Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:15:27 GMT

دولت ایتالیا با استعفای نخست‌وزیر سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۸۶۸

۲ هفته پس از تشدید اختلافات میان دو حزب اصلی حاضر در ائتلاف حاکم ایتالیا، با استعفای نخست‌وزیر، دولت این کشور سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یورونیوز، ۲ هفته پس از آن که اختلاف میان دو حزب اصلی حاضر در ائتلاف حاکم ایتالیا از جناح راست افراطی به اوج خود رسید، دولت این کشور سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوزپه کونته نخست وزیر ایتالیا بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در مجلس سنای این کشور در رُم حضور یافت و پس از یک سخنرانی طولانی با انتقاد شدید از «بی‌مسئولیتی» ماتئو سالوینی، معاون خود را آغازگر اختلاف‌ها درون دولت و «عامل سقوط» آن خواند.   این استعفا به معنی اعلام رسمی جدایی میان دو حزب حاضر در ائتلاف حاکم یعنی لیگا به رهبری ماتئو سالوینی و «جنبش ۵ ستاره» به رهبری لوئیجی دی‌مایو است.   جدایی این دو حزب پس از ۱۴ ماه زمامداری مشترک کشور به معنی شکست مهم‌ترین ائتلاف سیاسی کشور و سقوط دولت است.   منبع: مهر     

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیا لغو فرمان رشد در ایتالیا باعث سقوط فوتبال این کشور می‌شود؟ (زیرنویس فارسی)
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم صهیونیستی/ اسموتریچ: فرماندهان مسئولیت شکست را بپذیرند
  • درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!
  • کی‌یف مردان اوکراینی خارج نشین را به کشور باز می‌گرداند
  • لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد