البته باید دانست بازسازی واقعه غدیر موجب آشنا شدن و معرفت پیدا کردن هرچه بیشتر مردم نسبت به آن شده، از سوی دیگر موجب خشم دشمنان و منافقان می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه با هجمه‌های کنونی و آسیب‌های فرهنگی که در حال حاضر وجود دارد زنده نگه داشتن و بازسازی این آیین‌های باشکوه اسلامی هر چه بیشتر در حفظ و رشد و تعالی و پیشرفت فرهنگ دینی و اسلامی جامعه کمک می‌کند اظهار داشت: با برپایی این مراسم‌ها می‌توانیم جوانان و نوجوانان را با وقایع بیشتر اشنا کنیم و این فرهنگ زیبا و صحیح و اصل ولایت پذیری را بیش از پیش اشاعه دهیم.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به اینکه واقعه غدیر همه ساله با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مسئولان شهرستان، روحانیون و ائمه جماعات و مردم شهید پرور ورامین در این شهرستان برگزار می‌شود گفت: خوشبختانه با توجه به پیشینه ولایت مداری مردم ورامین بازسازی واقعه غدیر در شهرستان ورامین اجرا می‌شود و همه ساله با استقبال چشمگیر مردم ولایتمدار مواجه است و برگزاری این مراسم توانسته نقش موثری را در فرهنگسازی حادثه غدیر ایفا کند.

مسعود مرسلپور، فرماندار اسلامشهر نیز د. رارتباط با برگزاری این مراسم اظهار داشت: این مراسم با اهدافی مانند گسترش فرهنگ ولایت، الگو سازی روز غدیر، پیوند جامعه با مقام ولایت و ارتقای ارزش‌های معنوی برگزار می‌شود.

مرسلپور با اشاره به اینکه مردم رکن و ستون انقلاب هستند، ابراز داشت: مردم بودند که برای انقلاب شهید دادند و به همین دلیل نیاز است به مشکلات مردم توجه شود؛ مسئولین شیعه حضرت علی (ع) کسانی هستند که طعم فقر را بچشند و با فقرا همنشین شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: غدیر تهران بازسازی عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!

مهدی محمدی، مشاور قالیباف درباره طرح نور هشدار داد: ممکن است شاهد یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واکنش ها به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش به این موضوع، مهدی محمدی مشاور رئیس مجلس، در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت؛

ضرورت فوری لطمه زدن به تاثیر شگفت عملیات وعده صادق بر افکار عمومی ایران، و سپس آغاز مناقشه برانگیز عملیات پلیس در مقوله حجاب، اجرای یک پروژه جدید روانی برای تحریک جامعه در حوزه زنان را کاملا پیش بینی پذیر کرده بود. قدم بعدی ممکن است یک واقعه فیزیکی برنامه ریزی شده کف خیابان باشد.

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • پیشگویی مشاور قالیباف از گشت ارشاد؛ واقعه فیزیکی جدید کف خیابان؟!
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • خلیج فارس نقطه مشترک همه مردم ایران