Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@20:44:29 GMT

احساس شکست نماینده سازمان ملل در یمن

تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۳۱۹۹۲

نماینده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه اراده سیاسی برای حفظ توافق الحدیده وجود ندارد، گفت که در خصوص این توافق احساس شکست می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل امروز (سه شنبه) در صحن شورای امنیت سازمان ملل گفت که توافق الحدیده در نبود اراده سیاسی، شکننده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته الجزیره، او همچنین گفت که به علت عدم پیشرفت این توافق احساس شکست می‌کند و نیاز است تا هرچه سریعتر رایزنی‌های برای نیل به یک راه‌حل سیاسی در یمن آغاز شود.   توافق الحدیده در دی ماه سال گذشته در استکهلم سوئد میان هیأت ریاض و صنعاء امضاتء شد و طرفین متعهد شدند که درگیری‌ها در استان و بندر الحدیده را متوقف کرده و مانع ورود اقلام کمکی به یمن نشوند.   نماینده سازمان ملل درباره درگیری‌های «عدن» و «أبین» نیز ابراز نگرانی کرد و گفت که شاکله اجتماعی در یمن در خطر قرار دارد و چه بسا خشونت‌ها در «أبین» و «عدن» به مناطق دیگر نیز سرایت کند. او تأکید کرد که خطر بازگشت «گروههای تندرو» به علت حوادث اخیر وجود دارد.   گریفیتس در مقابل اعضای شورای امنیت، اقدامات شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است را محکوم کرد و و آن را غیر قابل قبول خواند.   او گفت که پذیرفتنی نیست که شرایط در «عدن» بدین منوال بگذرد؛ چرا که نهادهای حاکمیتی قادر به انجام وظایف خود نیستند. گریفیتس خواهان مشارکت همه طرف‌ها در روند صلح شد.   نماینده سازمان ملل در ادامه بدون اینکه اشاره‌ای به حملات ائتلاف سعودی علیه شهروندان یمنی بکند، حمله پهپادی ارتش یمن به تأسیسات نفتی سعودی را محکوم کرد.   توافق برنامه جهانی غذا با انصارالله یمن   در ادامه «اورسولا مولر» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه نیز به سخنرانی پرداخت و گفت که از ۳۹ طرح سازمان ملل در خصوص اوضاع انسانی در یمن، ۳۲ طرح ناتمام مانده است.   او همچنین از توافق برنامه جهانی غذا با انصارالله یمن برای کمک‌رسانی به مردم این کشور خبر داد و گفت که برای اجرای برنامه‌های سازمان ملل دشواری‌های زیادی وجود دارد.   اورسولا مولر خواستار پایان هرچه سریعتر درگیری‌ها در یمن شد و گفت که می‌توان مقابل گسترش بیشتر بیماری وبا و کشته شدن انسان‌ها را گرفت.    «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در یمن پیش از شرکت در نشست شورای امنیت در صفحه توئیتر خود از دیدار با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع سعودی و برادر کوچک «محمد بن سلمان» خبر داده بود.   به نوشته خبرگزاری آناتولی، او اشاره‌ای به مکان این دیدار نکرد؛ اما گفت که در این دیدار، طرفین بر ادامه گفت‌و‌گوها در خصوص حل بحران جنوب یمن تأکید کرده‌اند.   اوضاع در جنوب یمن پس از گذشت ده روز از سقوط شهر «عدن» به دست شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب همچنان بحرانی است. جدایی‌طلبان جنوب امروز (سه‌شنبه) در شهر «أبین» نیز با عناصر دولت منصور هادی درگیر شدند و اقدام به برقراری ایستگاههای ایست و بازرسی در ورودی‌های شهر کردند.   همه این اتفاقات در حالی است که سعودی‌ها در طول ده روز گذشته تلاش بسیاری برای بازگرداندن شهر «عدن» به دولت منصور هادی به کار بده اما شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات هستند، حاضر به عقب‌نشینی از این شهر نیستند.   منبع: فارس      

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۳۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ماده واحده «انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت‌های عالی تجدیدنظر وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ 8 اسفند 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجرا ابلاغ شد:

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

دانشگاه آزاد اسلامی

«ماده واحده- در اجرای بند ۵ ماده ۲ مصوبه تجمیعی- تکمیلی «خروج تصمیمات و آرای صادره از هیأت‌ها و کمیته‌های تخصصی وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان سنجش آموزش کشور و سایر مراکز آموزشی و پژوهشی در خصوص امور و شئون علمی، آموزشی و پژوهشی از شمول صلاحیت دیوان عدالت اداری و سایر مراجع قضائی و تشکیل هیئ‌های عالی تجدیدنظر» (مصوب جلسه ۸۹۵ مورخ 10 بهمن 1402 شورای عالی انقلاب فرهنگی) و با استناد به تبصره ۲ این مصوبه؛ محمدرضا مخبر دزفولی به‌عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت‌های عالی تجدیدنظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی، ابقا و سید سعیدرضا عاملی به عنوان نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدیدنظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب می‌شوند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت پرشور در مرحله دوم انتخابات لازمه انتخاب نماینده اصلح است
  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • منبع صهیونیستی: نتانیاهو مذاکرات را به شکست کشاند
  • شروطی را که به معنای تسلیم‌شدن ما باشد، نمی‌پذیریم | تسلیم شدن در برابر حماس شکست فاجعه بار برای اسرائیل است
  • پروژه آمریکا برای مهار مقاومت یمن چیست؟
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!