Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوریس جانسون در نامه‌ای به دونالد تاسک پیشنهاد داد که تا پایان دوره گذار پسا بریگزیت، تعهد به ایجاد تنظیمات جایگزین به جای کشیدن "مرز سخت" میان ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در نامه‌ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا که از سوی دفترش منتشر شد، بر درخواست خود برای صرف نظر از کشیدن "مرز سخت" میان دو ایرلند تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون که متعهد شده بدون توافق یا با توافق در تاریخ ۳۱ اکتبر از اتحادیه اروپا خارج شود، در این نامه اظهار کرد، معتقد است که می‌توان به توافقی برای خروج از این اتحادیه دست یافت و این مساله "مهم‌ترین اولویت" دولت او است.

او در این نامه نوشت: انگلیس و اتحادیه اروپا هم‌اکنون توافق کرده‌اند که "تنظیمات جایگزین" می‌توانند بخشی از این راهکار باشد. بر همین اساس من پیشنهاد می‌دهم که ایجاد چنین تنظیماتی تا حد ممکن جایگزین کشیدن "مرز سخت" شود.

جانسون افزود، ایجاد مانع فیزیکی در مرز ایرلند "ناکارآمد" است زیرا اقدامی "ضد دموکراتیک و ناقض استقلال انگلیس به عنوان یک کشور است" و او به حصول اطمینان از عدم بازگشت مرز سخت در این مرز پایبند است.

وی در ادامه نوشت: دولت در مرز جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی زیرساخت یا ایست بازرسی و کنترل ایجاد نمی‌کند. ما خوشحال می‌شویم که تعهدی الزام‌آور را در این راستا بپذیریم و امیدواریم اتحادیه اروپا نیز چنین اقدامی را در پیش بگیرد.

اتحادیه اروپا تاکنون تاکید داشته که توافق خروج انگلیس نمی‌تواند مجددا مورد مذاکره قرار گیرد.

جانسون در نامه خود به تاسک نوشت: زمان کوتاه است اما انگلیس آماده اقدام سریع است و با توجه به زمینه‌های مشترک میان انگلیس و اتحادیه اروپا امیدوارم این اتحادیه نیز آماده اقدام سریع در این خصوص باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریگزیت بوریس جانسون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو برای گفتگو در مورد دوران حضورش در رم نشریه تلگراف را انتخاب کرده است. این مربی پرتغالی در زمستان گذشته از سمتش برکنار شد تا دانیله ده‌‌روسی به عنوان جانشین او انتخاب شود.

رم با حضور مورینیو در اولین سال حضورش به قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا رسید و در دومین سال به فینال لیگ اروپا صعود کرد اما در دستیابی به جام ناکام ماند.

در واقع، در میان شایعات مختلف مطرح شده، او بر احتمالی که پس از شکست در فینال لیگ اروپا مقابل سویا به وجود آمده بود، تمرکز کرد و تایید کرد که همه خواستار جدایی این مربی از رم بودند.

مورینیو درمورد وضعیتش برای ادامه همکاری با رم پس از باخت در فینال لیگ اروپا گفت:"دوستانم، خانواده‌ام، حتی ایجنتم به من گفتند که بعد از فینال لیگ اروپا رم را ترک کنم. اما فشار باشگاه را از نقطه نظر احساسی حس کردم و ادامه دادم. من نیمکت تیم ملی پرتغال و همچنین پیشنهاد بسیار راحت عربستان را برای ماندن در رم، رد کردم."

او با اشاره به تصمیمش برای آینده گفت:"من هنوز یک دوران طولانی در پیش دارم. من 61 ساله هستم، اینطور نیست که در 65 سالگی کارم را تمام کنم... مسئله من باشگاه نیست. تنها چیزی که می‌خواهم این است که اهداف به موقع توسط همه طرف‌ها مشخص شود. مثلا نمی‌توانم به باشگاهی بروم که فقط به خاطر سابقه‌ام، هدفش کسب عنوان باشد. تنها چیزی که می‌خواهم این است که صادق باشند."

دیگر خبرها

  • پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای انصراف از حمله به رفح در ازای توافق با حماس
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • مورینیو: به خاطر رم پیشنهاد پرتغال و عربستان را رد کردم
  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد