Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@23:10:57 GMT

گیلان در روز عید غدیر خم غرق نور و شادی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۱۶۹

گیلان در روز عید غدیر خم غرق نور و شادی شد

به گزارش خبرنگار مهر، عید غدیر خم یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که در روایات و احادیت در راستای بزرگداشت آن تأکید فراوان شده و آداب مختلفی نیز برای این روز تعریف شده است از توصیه به برپایی نمازجماعت گرفته تا صله رحم، دادن صدقه و اطعام همه و همه آداب و رسومی که در روایات به انجام آنها در این روز توصیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم‌ترین آداب این روز سر زدن به سادات و دادن و گرفتن عیدی به عنوان تبرک از آنها است. در همین راستا مردم مناطق شهری و روستایی استان گیلان همانند سایر شهرهای کشور از شب و روز گذشته تا به امروز با برپایی مراسم جشن و سرور این عید بزرگ را گرامیداشته‌اند.

برگزاری جشن  «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۷۰ بقعه گیلان

در همین راستا مدیرکل اوقاف گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مراسم جشن «ولایت علوی و اکمال دین نبوی» در ۲۷۰ بقعه استان گیلان، گفت: این جشن طی  در دو روزها دوشنبه و سه شنبه در بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام ستار علیزاده همچنین به برگزاری سومین همایش سراسری «بانوان ولایی» در استان گیلان اشاره کرد و افزود: این همایش ساعت ۱۶:۳۰ روز ۲۹ مرداد ماه آغاز و تا بعد از نماز مغرب و عشاء ادامه دارد.

مدیرکل اوقاف گیلان در ادامه با بیان اینکه این همایش در ۵۰ بقعه استان برگزار شده و هر شهرستان یک برنامه محوری دارند، بیان کرد: برپایی ۹۰ ایستگاه‌ صلواتی، ۲۵ غرفه همه واقف باشیم و همچنین مشاوره وقف برای روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در بقاع متبرکه گیلان تدارک دیده شده است.

توزیع ۱۴۳۰ پرس غذا از سوی خانواده‌های گیلانی 

یکی دیگر از برنامه هایی گه همزمان با عید سعید غدیر خم و به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان و مشارکت خانواده توزیع ۱۴۳۰ پرس غذا در قالب اجرای طرح «مائده ولایت خانوادگی» در شهرهای مختلف استان بوده است.

همچنین در این روز ۳۱۳ ایستگاه «اطعام غدیریه» با مشارکت مردمی و هیئت‌های مذهبی و تشکل‌ها در ۳۱۳ نقطه استان گیلان انجام می شود.

در این باره مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از موارد مهمی که این سازمان بر اساس وظیفه دینی و سازمانی خود و در راستای جهت دهی فرهنگ عمومی به عنوان یکی از زیرساخت‌های تمدن سازی اسلامی به آن توجه می کند احیای سنت‌های فراموش شده این روز بزرگ همانند سنت اطعام است، افزود: این موضوع مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت و از مهم‌ترین سنت‌های عید غدیر بر اساس روایات است که اگر مومنی در روز عید غدیر اطعام دهد همانند پذیرایی از تمامی انبیا و پیامبران است.

حجت الاسلام سعید مهدوی با اشاره به اینکه با احیای سنت اطعام می توانیم با افکار پلید وهابیت که توسل و تبرک به ائمه اطهار را زیر سوال برده اند مبارزه عملی داشته باشیم، گفت: همچنین با احیای این سنت زمینه افزایش مشارکت عمومی و احیای سنت نذر فراهم می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در قالب این طرح «مائده ولایت خانودگی» ۱۴۳۰ پرس غذای خانگی توسط خانواده‌ها در سطح شهر، در میان مردم و تفرجگاه‌ها پخش می شود، ادامه داد: این طرح کاملا با مشارکت مردم بوده و سازمان تبلیغات اسلامی وظیفه نظارت، ساماندهی و مدیریت رسانه‌ای و تشکیلاتی آن را انجام می‌دهد.

وی همچنین به برپایی ۳۱۳ ایستگاه اطعام غدیریه در سطح استان گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: این طرح هر کسی به اندازه وسع و توانایی مالی خود هر چیزی را نذر و پخش می کند.

حرکت دسته شادمانی عید غدیر خم در رشت

یکی دیگر از برنامه‌های روز عید غدیرخم که به همت ستاد مردمی بزرگداشت عید غدیر خم استان گیلان برگزار می شود حرمت دسته شادمانی در رشت است.

 این مراسم ساعت ۱۸ عصر سه شنبه همزمان با روز عید غدیر خم با حضور مردم مومن، خداجو و ولایت‌مدار گیلان برگزار می شود.

کد خبر 4697538

منبع: مهر

کلیدواژه: عید غدیر خم استان گیلان سعید مهدوی قزوین بوشهر روز خبرنگار شیراز شهرکرد ایلام گرگان عید غدیر خم خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف یاسوج اشتغال مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم

تیم فوتبال ایپسویچ تاون در هفته چهل و ششم چمپیونشیپ  میزبان هادرزفیلد بود و در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و پس از ۲۲ سال صعود خود را به لیگ برتر انگلیس مسجل کرد.

پس از سوت پایان بازی توسط داور هواداران ایپسویچ تاون که سال‌ها منتظر این روز بودند از شدت هیجان و خوشحالی وارد زمین بازی شدند و به جشن و شادی پرداختند تا یک روز ماندگار در تاریخ این تیم ثبت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیش از این لسترسیتی موفق شده بود صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

لسترسیتی و ایپسویچ تاون به ترتیب با ۹۷ و ۹۶ در رده‌های اول و دوم چمپیونشیپ قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • (ویدئو) رقص و شادی دامادها روی دوش آوارگان غزه
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری مهمانی غدیر
  • لزوم استفاده ازظرفیت همه گروه‌های مردمی برای برگزاری میهمانی غدیر
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • وقتی کارلو آنچلوتی به حلقه شادی و جشن قهرمانی بازیکنان رئال مادرید اضافه می‌شود! / فیلم
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • مرد سال آسیا: شادی مردم ایران برایم از همه چیز مهم‌تر بود
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )