Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی کفاش اعتقاد داشت: این از تنبلی و همچنین عدم اعتماد به نفس نویسندگان است که کمتر سراغ داستان‌گویی در فضای شهر‌های مختلف و بویزه خلق قصه از دوران انقلاب اسلامی در مناطق مختلف کشور رفته اند. مهدی کفاش، از داستان نویسان و برگزیدگان جوایز ادبی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو عنوان کرد: امروز این کلایه وجود دارد که چرا در داستان‌ها همه فقط از پایتخت و تهران می‌نوسیند و فضای بومی سایر مناطق کشور کمتر در داستان‌ها لمس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همه قصه خصوصا در فضای سوژه‌ها و قصه‌های انقلابی حتی که می‌توان نوشت و به دست مخاطب داد.
نویسنده رمان «وقت معلوم» افزود: ما شاید زیادی روی تهران در پرداخت به داستان‌های انقلابی متمرکر شده ایم. این از تنبلی و همچنین عدم اعتماد به نفس نویسندگان است که کمتر سراغ داستان‌های ما در شهر‌های مختلف و بویزه از دوران انقلاب اسلامی رفته اند.
این رمان‌نویس تذکر داد: متاسفانه در امر نویسندگی هم گویا دوست داریم پلاک تهران را برچسب خودمان بزنیم. انگار نویسنده ما آماده و توان این را ندارد که از داستان‌های مختلف و شکل گرفته در شهرستان‌ها بنویسد و همگی روی تهران متمرکز شده اند.
کفاش ادامه داد: البته برخی نویسندگان و داستان‌ها هستند که لوکیشن‌هایی دیگر را وارد قصه می‌کنند و مثلا در ادبیات داستانی انقلاب، به کوچه و خیابان‌های انقلاب در شهرستان‌ها هم سرک میکشند، اما خب این‌ها هم زیاد نیستند.
نویسنده «یکی بود سه تا نبود» با بیان اینکه انگار داستان نویس شهرستانی ما هنوز هویتشان را باور نکرده است، گفت: هرچند وقتی این همه امکانات و بودجه در تهران جمع شده آنهم برخلاف باور‌های و آرمان‌های انقلاب اسلامی ما، خود به خود همه مولفین نیز اینجا جمع می‌شوند و از همین جا هم می‌نویسند.
وی با این حال یاداور شد:این را نیز فراموش نکنیم که مخاطب رمان و داستانی را می‌خواند که دارای قصه‌ای جذاب باشد و طراحی جالب داشته باشد والا برای او فرقی ندارد داستان در کدام لوکیشن مکانی می‌گذرد و لزوما تهرانگردی برای نویسنده نیز توفیق خاصی ندارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ادبیات فارسی رمان انقلابی داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۰۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد

 با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجتمع چند منظوره موسسه آوای کوچه در شهرستان بروجرد افتتاح شد.
محمد حسین اسماعیلی با اشاره به طرح ملی تابا برای تجلیل از الگو‌های برتر آموزشگاهی در سطح کشور گفت:این طرح برای اولین بار در شهرستان بروجرد افتتاح شدو این آموزشگاه به عنوان الگوی برتر آموزشی در کشور معرفی شد. 
 همچنین در این مراسم از تعدادی از هنرمندان شهرستان بروجرد تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمبر
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم