Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از اندونزی؛ حادثه عاشورا و واقعه غدیر در طول تاریخ نزد مسلمانان اهل‌سنت و شیعه اندونزی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار بوده است. برای مثال مراسم عزاداری عاشورا در شهرهای مختلف این کشور و به‌ویژه شهر «بنگکولو» به مدت 10 روز از آغاز محرم‌الحرام تا پایان روز عاشورا ادامه پیدا می‌کند و صدها هزار نفر در این مراسم شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مراسم با آداب خاصی که با نام تابوت شناخته شده، برگزار می‌شود. در این مراسم تابوتی را به عنوان نماد تشییع بدن مطهر سیدالشهدا(ع) حمل می‌کنند و در پایان در دل دریا قرار می‌دهند.

در همین راستا و به دنبال انجام دیگر مراسم‌های مذهبی، واقعه غدیر را می‌توان دومین رویدادی برشمرد که همواره مورد توجه ویژه مسلمانان اهل‌سنت و شیعه اندونزی بوده است. مراسم عید غدیر در این کشور همراه با آیین‌های خاصی به سبک عربی و برگرفته از آداب یمن برگزار می‌شود.

در این روز، زن و‌ مرد و بزرگ و کوچک با پوشیدن لباس و کلاه سفید و بخور دادن انواع عودها برای مدت طولانی سر پا می‌ایستند و به صورت دسته‌جمعی اشعاری را در مدح پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) می‌خوانند.

بیش از دو میلیون نفر از سادات در اندونزی ساکن هستند که اغلب آن‌ها از اهل‌سنت هستند و در این روز مردم را به خانه‌های خود دعوت کرده و با انواع شیرینی و غذا از صبح تا شام از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

حضور مردم در نزد قبور اولیاء و بزرگان طی این روز نیز یکی از برنامه‌های غدیر در اندونزی به شمار می‌آید. این مراسم سابقه طولانی در اندونزی دارد، ولی متاسفانه برخی افراد از فلسفه این مراسم آگاه نیستند.

مرکز اسلامی جاکارتا نیز همگام با سایر مسلمانان با برگزاری همایش‌های علمی در دانشگاه‌ها و همچنین برگزاری مراسم با شکوه این عید را در اندونزی جشن می‌گیرد.

یادداشت از حجت‌الاسلام مجید حکیم الهی؛ نماینده مقام معظم رهبری در اندونزی

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل قرآن اندونزی عید غدیر جاکارتا جشن مراسم لباس سفید کلاه عود شعرخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر

حوالی ساعت ۱و ۳۰ دقیقه بامداد روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در بلوار غدیر محدوده دانشگاه قم در اثر برخورد یکدستگاه سواری پژو پارس با یک جوان  حدودا ۱۷ ساله، یکی دیگر از خانواده‌های شهرمان داغدار شد.

در بررسی اولیه، سرعت بالای سواری پژو موجب بروز این حادثه تلخ بوده است. علت دقیق حادثه پس بررسی‌های تکمیلی توسط پلیس به مراجع قضایی اعلام می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فیلم| شعرخوانی شاعران شیرین‌زبان اصفهان در شب شعر کمال
  • پس لرزه های تجمع روحانیون قم با لباس نظامی /ابطحی: ضربه سنگین بر پیکر روحانیت وارد می کنند
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • «نون خ» پایبند به آداب ایرانی
  • بازهم سرعت غیر مجاز حادثه آفرید/ فوت جوان ۱۷ ساله قمی در بلوار غدیر
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • (تصاویر) گران قیمت‌ترین استایل‌های زنان هالیوودی در مراسم‌های فرش قرمز
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود